Muskampen 2025: Segraren korad!

Snyggaste i Paris, BF3 eller MW?

Permalänk

USCH USCH USCH!! Är det bara jag som tycker att MW3 ser ut som ett lerbygge?

Permalänk
Medlem

Allvarligt så måste det vara någon väldigt tidig build av MW3, ser ju inte ut som de lagt några texturer på väggar och många detaljer som helt saknas. Det ser mycket sämre ut än MW2 vilket får mig att tro att det kommer se betydligt bättre ut vid release.

Visa signatur

Ryzen 7 7800 X3D - PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Montech Titan Gold 1000W - be quiet! Pure Base 500 DX Vit - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI - Asus PG279Q - Steelseries Apex Pro TKL - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2HR - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Berget73:

Allvarligt så måste det vara någon väldigt tidig build av MW3, ser ju inte ut som de lagt några texturer på väggar och många detaljer som helt saknas. Det ser mycket sämre ut än MW2 vilket får mig att tro att det kommer se betydligt bättre ut vid release.

Tja beror lite på vad du jämför med, MW3-videon är ju tagen från konsoll och inte PC.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

BF3 low settings > MW3 high settings

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

BF3
Som fanboy av MW2 är det med sorg jag säger detta.

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Skrivet av Monkeyapa:

Syftet är att jämföra Bf3 med MW3

Syftet med en tråd ska vara att diskutera något. Om han bara ville jämnföra så kan han göra det hur mycket han vill allena. Det tordes uppenbart villket som ser bättre ut här. Oavsett hur man vill jämnföra. Därför undrade jag om TS möjligen hadde någon form att syn-problem och därför ville veta hur andra ser det.

Om detta inte är fallet så återigen, vad ska diskuteras?

Permalänk
Avstängd

Varför kan inte trådskaparen gemföra BF3 på xbox360 om det nu är så lika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

För att högupplösta texturer inte fanns i betan på ps3/xbox360.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pucko97:

För att högupplösta texturer inte fanns i betan på ps3/xbox360.

Ok ofan det är enbart därför alltså. Så grafiskt mellan xbox360 och PC är försumbar eller ingen skillnad alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

USCH USCH USCH!! Är det bara jag som tycker att MW3 ser ut som ett lerbygge?

Typ ungefär som Bf3 ser ut då...på konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Ok ofan det är enbart därför alltså. Så grafiskt mellan xbox360 och PC är försumbar eller ingen skillnad alls?

Skillnad är det nog alltid. Men det där texture packet som de skickar med blir det iallafall lite mindre skillnad.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

HAHAAH whitewalls i CoD eller?
CoD saknar ju allt nu: känsla+grafik.

Möjligtvis saknar det grafik...but no...känsla har det...jag tycker bättre om COD...och jag äger ingen appleprodukt:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

för en 14 år sen när ja börja lira va de inte för att ett spel va snyggt - idag 14 år senare spelar ja inte heller för att ett spel är snyggt. Kommer köpa både BF3 och MW3, men knappast för att de är snyggt utan för att fragga :/

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Som att fråga vad är snyggare, CS 1.6 eller CSS.

Activision har inte uppdaterat sin motor sen Modern Warfare....

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Möjligtvis saknar det grafik...but no...känsla har det...jag tycker bättre om COD...och jag äger ingen appleprodukt:)

Har provat alla CoD efter tvåan, blir ju fan bara sämre för varje år.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av silicon111:

På xbox360 tror jag att de skulle se ungefär liak snygga ut, eftersom båda spelen antagligen "maxar" ett xbox, om man säger så.
Båda på PC däremot, skulle vara kul att se

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Ja, och hur poppis blev CS till xbox?

http://www.gamereactor.se/nyheter/16164/Valve+s%E4ljer+massor...

Såhär populärt. 1,5 miljoner. Inga dåliga siffror.

Förövrigt, förstår inte om frågan handlar om design eller det rent tekniska. Alla i kommentarerna snackar om upplösning och att BF3 tar MW2 upp och ned men frågan kanske handlar om vem som lyckats återskapa Paris bäst. För min del blir svaret BF3 i vilket fall men tänk också på att den versionen av MW3 som visades i filmen troligen inte är den färdiga.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk

Första gången jag ser gameplay av MW3 (inte brytt mig). Battlefield 3 är ju utan tvekan rent tekniskt flera år framför MW3. Fattar inte hur de kan släppa samma spel 3 gånger - och att folk fortsätter köpa det...

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Skrivet av Nypifisel:

Första gången jag ser gameplay av MW3 (inte brytt mig). Battlefield 3 är ju utan tvekan rent tekniskt flera år framför MW3. Fattar inte hur de kan släppa samma spel 3 gånger - och att folk fortsätter köpa det...

Förstår folk som köper de, de gör jag. De är mycket mer arkad känsla i COD än Bf3. Personligen föredrar jag BF3, dock är det tråkigt att de kan göra ett spel som igentligen kunde varit ett expansion eller liknande eftersom de är egentligen samma som mw2.
Det som stör mig något otroligt är att Cod säljer så galet mycket, T.ex. Black Ops sålde rekord summor den första veckan eller vad de nu var.
Men spelet i sig förtjänar det inte för 5 öre.
Visst MW1 var bra, MW2 var okej men sämre än 1:an. De är bra spel men som sagt borde inte vara dom spel som säljer bäst eftersom de inte är de bästa spelen.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Förstår folk som köper de, de gör jag. De är mycket mer arkad känsla i COD än Bf3. Personligen föredrar jag BF3, dock är det tråkigt att de kan göra ett spel som igentligen kunde varit ett expansion eller liknande eftersom de är egentligen samma som mw2.
Det som stör mig något otroligt är att Cod säljer så galet mycket, T.ex. Black Ops sålde rekord summor den första veckan eller vad de nu var.
Men spelet i sig förtjänar det inte för 5 öre.
Visst MW1 var bra, MW2 var okej men sämre än 1:an. De är bra spel men som sagt borde inte vara dom spel som säljer bäst eftersom de inte är de bästa spelen.

Jag har lite samma problem med det, hur kan de sälja så mycket? Det är ju som redan sagt mer eller mindre samma spel. Det känns läskigt, verkar inte spela någon roll om så Modern Warfare 23 skulle vara samma spel, skulle fortfarande sälja i ofantliga summor - vilket jag stör mig på, och får mig lite oförskämt att dumförklara en hel spelgeneration. CoD 4 var ett super spel, jag älskade det, men det betyder inte att jag vill betala för det spelet 2 gånger till, men det verkar väldigt många andra vara mycket villiga till... suck

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Avstängd

Kollade på mw3 filmen du länkade till TS. USch va dåligt det såg ut. Men de tär ju xbox360 så. Dom andra filmerna är ju bättre. en aning

Permalänk
Medlem

dom flesta snorungar gillar mw och cod just for multiplayer. lillbrorsan är galen i skiten och skulle inte vara så effektiv i bf3 då han max pallar ligga 3 sekunder i e buske med sniper och sen så är han och hans polare inte så bra på att sammarbeta på det sättet som man bör göra i bf3.

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av papajoe:

dom flesta snorungar gillar mw och cod just for multiplayer. lillbrorsan är galen i skiten och skulle inte vara så effektiv i bf3 då han max pallar ligga 3 sekunder i e buske med sniper och sen så är han och hans polare inte så bra på att sammarbeta på det sättet som man bör göra i bf3.

Väldigt fördomsfull här ser jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av papajoe:

Tackar å bockar då ja är 34

De har aldrig slagit dej att de är 2 helt olika spelstilar (BF/COD). BF är mer storslaget där "rambo" gör sej jäkligt dåligt pg av storleken på banor etc.

COD däremot är mindre banor tätare strider, du kan knappt ligga å campa som sniper i mer än "3 sekunder" förrens någon hittar dej.

De finns inga olika klasser i COD så rambo funkar utmärkt.

Ska du envisas med att jämföra klassbaserad combat får du jämföra RtCW/ET och BF3

Citat:

Wolfenstein: Enemy Territory är ett gratis och delvis fritt first person shooter-onlinespel.

Spelet utspelar sig under andra världskriget där axelmakterna och de allierade strider mot varandra i olika miljöer. Spelaren väljer en typ av karaktär som denne sedan spelar som. De olika karaktärerna är:

Soldier - soldat, den vanlige stridskaraktären som kan använda ett flertal tyngre vapen tex Bazooka liknande vapnet Panzerfaust.
Medic - medicinare, helar och återupplivar andra spelare
Engineer - ingenjör, lagar fordon, lägger ut minor m.m.
Covert OPS - spion, kan klä ut sig till fienden och använda prickskyttegevär
Field OPS - beställer artilleri och bistår med ammunition

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Wolfenstein:_Enemy_Territory

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Skrivet av papajoe:

Tack...känner mig nöjd...är 42år och nu också snorunge:) Tackar tackar!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

ÄR DET DÄR MW3 ?!?!

SER JU UT SOM CS typ, bara gubbarna som har lite snyggare grafik.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Skrivet av Commander:

Som att fråga vad är snyggare, CS 1.6 eller CSS.

Activision har inte uppdaterat sin motor sen Modern Warfare....

Klart motorn är uppdaterad. Men däremot inte omgjord eller utbytt ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Alltid roligt med äldre herrar som inte hetsar upp sig över spydiga "kids"!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Härligt då har ja MINST 8 år kvar av gejmande då. Sambon är lika inne på FPS hon med, så vi får se åt var de lutar

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av snozan:

Härligt då har ja MINST 8 år kvar av gejmande då. Sambon är lika inne på FPS hon med, så vi får se åt var de lutar

Det bästa är när man äger alla p12:or och ungdomar när man spelar COD (4, WAW,MW2 eller Black Ops).
När de är spydiga så berättar man bara att man är 42år och ser samt hör dåligt...de brukar tystna snabbt då:)

Angående hur många år av gejmande du har kvar...bara lugn jag är bland de yngsta på den servern (Cod4) jag brukar spela mest på...de lustiga är att de äldsta är också de bästa spelarna...

Obs! spelar inte något spel som utvecklas av Dice...

Ni möter mig som Viking i Cod4...Viking den Asgrymma i MW2 och Black Ops...samt FilleSV i World at War...om ni möter mig bli inte ledsna när jag skjuter er...och nej jag är inte någon cheater!

Visa signatur