Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjox31:

Nu vill man ju inte komma och vara jätte negativ, men kan inte förstå att nån vill köpa en Iphone 4S nu när Nexus Prime står och vänter vid dörren. 4,65 Super AMOLED HD <---- 720p!!!!!!!!!! skärm och 1,5 GHZ 2-kärnigprocessor och nya 4.0 Honeycomb, jadu Nexus Prime kommer att knäcka allt!

Men det kommer inte finnas några spel som kan dra nytta av all kraft. Där kommer android aldrig komma ikapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjox31:

Nu vill man ju inte komma och vara jätte negativ, men kan inte förstå att nån vill köpa en Iphone 4S nu när Nexus Prime står och vänter vid dörren. 4,65 Super AMOLED HD <---- 720p!!!!!!!!!! skärm och 1,5 GHZ 2-kärnigprocessor och nya 4.0 Honeycomb, jadu Nexus Prime kommer att knäcka allt!

Det blir säkerligen än mycket trevlig mobil men alla vill inte ha en så stor skärm. De börjar sudda ut gränserna mellan telefon och surfplatta. Själv vill jag ha en 4", inte större. Hade hoppats på en design av Apple som utnyttjat mobilens yta maximalt vad gäller skärm, det gör definitivt inte iPhone 4/S nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjox31:

Är det inte ICS den kommer med? Honeycomb var väll enbart till surfplattorna(?).

Själv besviken på 4s. Förväntade mig lite till, och framför allt större skärm.
Men men man kan inte få allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
VR-fantast

Känns som fler behöver läsa den här: http://daringfireball.net/

Citat:

What More Could You Have Wanted in a hypothetical ‘iPhone 5’ Today?

A 4-inch screen? What sign has Apple ever given that it will ever change from the one-size-fits-all 3.5-inch screen? Every single iPhone and iPod Touch ever released has had the exact same size screen.

Now, maybe you would prefer a 4-inch screen. Or maybe a 4.5-inch screen. And maybe someone else would prefer a slightly smaller 3.25-inch screen. That’s not how Apple rolls, especially with iOS devices. There is no doubt that some people would prefer a bigger screen. But nor is there any doubt that many other people would not. I wouldn’t. I like to see things get smaller, not bigger. Bigger is not necessarily better. Apple decided on the optimal size for an iPhone display back in 2006. If they thought 4-inches was better, overall, as the one true size for the iPhone display, then the original iPhone would have had a 4-inch display. It’s not like 4-inch screens are harder to make, or use some sort of new technology. If anything they’re surely easier to make, as the pixels are less dense.

One big advantage of a 3.5-inch display: with average-size hands, your thumb can reach any pixel on screen more comfortably while holding the phone one-handed. Judging from my email, many proponents of bigger screens — those who are disappointed that the iPhone 4S doesn’t sport a 4-inch display — see no such trade-off. Bigger is better, period, they say, and anyone who says otherwise is in denial that Apple is falling behind its competition. But by that logic, 5-inch screens would be better than 4-inch ones, and 6-inch screens better still. That’s silly. Bigger is not necessarily better for handheld/pocket devices.

4G LTE support? Impossible, given the value Apple places on battery life and device thinness. The thing to keep in mind about the A5 chip is not simply that it goes dual-core, roughly doubles CPU performance, and offers up to 7x graphics performance — no, the thing to keep in mind is that it does all these things while improving overall battery life versus the iPhone 4, in the exact same form factor.

4G LTE support would make that impossible. Anand Lal Shimpi explains:

"The iPhone 4 PCB is already incredibly small, not leaving any room for an extra chip to enable LTE without shrinking the size of the battery (or increasing the thickness of the phone to accomodate both a larger PCB and a big battery)."

If you value tech specs over practical real-world battery life, if you would like to choose from a variety of screen sizes ranging from 3-4.5 inches, if you would prefer a thicker bulkier form factor to accomodate large LTE chips and a bigger battery to power said LTE chips, then the iPhone is not and never will be the phone for you. And, lucky for you, there’s another platform, Android, that offers you everything you want.

People who claim to be disappointed that Apple’s 2011 new iPhone doesn’t have a bigger display or LTE are effectively arguing that the iPhone should be more like Android. Whereas in truth, the iOS and Android platforms are growing more different over time, not less.

How About at Least a New Form Factor? The gist I get, after talking to some valuable little birdies over the past few days, is that a new form factor was never in the cards for this year’s iPhone. It may or may not have ideally launched a few months sooner, but the plan was always for an iPhone 4 successor that looked like the 4 but had improved internal components. I wouldn’t be surprised if the next iPhone doesn’t change, or doesn’t change much, either.

Apple isn’t going to make a new form factor just for the sake of newness itself — they make changes only if the changes make things decidedly better. Thinner, stronger, smaller, more efficient. If they don’t have a new design that brings about such adjectives, they’re going to stick with what they have.

Apple pursues timeless style, not fleeting trendiness. This iPhone design might be like that of the Porsche 911 — a distinctive, iconic, timeless, instantly-recognizable representation of the product’s brand itself.

Även prestandan känns lite obefogat underminerad här. Nu gäller det här visserligen en iPad 2 (som också har A5) och processorn i 4S kanske har lägre klockfrekvens, men iPad 2 har å andra sidan högre upplösning och får skyffla runt fler pixlar: http://www.anandtech.com/show/4686/samsung-galaxy-s-2-interna...

Slutligen undrar jag (likt citatet ovan) hur vissa resonerar med att större skärm automatiskt skulle innebära en fördel? Jag tycker redan 4" börjar bli för stort, 4.3" som på S2 eller ännu större på de kommande modellerna från HTC och Samsung snart är för mycket i mångas smak. Var drar man gränsen? Ska man behöva väggstativ till nästa Nexus-mobil?

Möjligen att en marginellt större skärm kommer medges med tunnare ramar på framtida iPhones men annars lär det inte hända mycket med just skärmstorleken. Kvaliteten på skärmen är en annan femma och där har man just nu att välja mellan bra färgåtergivning och synlighet i solljus (S2) mot hög upplösning/dpi (iPhone 4).

Permalänk
Medlem

Jag vill ha större skärm då det är inte så roligt och sitta och kolla på film på 3.5" när man sitter på bussen/tåget.
Sen så sa jag aldrig hur mycket större jag ville ha den. 3.7"-4" är där jag skulle vilja se iPhone i.
Och kan man inte vända på frågan då, varför skulle man inte vilja ha den större? Vad är det som är så bra med 3.5"?
Jag har en iPhone 4 och är mer än nöjd. Men man får väll ändå önska sig nåt? Inte så att jag kräver det.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se

Permalänk
Medlem

Vill ha en 4s men det ska bli intressant och se nya nexus först innan något köp görs. Behöver en ny telefon min 3GS håller på och faller sönder, våga vägra skal

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Silverstone FT02 | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Naruto:

Jag vill ha större skärm då det är inte så roligt och sitta och kolla på film på 3.5" när man sitter på bussen/tåget.
Sen så sa jag aldrig hur mycket större jag ville ha den. 3.7"-4" är där jag skulle vilja se iPhone i.
Och kan man inte vända på frågan då, varför skulle man inte vilja ha den större? Vad är det som är så bra med 3.5"?
Jag har en iPhone 4 och är mer än nöjd. Men man får väll ändå önska sig nåt? Inte så att jag kräver det.

Utöver motiveringen i mitt citat så skulle jag säga att ju större skärmen blir desto onaturligare blir den att använda som telefon, och desto osmidigare blir den. Redan iPhones är lite smått knepiga att hålla mot örat jämfört med gamla knappmobiler men de nya 4-4.6"-monstrena som finns känns som att greppa en tegelsten.

Att använda för film, spel och surfning är det ofta behagligt med en större skärm men då börjar man ju mer glida in mot tablets. Man får väga in hur portabel den ska vara i ekvationen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Utöver motiveringen i mitt citat så skulle jag säga att ju större skärmen blir desto onaturligare blir den att använda som telefon, och desto osmidigare blir den. Redan iPhones är lite smått knepiga att hålla mot örat jämfört med gamla knappmobiler men de nya 4-4.6"-monstrena som finns känns som att greppa en tegelsten.

Att använda för film, spel och surfning är det ofta behagligt med en större skärm men då börjar man ju mer glida in mot tablets. Man får väga in hur portabel den ska vara i ekvationen också.

Håller med till viss del. Men tegelsten? Hur håller du dina mobiler? haft en SE Arc. Var inte speciellt obekvämt att prata och hålla i.
Sen tablet är ju inte direkt portabel. Får ju inte direkt plats i fickan
Jag personligen tycker 4" är en väldigt optimal storlek. Portabel men endå stor nog att njuta av filmer osv.
Men alla har olika smak.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se

Permalänk
VR-fantast

Tegelsten var en gliring mot S2 som jag har testat, Arc har jag ingen aning om. Men frågan är om Apple någonsin kommer ha mycket större skärmar än vad man har nu. Vad kan man få ut med smalare kanter? Max 3.7"?

Permalänk
Medlem

Okej, jag har inte testat S2an. Men för mig det inte skiljer så mycket mellan dom. Hmm, jadu. Jag tror och hoppas det.
Kommer inte ihåg hur mycket större min neo var. Men kändes inte så mycket större. Så borde nog gå och klämma ut 3.7" av nuvarande iphone 4. Men jag personligen tycker det är väldigt fult när det inte finns några kanter (min åsikt).

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Hur som helst är det bara tycke och smak. Jag personligen tycker Iphone är för liten för att hålla i, skulle gärna ha en gnutta större och gärna gummivaderat så att den inte glider ur handen + att det är väldigt opraktiskt med glossy ytan Iphone har, går ju aldrig hålla ren och blir repig med tiden.

Alla telefoner har sina brister, synd att man inte får beställa telefon efter egna tankar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naruto:

Okej, jag har inte testat S2an. Men för mig det inte skiljer så mycket mellan dom. Hmm, jadu. Jag tror och hoppas det.
Kommer inte ihåg hur mycket större min neo var. Men kändes inte så mycket större. Så borde nog gå och klämma ut 3.7" av nuvarande iphone 4. Men jag personligen tycker det är väldigt fult när det inte finns några kanter (min åsikt).

Jag är också lite tveksam till hur jag skulle gilla att ha skärm ända ut till kanten. På de bilder som gjorts med iPhone 4 design och skärm ut till kanten ser det lite konstigt ut men det kanske bara är en vanesak.

Men som den är nu tycker jag det är för mycket "död" yta. De borde kunna utnyttja den bättre så man inte skulle behöva göra telefonen mycket större för att få en lite större skärm. Behöver man egentligen kanter runt skärmen på en smartphone? På iPaden behövs det för man måste ha plats att hålla i den utan att ta på skärmen men en smartphone greppar inte på samma sätt (...inte jag allafall). Och behövs en fysisk "home"-knapp?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Siri är helt värdelöst så länge som det inte finns på svenska? Vill inte tvingas till att snacka in engelska sms osv. Om man nu ska ha en röststyrningsfunktion så tycker jag man ska se till att det fungerar i alla länder där telefonen går att köpa. Nu känns det ju som att vi betalar för en telefon men funktionerna vi betalar för är inte tillgängliga hos oss. Som med kinect och dess röststyrningsläge. Helt värdelöst.

Permalänk
Medlem

Siri är en riktigt cool grej. Men så länge den inte finns på svenska så är det just bara en cool grej.
På android finns något liknande sen ett år tillbaka (Android Voice Actions), men jag använder det bara nån gång i månaden eftersom det inte finns på svenska. Dock lite coolt att t.ex. göra en google sökning direkt med rösten (bygger på att man gör en sökning på engelska då alltså). Ett annat problem är att det blir fel för ofta för att man skall kunna förlita sig på det.

Frågan är hur länge det dröjer innan det kommer på svenska. Det är ett avsevärt arbete att lägga in helt språk med alla ljud och stavningsregler, så jag misstänker att det kommer att dröja åratal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Siri är en riktigt cool grej. Men så länge den inte finns på svenska så är det just bara en cool grej.
På android finns något liknande sen ett år tillbaka (Android Voice Actions), men jag använder det bara nån gång i månaden eftersom det inte finns på svenska. Dock lite coolt att t.ex. göra en google sökning direkt med rösten (bygger på att man gör en sökning på engelska då alltså). Ett annat problem är att det blir fel för ofta för att man skall kunna förlita sig på det.

Frågan är hur länge det dröjer innan det kommer på svenska. Det är ett avsevärt arbete att lägga in helt språk med alla ljud och stavningsregler, så jag misstänker att det kommer att dröja åratal.

Jo det är precis som du säger. En cool grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag är klart imponerad av hur Siri fungerar baserat på det jag sett och läst. Hur den tolkar vad man säger, alltså mer än en enkelt röststyrning samt att enligt dem som testat den faktiskt fungerar så bra som de vad de visade upp på iPhone-eventet.

Men jag ser mig inte själv använda en sådan här feature hur bra den än är (och kan svenska). Skulle aldrig få för mig att börja prata med mobilen på pendeln eller i andra publika sammanhang. Känns bara helt fel.

Det enda tillfälle jag kan se det som väldigt praktiskt är när jag sitter i bilen.

Siri är en som sagt en riktigt cool grej men tyvärr inget som får mig av vilja ha en 4S. Det vore kul om iPad 2 fick stöd för Siri dock så man kunde leka lite med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Slutligen undrar jag (likt citatet ovan) hur vissa resonerar med att större skärm automatiskt skulle innebära en fördel? Jag tycker redan 4" börjar bli för stort, 4.3" som på S2 eller ännu större på de kommande modellerna från HTC och Samsung snart är för mycket i mångas smak. Var drar man gränsen? Ska man behöva väggstativ till nästa Nexus-mobil?

Jag kan bara svara för mig själv men jag vill ha en större skärm då jag väldigt ofta skriver fel på min 3GS när jag SMSar eller mailar. Haft den i två år men fortfarande blir det fel när jag försöker skriva snabbt. Tror att en större skärm hade hjälp i alla fall mig.

Speciellt då vissa program endast fungerar i porträtt-läge (t.ex. App Store), hoppas att det blir bättre i iOS5.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Hedersmedlem

iPhone 4S upgrade kit! --> http://funny-pictures-blog.com/2011/10/09/upgrade-iphone-4-to...

billigaste metoden o uppgradera en iPhone 4 till iPhone 4S

Permalänk

Riktigt häftig demo av Siri!

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

iPhone 4S upgrade kit! --> http://funny-pictures-blog.com/2011/10/09/upgrade-iphone-4-to...

billigaste metoden o uppgradera en iPhone 4 till iPhone 4S

Detta är en seriös tråd. Trolla inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av DistantHoller:

Riktigt häftig demo av Siri!

MKRwV3DTVLo

Vilken idiot han som testar är. De i bakgrunden säger till han flera gånger att han inte behöver trycka på skärmen varje gång men ändå gör han det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Men det kommer inte finnas några spel som kan dra nytta av all kraft. Där kommer android aldrig komma ikapp.

Nä,nä... Det finns inte alls en hel avdelning med spel BARA för Tegra2... Dessutom så behöver dagens mobilspel inte mycket kraft. De är knappt, om ens lite, optimerade för dual core.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Nä,nä... Det finns inte alls en hel avdelning med spel BARA för Tegra2... Dessutom så behöver dagens mobilspel inte mycket kraft. De är knappt, om ens lite, optimerade för dual core.

Tegra2 har en rätt så kass grafikdel, jag blev inte speciellt imponerad av prestandan i min LG Optimus 2X. De flesta (om inte alla?) tegra2-"optimerade" spelen går att köra på många andra SoCar, däribland Exynos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Utbudet av grafiskt avancerade spel är mycket större till iOS än till Andoid idag. Spel som Infinite Blade och Real Racing 2 HD utnyttjar definitivt hårdvaran ordentligt.

Och Infinite Blade 2 som släpps om ca 1.5 månad kommer pusha dem ännu mer:
http://www.youtube.com/watch?v=fL7p2P6Ft3Y
http://www.youtube.com/watch?v=wDLRSmv9rk4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Tegra2 har en rätt så kass grafikdel, jag blev inte speciellt imponerad av prestandan i min LG Optimus 2X. De flesta (om inte alla?) tegra2-"optimerade" spelen går att köra på många andra SoCar, däribland Exynos.

Det är faktiskt sant och det kan inte förnekas.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Utbudet av grafiskt avancerade spel är mycket större till iOS än till Andoid idag.

Det där låter 2009. Ett stort spel som man lägger ner resurser på kommer idag ut till både iPhone och Android. Det gör att de kan sälja dubbelt så många exemplar. Det har varit vanligt att spelen kommer först till iphone och sedan till android men även det håller på att ändra sig. Själv kör jag t.ex. Asphalt, och Order&Chaos och det är exempel på såna spel.

Epic, som gör spelmotorn som Unreal, som Infinity Blade är baserad på, har portat motorn till android. Gameloft har gjort en hel rad förstklassiga titlar som går att köra både på android och iPhone. Och med Unreal Development Kit, nu för android också, så finns det ingen skillnad längre. Om man inte har ett särskilt intresse för spel från 2009-2010.
http://androidcommunity.com/gameloft-bringing-their-first-unr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Det där låter 2009. Ett stort spel som man lägger ner resurser på kommer idag ut till både iPhone och Android. Det gör att de kan sälja dubbelt så många exemplar. Det har varit vanligt att spelen kommer först till iphone och sedan till android men även det håller på att ändra sig. Själv kör jag t.ex. Asphalt, och Order&Chaos och det är exempel på såna spel.

Epic, som gör spelmotorn som Unreal, som Infinity Blade är baserad på, har portat motorn till android. Gameloft har gjort en hel rad förstklassiga titlar som går att köra både på android och iPhone. Och med Unreal Development Kit, nu för android också, så finns det ingen skillnad längre. Om man inte har ett särskilt intresse för spel från 2009-2010.
http://androidcommunity.com/gameloft-bringing-their-first-unr...

Det må låta 2009 för dig med det är fortfarande väldigt mycket så 2011. De flesta stora spelutvecklare har iOS som mobilplattform nummer 1 och släpper spelen till den först.

Finns interjuver med bland annat Tim Sweeney från Epic Games och John Carmack från id Software från tidigare i år vilka jag har länkat till i tidigare diskussioner i ämnet. De anser fortfarande inte att Andoid är lika lönsamt att utveckla för samt att hårdvaruframenteringen gör det svårare att utveckla för den plattformen då de inte kan garantera spelupplevelsen.

För att citera Tim om varför de inte släppt Infinity Blade till Android:

Citat:

When a consumer gets the phone and they wanna play a game that uses our technology, it's got to be a consistent experience, and we can't guarantee that [on Android]. That's what held us off of Android

Google needs to be a little more evil. They need to be far more controlling.

Infinity Blade 2 kommer till iOS snart men jag har fortfarande inte hört något om att ettan skall släppas till Android?

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Öhhh....

Hur kan du påstå det så bergsäkert då....?

Läste du inte vad som stod på sidan du länkade till?

Citat:

Due to customer agreements, we cannot identify all devices that feature Gorilla Glass. Your favorite device may include Gorilla Glass, even if you don't see it listed. Ask your manufacturer or retailer to learn more.

Det betyder att det faktisk kan vara Gorillaglas på iPhone även om Apple/iPhone inte finns med i listan. Men vi kan alltså inte vara helt säkra på vare sig att det är eller inte är Gorillaglas på iPhone.

Permalänk
Medlem

SÅ, nu är det klart, iPhone 4S kommer _INTE_ att kosta några 10kkr+ i Sverige.

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_iphone/family/ipho...

Skrivet av dEnnA:

Nu vet inte jag vad dina kriterier för en stor butikskedja är men cdon.com, dustinhome, netonnet och webhallen säljer allihopa iPhone 4. Sen om du inte litar på deras graf över prisutveckling kan du välja specifikt för en butik.

Skrivet av Oldskool:

Kolla på prishistoriken här.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=630392
Detta är alltså för din billigare ip4-varianten (16Gb). Och prisjakt listar de lägsta priserna för en olåst telefon. Så i många butiker låg priset faktiskt över 10k vid lansering. Detta anser jag är "dubbelt så dyrt som alla andra telefoner". Sen så har jag inget emot att folk köper dyra prylar, själv skruvade jag ihop en gamingPC med delar som kostade 35k nyligen, jag bara menar som en jämförelse..

Vad folk tycker är "för dyrt" är väl upp till var och en.. Själv förbokade jag en SGS2 och betalade 5.300 för den..

Jag tror att vi håller med varandra i stora drag i alla fall

Egentligen skulle man ju bott i Sydostasien om man gillar trådlös bandbredd :
http://www.electronista.com/articles/10/11/08/max.speeds.of.7...
http://english.yonhapnews.co.kr/business/2011/01/24/45/050200...

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle skryta lite. Beställde precis en vit iphone 4s 16gb. Leverans enligt apples hemsida är den 2:a november. ORKA vänta!! =(