Muskampen 2025: Segraren korad!

Behöver råd angående 3-skärm-setup

Permalänk
Medlem

Behöver råd angående 3-skärm-setup

Här är situationen:
Jag använder min dator mycket till videoredigering och använder för tillfället två skärmar med ett ATI 4870. Nu känner jag att det är dags att utöka arbetsytan ännu mer och tänkte därför satsa på en 3-monitor setup.
Den smidigaste(och billigaste lösningen) hade varit att investera i ett 6850 och sen använda två skärmar via dvi/hdmi ett en via displayport-adapter. Men sen läste jag lite mer och Nvidia är tydligen riktigt bra när det gäller videoredigeringsprogram.
Så jag är lite kluven eftersom Nvidia inte har nån Displayport-lösning på sina kort, därav krävs två kort för att kunna ha tre skärmar.

Nån som kör på tex gtx450 eller gtx550ti i SLI? Isf hur fungerar det?
Har ni några råd? Jag vill såklart komma undan så billigt som möjligt och helst så att mitt 600w nätagg klarar det.
/mvh

Permalänk
Medlem

För att köra 3 skärmar behöver du inte köra just SLI, utan du kan köra korten utan SLI. Det innebär också att du inte behöver ha likadana kort.

Så, om ditt moderkort har två fullängds pci-e så kan du välja två nvidia kort oavsett modell, och bara köra på.

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |