Internetproblem med TD-W8961ND Wireless N ADSL2 + Modem Router

Permalänk

Internetproblem med TD-W8961ND Wireless N ADSL2 + Modem Router

Hej alla vänner.

Jag har nyligen inhandlat en router/modem i rubriken ovan, jag har groteska problem med att få det funka. Jag har aldrig konfiguerat en router på det här sättet, vad jag har förstått så behöver jag gå ut på TP-LINKS unika ip-adress i min webbläsare för att konfiguera den. Jag började med Quick Start, och jag har för mig att jag ska välja "Dynamic IP Adress? Jag körde på det och kom till nästa steg där det står b.la. "Connection Type:" och dom som det finns att välja mellan är: Bridged IP LLC, Bridged IP VC-Mux, Routed IP LLC (PoA) samt Routed IP VC-Mux.

Jag läste någonstans att om man väljer Bridge så begränsas internet på något sätt, så jag väljer "Routed IP LLC (PoA)" är det rätt? När det är klart så avslutar jag konfigurationen.

Jag har tydligen kontakt med internet, när jag felsöker så står det: Nätverkets gateway kan nås, men Windows kan inte ta emot nätverkstrafik från Internet.

Jag har startat om routern ett X antal gånger och jag har testat och byta port. Har även kört installationsskivan som följde med. Min isp är Telia och jag använder mig av Windows 7.

Vore jättetacksamt och någon kan hjälpa mig ur det här trasslet. Mvh Samuel

Permalänk

Bumpar denna tråd då jag har exakt samma problem. Är det någon som har en lösning?

Visa signatur

Not long ago, the Black Gate of Armonk swung open. The lights went out, my skin crawled, and dogs began to howl. I asked my neighbor what it was and he said, 'Those are the nazgul. Once they were human, now they are IBM's lawyers

Permalänk
Medlem

Vet inte vad Telia har för inställningar men jag tror de kör med bridged ip LLC, VPI/VCI ska vara 8/35.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.