Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk
Medlem

Så Iphone 5 sommaren 2012?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

MiLes: Räkna inte med att den går att köpa i Sverige det här året.
Last: Jag använder röststyrning regelbundet för googlesökningar på engelska med min SGS2. För övrigt så går det att få det att funka bra, jfr. Nuance Dragon, som många använder professionellt. OM Apple får till det här, så har de ett stort försprång på gränssnittssidan. Vi får väl se hur det funkar i praktiken.
Tysonayt: Att få en så mycket bättre telefon för samma kostnad är bättre än jag hade väntat mig.
Det här är inte en revolutionerande (utom möjligen Siri) men det är ett hyfsat steg upp med iCloudm iTunes match etc.

På vilket sätt var det oväntat att det är samma pris? Vilken tillverkare sätter inte samma pris som sin tidigare toppmodel och sänker priset på den förra? Detta är bara vad 3GSn var för 3Gn.

Edit:

Skrivet av Oldskool:

I övrigt så är väl den nya radiodelen sådär. Min SGS2 kan få upp till 21Mbit/s med samma radioteknik (Hsdpa+). Och vi har ju redan 4G LTE telefoner som klarar uppåt 100 Mbit/s i USA, dessa kommer till Europa / Sverige i vinter med början på SGS2 4g LTE.

Vilken telefon uppnår 100mbit i USA? Deras nät är ju typ skräp.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ost486:

fast det var ju ändå en ny iPhone. Jag menar, den är ju snabbare och bättre än iPhone 4, de flesta som skaffar den kommer nog vara nöjda

Nja, det håller jag inte med om.
En "NY" lur kräver "NY" kostym, det tror jag de flesta är överens om...
Där av den stora besvikelsen som till o med drog med sig aktien 4% ( Ca 14miljarder dollar!!! ) ! NER, inte upp...

Sen e ju faktiskt inte hårdvaran ny heller. Samma som i, samma som i... osv... osv...
Det enda som var lite ballt faktiskt så var det ju röststyrningen, men den tror jag inte var helt rumsren heller ( till viss del fakead). <-- (OBS !!!! Det är vad JAG tror).

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

På vilket sätt var det oväntat att det är samma pris? Vilken tillverkare sätter inte samma pris som sin tidigare toppmodel och sänker priset på den förra? Detta är bara vad 3GSn var för 3Gn.

Jag kanske har missuppfattat det totalt, men 199$ på två år är alltså priset för en ip4 i USA IDAG, och det blir nypriset för ip4s. jag hade väntat mig ett pris kring 500$ / två år, vilket var vad ip4 kostade vid release. En rejäl prissänkning alltså.

Edit:

Skrivet av tysonayt:

Vilken telefon uppnår 100mbit i USA? Deras nät är ju typ skräp.

Nja deras 3G är verkligen skräp. Men deras 4G LTE nät är bra skit. Just nu är det typ 1% av USAs befolkning som har 4G LTE täckning, men de bygger ut hyfsat snabbt. Hastigheter på över 90 Mbit/s är också rapporterade från Sydkoreas och Japans 4G LTE nät, har jag för mig. Återigen så är det väldigt dåligt utbyggda, men det byggs snabbt just nu. I Sverige är jag imponerad av Telias reviderade 4G plan, i vår får jag t.o.m. 4G vid sommarstugan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag kanske har missuppfattat det totalt, men 199$ på två år är alltså priset för en ip4 i USA IDAG, och det blir nypriset för ip4s. jag hade väntat mig ett pris kring 500$ / två år, vilket var vad ip4 kostade vid release. En rejäl prissänkning alltså.

Edit:

Nja deras 3G är verkligen skräp. Men deras 4G LTE nät är bra skit. Just nu är det typ 1% av USAs befolkning som har 4G LTE täckning, men de bygger ut hyfsat snabbt. Hastigheter på över 90 Mbit/s är också rapporterade från Sydkoreas och Japans 4G LTE nät, har jag för mig. Återigen så är det väldigt dåligt utbyggda, men det byggs snabbt just nu. I Sverige är jag imponerad av Telias reviderade 4G plan, i vår får jag t.o.m. 4G vid sommarstugan.

Ja 90mbit i Japan och Sydkorea känns väl inte som något otroligt men de hastigheterna i USA tror jag knappast på utan källa.

Vad exakt menar du med $199 på två år? Det $199 betyder är det som amerikanarna får betala hos AT&T eller Sprint, sen kommer abonnemangskostnaderna utöver det och där är det ju alltid en höjd månadsavgift som betalar på mobilen också.

EDIT: Angående Telias 4g täckning så måste jag säga att den verkligen börjar bli riktigt jävla grym. Såg just att det finns täckning (om än väldigt lite) endast 2km från mitt landställe också! Känns helt jävla galet

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Såååå, när kommer 5:an? ska man hålla ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Edit:

Mycket dynga nu verkar det som...

Citat:

TeliaSonera has launched the world's first commercial LTE (Long-Term Evolution) networks, in the central parts of Stockholm [Sweden] and Oslo [Norway]. ... Normal download speeds are expected be between 20 Mbps ... and 80 Mbps.
...
Recently, U.S. operator Verizon said its LTE network will deliver speeds between 5 Mbps and 12 Mbps. ... LTE is expected to be the next major standard in mobile broadband technology, and carriers have begun to convert their networks.

100Mbit ?? småler lite åt dina fantasier...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Ja 90mbit i Japan och Sydkorea känns väl inte som något otroligt men de hastigheterna i USA tror jag knappast på utan källa.

Du har rätt. Jag kan inte hitta något 4G över 27 Mbit/s i USA, och då handlar det inte om äkta 4g (I USA marknadsförs 3G turbo som 4G). Fel av mig.

Skrivet av tysonayt:

Vad exakt menar du med $199 på två år? Det $199 betyder är det som amerikanarna får betala hos AT&T eller Sprint, sen kommer abonnemangskostnaderna utöver det och där är det ju alltid en höjd månadsavgift som betalar på mobilen också.

Visst dina priser stämmer. Men det är alltså samma pris som t.ex. SGS2, vilket innebär att iPhone inte längre är dubbelt som dyr som alla andra telefoner, inte ens för en helt nylanserad modell.

Skrivet av tysonayt:

EDIT: Angående Telias 4g täckning så måste jag säga att den verkligen börjar bli riktigt jävla grym. Såg just att det finns täckning (om än väldigt lite) endast 2km från mitt landställe också! Känns helt jävla galet

Haha ja det är helt sjukt egentligen. Och jag som bara hade 2G täckning där innan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Du har rätt. Jag kan inte hitta något 4G över 27 Mbit/s i USA, och då handlar det inte om äkta 4g (I USA marknadsförs 3G turbo som 4G). Fel av mig.

Visst dina priser stämmer. Men det är alltså samma pris som t.ex. SGS2, vilket innebär att iPhone inte längre är dubbelt som dyr som alla andra telefoner, inte ens för en helt nylanserad modell.

Haha ja det är helt sjukt egentligen. Och jag som bara hade 2G täckning där innan!

Nej men priset. När har iPhone vart dubbel så dyr? Jag köpte min Galaxy S2 för 5500kr dagen innan officiell release. iPhone 4 gick då att få (visst bunden) hos Telia med abonnemang för ett totalpris på telefonen i sig för 4800kr. Helt ärligt så anser jag verkligen inte att det är något för högt pris. Däremot måste jag säga att det priset Apple säljer 4an för på Apple.com nu, 4795kr är ALLDELES för högt. Och det är bara för 8gb varianten. Men visst, innan kostade iPhone 4 16gb 5995kr från Apple.com.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Nej men priset. När har iPhone vart dubbel så dyr? Jag köpte min Galaxy S2 för 5500kr dagen innan officiell release. iPhone 4 gick då att få (visst bunden) hos Telia med abonnemang för ett totalpris på telefonen i sig för 4800kr. Helt ärligt så anser jag verkligen inte att det är något för högt pris. Däremot måste jag säga att det priset Apple säljer 4an för på Apple.com nu, 4795kr är ALLDELES för högt. Och det är bara för 8gb varianten. Men visst, innan kostade iPhone 4 16gb 5995kr från Apple.com.

Kolla på prishistoriken här.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=630392
Detta är alltså för din billigare ip4-varianten (16Gb). Och prisjakt listar de lägsta priserna för en olåst telefon. Så i många butiker låg priset faktiskt över 10k vid lansering. Detta anser jag är "dubbelt så dyrt som alla andra telefoner". Sen så har jag inget emot att folk köper dyra prylar, själv skruvade jag ihop en gamingPC med delar som kostade 35k nyligen, jag bara menar som en jämförelse..

Vad folk tycker är "för dyrt" är väl upp till var och en.. Själv förbokade jag en SGS2 och betalade 5.300 för den..

Jag tror att vi håller med varandra i stora drag i alla fall

Egentligen skulle man ju bott i Sydostasien om man gillar trådlös bandbredd :
http://www.electronista.com/articles/10/11/08/max.speeds.of.7...
http://english.yonhapnews.co.kr/business/2011/01/24/45/050200...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Detta är alltså för din billigare ip4-varianten (16Gb). Och prisjakt listar de lägsta priserna för en olåst telefon. Så i många butiker låg priset faktiskt över 10k vid lansering. Detta anser jag är "dubbelt så dyrt som alla andra telefoner". Sen så har jag inget emot att folk köper dyra prylar, själv skruvade jag ihop en gamingPC med delar som kostade 35k nyligen, jag bara menar som en jämförelse..

Vad folk tycker är "för dyrt" är väl upp till var och en.. Själv förbokade jag en SGS2 och betalade 5.300 för den..

Jag tror att vi håller med varandra i stora drag i alla fall

Egentligen skulle man ju bott i Sydostasien om man gillar trådlös bandbredd :
http://www.electronista.com/articles/10/11/08/max.speeds.of.7...
http://english.yonhapnews.co.kr/business/2011/01/24/45/050200...

Jo. Kan dock inte påstå att jag anser prisjakt att vara en pålitlig källa för priser på iPhones just för att det aldrig varit någon stor butikskedja som har sålt de. Det är alltid små skitbutiker som importerar till galna priser. Imo inte en bra jämförelse.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nya Iphone 4GS är en besvikelse. Att de kör på samma design i 2 år kommer kunderna tröttna på. Funka första gången med 3G:en men denna gången tror jag faktiskt att Apple kommer tappa kunder på detta nu. Hade gärna bytt upp mig men finner ingen direkt anledning nu.

Jag menar på över ett år och det ända de kommer upp med är en ny processor i stort sätt.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Nya Iphone 4GS är en besvikelse. Att de kör på samma design i 2 år kommer kunderna tröttna på. Funka första gången med 3G:en men denna gången tror jag faktiskt att Apple kommer tappa kunder på detta nu. Hade gärna bytt upp mig men finner ingen direkt anledning nu.

Jag menar på över ett år och det ända de kommer upp med är en ny processor i stort sätt.

Ny och ny.. det är samma som i iPad 2:an.. Blev faktiskt ganska missnöjd.. jag som (nästan)redan hade kokat kaffe och bakat bullar till att börja köa.. nu blir det att tänka på det lite.. dock kommer jag inte byta till android eller mango! klarade jag 2,5 år med iphone "2g" så klarar jag nog ett år till med min 4:a..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Där av den stora besvikelsen som till o med drog med sig aktien 4% ( Ca 14miljarder dollar!!! ) ! NER, inte upp...

Sen e ju faktiskt inte hårdvaran ny heller. Samma som i, samma som i... osv... osv...
Det enda som var lite ballt faktiskt så var det ju röststyrningen, men den tror jag inte var helt rumsren heller ( till viss del fakead). <-- (OBS !!!! Det är vad JAG tror).

/Homer_S1

Sa du samma sak när 3Gs kom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Jo. Kan dock inte påstå att jag anser prisjakt att vara en pålitlig källa för priser på iPhones just för att det aldrig varit någon stor butikskedja som har sålt de. Det är alltid små skitbutiker som importerar till galna priser. Imo inte en bra jämförelse.

Nu vet inte jag vad dina kriterier för en stor butikskedja är men cdon.com, dustinhome, netonnet och webhallen säljer allihopa iPhone 4. Sen om du inte litar på deras graf över prisutveckling kan du välja specifikt för en butik.

Skrivet av Prisjakt Prisutveckling för Dustin Home:

2011-09-27 5 590:-
2011-08-29 5 690:-
2011-08-26 5 650:-
2011-08-15 5 790:-
2011-07-19 5 890:-
2011-05-19 5 990:-
2011-04-13 6 290:-
2011-03-30 6 690:-
2011-03-25 6 990:-
2011-03-08 7 190:-
2011-02-21 7 290:-
2011-01-26 7 990:-
2011-01-21 7 790:-
2011-01-04 6 990:-
2010-12-17 7 490:-
2010-12-07 7 290:-
2010-11-29 7 390:-
2010-11-19 7 690:-
2010-11-08 7 790:-
2010-10-25 7 990:-
2010-10-19 9 990:-
2010-09-21 10 295:-
2010-09-17 10 999:-

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Siri någonsin kommer komma till iPhone 4? Hatar att man alltid måste köpa nytt för att kunna använda nya funktioner. Eftersom det inte är så jättestor skillnad på hårdvaran för iPhone 4 och iPhone 4s?

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Detta är alltså för din billigare ip4-varianten (16Gb). Och prisjakt listar de lägsta priserna för en olåst telefon. Så i många butiker låg priset faktiskt över 10k vid lansering. Detta anser jag är "dubbelt så dyrt som alla andra telefoner".

Snälla Oldskool, skall du komma dragandes med den där jämförelsen igen...

Du kan lika gärna ha med priser från blocket i så fall. En svensk iPhone 4 har aldrig kostat 10000kr. En importerad olåst iPhone 4 från England har säkert gått för 15000kr eller mer på blocket så varför nöja sig med dubbelt så dyr, varför inte tre gånger så dyr som andra mobiler...

En Svensk iPhone har alltid kostat ca 6000kr/7000kr för respektive modell kontant (utan abonnemang).

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Snälla Oldskool, skall du komma dragandes med den där jämförelsen igen...

Du kan lika gärna ha med priser från blocket i så fall. En svensk iPhone 4 har aldrig kostat 10000kr. En importerad olåst iPhone 4 från England har säkert gått för 15000kr eller mer på blocket så varför nöja sig med dubbelt så dyr, varför inte tre gånger så dyr som andra mobiler...

En Svensk iPhone har alltid kostat ca 6000kr/7000kr för respektive modell kontant (utan abonnemang).

Kära S_Z.
Var god läs dEnnAs inlägg ovan.
Varifrån kommer prisjakts uppgifter egentligen ? Jag tror knappast att prisjakt har hittat på dem. Du ser inlägget prisutvecklingen på Dustin Home, och väljer du någon annan stor butik så ser det ut vanligtvis ut på samma sätt.

Jag tror inte att du bara kan trolla bort de här siffrorna. Det är vad det faktiskt kostade att köpa telefonen i en vanligt svensk butik. Och gissa vad ? De flesta som köpt en iphone i Sverige har köpt den i en vanlig svensk butik.

Det finns något som kallas "Carrier Subsidies" eller operatörssponsring. Det går ut på att man köpa en telefon som är låst till en viss operatör (antingen genom en teknisk spärr eller genom avtal) och få ett lägre pris, å andra sidan är man bunden till kontraktet, som ofta innehåller inbakade kostnader då. På ren svenska, man hade kunnat få ett billigare abonnemang på andra sätt så en del av kostnaden för telefonen är abonnemanget. Det är nog många som köpt sin telefon på det viset också, men det blir inte billigare i längden egentligen, och det innebär inte att iphone in har kostat 10kkr.

Jag vet inte om Dustin Home, CD ON, Elgiganten, Telia osv köper sina iphones direkt från Apple Sverige, från Apple USA, direktimporterar från Kina, eller via mellanlager i Europa i Tyskland och England. Men jag vet att det är väldigt många som köpt sina iphones i såna butiker, och deras priser finns ju sparade på Prisjakt och liknande siter så man kan se vad de har kostat.

Nu undrar jag S_Z, kan du backa från påståendet att en iPhone aldrig kostat 10.000 i Sverige, alternativt förklara hur det kommer sig att Prisjakt och Pricerunner och liknande siter visar just de priserna från lanseringen förra året. Det är konstigt att du kan vidhålla att de priserna inte funnits när det så enkelt att belägga.

PS det här är det sista inlägget jag gör i frågan, jag pallar inte diskutera exakt samma sak om och om igen. DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Är det någon som vet om Siri någonsin kommer komma till iPhone 4? Hatar att man alltid måste köpa nytt för att kunna använda nya funktioner. Eftersom det inte är så jättestor skillnad på hårdvaran för iPhone 4 och iPhone 4s?

Det tror jag inte. För det första så behöver de ju något, förutom ren prestandaökning, för att locka köpare. För det andra så är skillnaden i prestanda rätt ordentlig mellan de två. Om det är så att A4:an i iPhone 4 inte orkar driva Siri är väl mycket tveksamt dock...tror mer på första alternativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det tror jag inte. För det första så behöver de ju något, förutom ren prestandaökning, för att locka köpare. För det andra så är skillnaden i prestanda rätt ordentlig mellan de två. Om det är så att A4:an i iPhone 4 inte orkar driva Siri är väl mycket tveksamt dock...tror mer på första alternativet.

Dock så funkade ju Siri appen utan problem på till och med iphone 3gs men dom har ju köpt idén till appen tagit bort den från itunestore så det går inte att använda.. Tror inte att Siri är så svår drivet att inte en iP4 ska klara av att driva den =/

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Kära S_Z.
Var god läs dEnnAs inlägg ovan.
Varifrån kommer prisjakts uppgifter egentligen ? Jag tror knappast att prisjakt har hittat på dem. Du ser inlägget prisutvecklingen på Dustin Home, och väljer du någon annan stor butik så ser det ut vanligtvis ut på samma sätt.

Jag tror inte att du bara kan trolla bort de här siffrorna. Det är vad det faktiskt kostade att köpa telefonen i en vanligt svensk butik. Och gissa vad ? De flesta som köpt en iphone i Sverige har köpt den i en vanlig svensk butik.

Det finns något som kallas "Carrier Subsidies" eller operatörssponsring. Det går ut på att man köpa en telefon som är låst till en viss operatör (antingen genom en teknisk spärr eller genom avtal) och få ett lägre pris, å andra sidan är man bunden till kontraktet, som ofta innehåller inbakade kostnader då. På ren svenska, man hade kunnat få ett billigare abonnemang på andra sätt så en del av kostnaden för telefonen är abonnemanget. Det är nog många som köpt sin telefon på det viset också, men det blir inte billigare i längden egentligen, och det innebär inte att iphone in har kostat 10kkr.

Jag vet inte om Dustin Home, CD ON, Elgiganten, Telia osv köper sina iphones direkt från Apple Sverige, från Apple USA, direktimporterar från Kina, eller via mellanlager i Europa i Tyskland och England. Men jag vet att det är väldigt många som köpt sina iphones i såna butiker, och deras priser finns ju sparade på Prisjakt och liknande siter så man kan se vad de har kostat.

Nu undrar jag S_Z, kan du backa från påståendet att en iPhone aldrig kostat 10.000 i Sverige, alternativt förklara hur det kommer sig att Prisjakt och Pricerunner och liknande siter visar just de priserna från lanseringen förra året. Det är konstigt att du kan vidhålla att de priserna inte funnits när det så enkelt att belägga.

Men har du inte läst mina tidigare inlägg i detta ämne. Det handlar inte om någon subventionering pga abonnemang. Apples officiella svenska priser var 5995kr respektive 6995kr. Priserna i de länder där telefonen såldes olåst som i tex Norge, Danmark och England var samma som de låsta kostade här i Sverige (till och med billigare i Norge).

De priser från prisjakt är satta av företagen själva enbart för att de kunde, precis som jag kunde importera en olåst telefon själv och sälja på blocket för 15000kr. De som sålde Svenska telefoner sålde dem bunda till en Svensk operatör och dessa priser var samma som Apples rekommenderade.

Återigen, ingen jag någonsin hört talas om har köpt en importerad olåst telefon och då har jag massor med iPhone-användare i min omgivning. Du har aldrig behövt betala 10000kr för en iPhone och om man har gjort det är man puckad och får man skylla sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

/Homer_S1

Nja aktien återhämtade sig igen. Den gick back 0.5% igår. Den hämtar säkert tillbaka allt å lite till under dagen.

Permalänk

För den som följt rykten den sista tiden kring Apple och deras nya iPhones så har ni kunnat se att det ryktats om två modeller. En iPhone 5 och en iPhone 4S. Inte helt oväntat så låg all fokus på iPhone 5, eftersom detta skulle bli det nya flaggskeppet. iPhone 4S i sin tur skulle mer eller mindre vara en budget variant på dagens iPhone 4.

Idag så presenterade då äntligen Tim Cooks sin första produkt, som ny VD för företaget, och det blev varken en budgetmodell eller en ny iPhone 5. Nej, iPhone 4S heter det senaste tillskottet i Apple familjen.

Visst så är det mycket som är likt dagens iPhone 4. T.ex. är skärmstorleken 3,5" med en upplösning på 640 x 960 px. Färgerna är svar samt vid och vikten ligger på 140g. Det har dock hänt några justeringar, både hårdvaru-mässigt och mjukvaru-mässigt.

Telefonen har prytts med en kraftfullare processor, A5 som dessutom använder sig av två processorkärnor. Det är med andra ord samma processor som vi återfinner i iPad 2. Kort och gott är presterar den dubbelt så bra under vanliga förhållande men den accelererar spel upp till sju gånger så bra, vilket får anses som helt klart godkänt. 1GB RAM används.

Förutom detta så har man uppgraderat telefonen till Bluetooth 4.0, HSDPA+ "3G" samt en ny kamera på 8 mo (3264 x 2448 px) som dessutom klarar av att spela in med 1080p. I samma veva som man uppgraderar kameran så passar man även på att se över mjukvaru-lösningarna genom att förbättra bildkvalitet, bildstabilisering, ansiktsigenkänning med mera.

Jaha, vad kostar då dessa uppgraderingar dig som användare? För $199 för du 16 GB, för $299 får du 32 GB och för $399 får du 64 GB kapacitet. Då ska det tilläggas att detta är en kostnad utöver ditt två åriga amerikanska abonnemang. I Sverige drar försäljningen igång den 28 oktober.

Källa: Apple.com

PS: den ser ut som 4'an

Visa signatur

Säg inte att du är bäst. För min mamma sa att jag var bäst!

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Skrivet av Oldskool:

Åjo, nog har de LTE i staterna alltid, och de bygger för fullt. Och LTE är upp till ca 100Mbit/s, så det de kallar för 4G där är bara samma sak som vårat Turbo-3G.

http://venturebeat.com/2011/03/22/ctia-11-verizon-lte/

Permalänk
Medlem
Skrivet av dEnnA:

Nu vet inte jag vad dina kriterier för en stor butikskedja är men cdon.com, dustinhome, netonnet och webhallen säljer allihopa iPhone 4. Sen om du inte litar på deras graf över prisutveckling kan du välja specifikt för en butik.

Det är för fan ingen människa med IQ över 50 som köpt från dessa butiker. Deras lagerhållning kan inte ha varit hög och allt har antagligen varit importerat från typ England eller något annat land där Apple själva har sålt olåsta telefoner.

Vi i Sverige fick köpa den hos den operatören vi själva ville och då kostade den inga jävla 10k+. Jag köpte t.ex. min iPhone 4 hos TELIA för 6400kr, kontant, obunden. Bara att köra in valfritt SIM från Telia och köra på. Detta gick att göra från alla operatörer så vitt jag vet och sen var det bara att köra. Annars kunde man om man inte hade någon bindningstid köpa på abonnemang och då kostade telefonen i sig 4800kr (hos Telia).

Senare började Apple sälja telefonen olåst direkt på svenska Apple store för 5995kr (16gb).

Var man smart kunde man dock köpa direkt vid lansering för runt 6500kr och sedan låsa upp den själv.

Skrivet av Oldskool:

Kära S_Z.

LÄS OVAN. 10k+ är för idioter.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Fortfarande för liten skärm för att kunna använda kraften de stoppar i.

Skärmen är 3.5" men fortfarande högre upplösning än alla 4" skärmar. Så nej, inte precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Skärmen är 3.5" men fortfarande högre upplösning än alla 4" skärmar. Så nej, inte precis.

Tror han menade att han tycker 3,5" är för litet för att surfa/spela/kolla film så att det är behagligt. Tycker jag iaf.

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

En svensk iPhone 4 har aldrig kostat 10000kr.

Skrivet av S_Z:

Du har aldrig behövt betala 10000kr för en iPhone

Men hur ska du ha det egentligen?

Det går ju inte att vela fram och tillbaka såhär, klart att folk tror att du är en dillande tok då.

Du har fått se bevis på att telefonen i de flesta, stora svenska butiker kostat ~10k @ lansering, det kontrar du med att den på något vis, importerat (eller vad det nu var) har kunnat fås billigare, och att folk som inte importerar är puckon? Jadu..

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Så iPhone är inte alls en dyr telefon
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976420
lol
Jag tror jag skall handla en på Compiq

(det här sista inlägget är inte helt seriöst menat; Men även om man tittar på lägsta priset är det väl rätt högt..)

Permalänk
Medlem

Min 3GS var gratis från tre. Abbet kostade iofs 400 spänni månaden

Köper man hos operatör så är det inte ett dugg dyrare med en Iphone än ngn annan telefon så det där tugget kan ni lägga ner.