BF3 "cheaters" Tog inte lång tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Att de ens har mage att kalla det en beta är löjligt, att folk tror att det är en beta är ännu värre.
Det Battlefail 3 som är ute nu är ett Demo, inget annat, och spelet kommer vid release till 90-95% vara exakt lika som demot. Inte hinner Dice/orkar de fixa saker på en månad som de inte ordnat på 3 års utveckling.

Och det faktum att betan är en flera veckor gammal version för att Sony och Microsoft var så sega med att godkänna den har inget alls med saken att göra?
Nog fan kommer slutversionen att ha buggar, finns inte ett spel som släppts de senaste 15 åren som varit buggfria vid släppet.

Permalänk
Medlem

Finns flera trådar på battlelogs forum där en hel fuskar "platoon" bla skrivs om, ena heter AAftw på battlelog bara söka på det namnet och kolla hans vänner, de fortsätter spela och har gjort det en vecka sedan den tråden skapades, tror inte dom gör något åt detta sorgligt nog , de inte bara fuskar de kan göra så du spawnar om från spawn igen utan att du dör osv. helt otroligt...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Tack för svar angående mobilespawn. Bara att utnyttja då, samma för alla. Bara att man känner sig så B att fula sig så, men men...

Kollade in http://www.artificialaiming.net och undrar om inte Dice/EA vet om denna sida?

Borde ju vara olagligt att förstöra så många spel systematiskt?

Kan de inte sätta in några elithackare som stänger ner de där fusksidorna?

Jag skulle lätt sätta in pengar på ett konto till nån som sänker den sidan.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Usch, det har blivit mycket fuskare nu, igår blev jag skjuten genom väggar och dödat ett flertal gånger på andra skumma sätt av samma personer. Enstaka fuskare förstör inte så mycket, men på en server var det nån som körde med teleportering av folk med påföljande massaker. Det var bara att logga ut från den servern, gick inte spela överhuvudtaget.

Jag såg att en del kör mobilespawn ute på ön i vattnet med en sniper som ligger där + inne vid land nära försvararnas spawn (nedanför luftvärnsraketerna). Trist att bli dödad strax efter man spawnat, men så är det. Man får se till att skjuta sönder mobilspawnsändarna om man hittar dem.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Se till att få 100 kills med något vapen så att man låser upp IR siktet, då lyser spawn radion som en lampa i siktet och är då lättare att upptäcka.

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem

Har faktiskt haft turen att inte möta några fuskare än, men det kommer väl snart...

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Det finns hur mycket fuskare som helst !!

Det är svårt att INTE möta på dem

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Tack för svar angående mobilespawn. Bara att utnyttja då, samma för alla. Bara att man känner sig så B att fula sig så, men men...

Kollade in http://www.artificialaiming.net och undrar om inte Dice/EA vet om denna sida?

Borde ju vara olagligt att förstöra så många spel systematiskt?

Kan de inte sätta in några elithackare som stänger ner de där fusksidorna?

Jag skulle lätt sätta in pengar på ett konto till nån som sänker den sidan.

Haha, det finns inte nog med hackers för att ta ner alla. sen finns det ju private hackers som tillverkar på beställning, dock är ju dom svin dyra men det är helt omöjligt att bli 'upptäckt' med ett sådant. Utöver det så finns det ju hur många sidor som helst ex!

www.x22cheats.com
www.enhancedaim.com
www.simplexhacks.com
www.iniuria.us
www.organner.pl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Unishred

  • Kill - 1974

  • Deaths - 353

  • K/D Ratio - 5.592

  • Score/Min - 2468

Nu kan jag inte så mycket om score/min men annars är det väl inget speciellt? Ligger nästintill alltid på 4+ K/D ratio och då kan jag knappt spela BF..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Det finns inte någon punkbuster på betan ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Nu kan jag inte så mycket om score/min men annars är det väl inget speciellt? Ligger nästintill alltid på 4+ K/D ratio och då kan jag knappt spela BF..

Säg till när du har 2400SPM

Permalänk
Medlem

Angående fuskare... Ni kan ju checka den här killen/tjejen som ligger högst upp på lb just nu, ta en noggrann titt på hur mycket s/m och jämför det med antal kills med hans weps

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Punkbuster är inte på kopplad till betan, det kan ju vara en anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Säg till när du har 2400SPM

Läs mitt inlägg igen. Men okej, antar då (samt inser nu) att 2400s/m är rätt högt ja

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Beta är beta som sagt och då finns det buggar men även felaktiga saker som Dice låter vara för att se om ev. fuskare försöker uttnyttja.

Se på ex. Battlefieldplay4free, var enormt mycket fuskare i början men nu är det färre.

Sen så ex. också på Bfp4free så var det ngn bugg i systemet i början med statsen, räckte att man sköt 1-2 gånger på en så gick man upp i rank. Så att vissa är upp i 150 i rank nu spelar inte så stor roll, de förlorar ändå detta till verkliga Bf3. Alla förlorar sin rank efter betan.

Jag tror att det kommer vara mycket få fuskare i verkliga versionen, i bf2 såg jag sällan några fuskare och om det fanns en fuskare så åkte de fast väldigt fort.

Idag är det också svårt att se om folk utnyttjar buggar eller om de fuskar. De som får upp sin rank när de är själva på sina servrar är ju bugg så klart och allt löses till BF3 släpps.

Det jag mest fascineras över är att så många blir så oroliga över alla buggar och börjar bli arga på Dice. Har de aldrig varit en betatestare förut? Skönt att betatestet är över på söndag och så kan vi längta till den 25/10 (för oss som beställt i förväg).

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Men är det inte bara till att lära sig spela på consol, jag antar att mycket av fusken kommer vara i form av mjukvara på datorn? Javisst idag är det en annan historia men så är det också beta.

Väldigt många klagar på diverse saker men verkar inte rapportera till Dice eller inse att det är BETA.

Förövrigt tycker jag spelet är riktigt dåligt baserat på de timmar jag ägnat åt betan och ja, jag har postat mina åsikter till Dice. Tillsvidare blir det BFBC2, så får man hoppas att Dice styr upp detta.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Många många postar till Dice och så många så det räcker. Jag postar också. Det blir mycket dubbelpost eftersom man inte kan söka på redan skrivna trådar.

Men du har rätt SnowJim, Xbox360 och PS3, spelar du där så slipper du fusken men själv har jag aldrig fått samma känsla att använda kontrollerna o skjuta inte på FPS spel. Bilspel går bra.

Sen har ju Pc 64 spelare, det överväger också, då kan man stå ut med ngn fuskare :).

Själv tycker jag om spelet även om man blir rätt så uttråkad av att bara spela Metro. Men kommer ju så så många kartor och grafiken blir bättre sen, så jag tror när den släpps då blir den mer än kanon.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk

Tja jag blev skjuten av en som hade ett hagelgevär på minst 300 meters avstånd. Jag hade ett snipergevär sköt minst 6 skott på han tror du jag träffade han.:(

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Enligt FAQ på News i Battlelog så har de koll på vissa fuskarna och kan se nu vad de använder för fusk så de kan sätta stop för dem sen.

Sen går flera bf3cheats sidor ut med att de har all fusk du kan tänka dig. Men det är bara förlorare och idioter som använder fusk.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Mötte en i dag, han stog på ena berget i början på metro som defender. Hade 79-0 i stats och det gick inte att döda honom

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Usch, jag som hoppades att deras kluddiga system på något sätt skulle göra det svårt för fuskarna... :/
Hoppas du kommer i kontakt med devsen, och hoppas det finns något att göra åt det.

De antifusk som DICE tog fram till spelet är inte igång under betan tydligen.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

De antifusk som DICE tog fram till spelet är inte igång under betan tydligen.

Har också hört det, men trodde även att det skulle hjälpa att man startade om spelet hela tiden

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Stötte på ett väldigt mysigt glitch idag, en snubbe som stod med C4 och sprängde på en vägg, då åkte hela Defender laget ut genom den väggen och dog... Suck

Haha! Ja det är så sjuka saker som finns och händer på spelet att de blir komiska!

OnT: Har också känt av fusk och det är inte kul! En gång så låg en i första spawn-basen för USA och plockade mig hela tiden i huvudet med sniper när jag var vid sista basen på banan...

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Säg till när du har 2400SPM

Som sagt jag ligger 90% av matcherna jag spelar på 1 2 eller 3 plats oftast 1a, och jag har 600 score/min

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Alltså ni som inte fattat det ännu, de har sagt att de inte använder PB i betan just för att se vilka fusk som finns, sedan fattar ni säkert själva varför de gör så

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Har redan börjat stöta på massa fuskare.
Speciellt på gotland servrarna (duh?)

HAr ständigt blivit ihjäl skjuten av folk som befinner sig "utanför kartan".
Skotten kommer liksom från ingenstans och de är typ osynliga.

Då man blivit dödad och får se sin skytt, så ligger de själva alltid döda i deras spawn.

Gör som jag, undvik svenska servrar. Tycks vara mer svenskar än några andra som fuskar tydligen. (speciellt Gotland servern)

Någon annan som stött på liknande?
Vart kan man komma i kontakt med devsen?

Behöver du komma i kontakt med BfG (battlefield gotland) så kan du gå via mig.

Vi har kollat runt på många som ska ha fuskat och mycket ligger buggar från dice (texturer etc) som kommer vara borta till hela spelet kommer.
Menv ist det finns fuskare och folk som utnyttjar tillfälliga buggar

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Jag håller på att äta upp mitt eget huvud så arg är jag!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/GriefInc/

Den killen alltså!

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Skrivet av jimjavel:

Och det faktum att betan är en flera veckor gammal version för att Sony och Microsoft var så sega med att godkänna den har inget alls med saken att göra?
Nog fan kommer slutversionen att ha buggar, finns inte ett spel som släppts de senaste 15 åren som varit buggfria vid släppet.

Till och med pac-man hade en bugg när det spelet kom. Så vi får acceptera att alla spel alltid kommer att ha buggar. Det är inte så farligt, det värsta är att man får sig ett gott skratt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

Jag håller på att äta upp mitt eget huvud så arg är jag!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/GriefInc/

Den killen alltså!

Hamnade i samma lag som IDisgustYou och ingen annan på hela servern fick en endaste kill... Måste varit ett script som spelade.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jimjavel:

Och det faktum att betan är en flera veckor gammal version för att Sony och Microsoft var så sega med att godkänna den har inget alls med saken att göra?
Nog fan kommer slutversionen att ha buggar, finns inte ett spel som släppts de senaste 15 åren som varit buggfria vid släppet.

Va? Måste man ha godkännande av MS för en beta?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled