Permalänk
Medlem

Veteraner på Sweclockers.com

Hej, gott folk!

Jag har snart varit medlem på Sweclockers i tio år, läser nyheter här varje dag. Ofta när jag läser nyhetskommentarer och liknande, så slås jag av hur mycket nyregistrerade medlemmar det finns här. Ibland ser man några gamla veteraner, men det är inte så stor andel. Borde det inte finnas en sektion för oss gamla rävar (syftar på medlemstiden, min ålder är fortfarande ganska låg till skillnad mot många andra) där vi kan prata gamla minnen?

Vore kul om fler tioåringar hittade till denna tråd.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Det handlar inte om ålder, det handlar om antalet inlägg

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Kan snart fira 10 års ( om ett år ) jubileum här på Sweclockers. Med blandade känslor, kan jag väl inflika.
Tänk vad tiden springer iväg.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Identifiera mig och identifiera mig, jag missade helt 10-årsdagen sen jag (om)registrerade mig (då mitt konto på nåt mystiskt sätt "försvann"), som ju inträffade för typ 2 månader sen snart. Gamla minnen har jag dock ont om, jag har ofta svårt att komma ihåg vad som hände för en vecka sen, och du tycker man ska komma ihåg saker för 10 år sedan.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd

Identifierade mig?
Inte möjje att säga, sen intresset för överklockning och moddning svalnade så har forumet inte vart lika intressant.

Fortfarande kul att läsa "ögat ser inte mer än 25fps" trådarna och dyl dock.

Permalänk
Medlem

Just "identifiera sig" var väl lite flummigt uttryckt. Syftade nog mer på att visa upp sig med sin närvaro i tråden.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Identifiera mig och identifiera mig, jag missade helt 10-årsdagen sen jag (om)registrerade mig (då mitt konto på nåt mystiskt sätt "försvann"), som ju inträffade för typ 2 månader sen snart. Gamla minnen har jag dock ont om, jag har ofta svårt att komma ihåg vad som hände för en vecka sen, och du tycker man ska komma ihåg saker för 10 år sedan.

Kan det inte vara så att vissa saker vill man inte komma ihåg.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

2001, den gamla goda tiden då alla bråka om en lufkylare kunde kyla ner till 10 grader i viloläge som alla sensorer visade

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigman:

2001, den gamla goda tiden då alla bråka om en lufkylare kunde kyla ner till 10 grader i viloläge som alla sensorer visade

Den gamla goda tiden då det fanns tillverkare av CPU-kylare som hette GlobalWIN och Alpha. CPU-fläktar på 60-70 mm som snurrade i över 4000 RPM ansågs inte vara något problem.

EDIT:
Och detta var på den tiden då man byggde sin fläktkontroller av komponenter från Elfa. Runda IDE-kablar gjorde man själv med hjälp av en mattkniv och eltejp, samt att plexiglaskit fick man importera från USA.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Hedersmedlem

Har man inte varit med på den blå tiden är man nykomling

På den gamla goda tiden ja.. det var då man stoppade grafikkortet i frysen för att bryta loss kylaren. Eller låste upp processorer med blyertspenna.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Reggade mig för inte så längesen men helt nykomling är jag inte;)
Missade tyvär den blåa tiden ganska rejält.

Permalänk
Medlem

Att tiden gått fort är det ingen tvekan om

Minns att jag skrev en artikel om RAID för en herrans massa år sedan, men den blev inte publicerad då Sweclockers var "en renodlad hårdvarusida"

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Har man inte varit med på den blå tiden är man nykomling

På den gamla goda tiden ja.. det var då man stoppade grafikkortet i frysen för att bryta loss kylaren. Eller låste upp processorer med blyertspenna.

För att inte prata om när man gjorde core crush på sin AMD Duron med roliga fel som följd.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av P-NILZ:

För att inte prata om när man gjorde core crush på sin AMD Duron med roliga fel som följd.

Eller när man några år senare skulle kapa bryggorna på en lite nyare duron.. och kapade för djupt. Min fina Duron 1400 fick aldrig visa vad den klarade av :(.. eller ja.. vad den klarade över 2,1ghz.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jaru, pre 2001 var tider.
Jag har inte skrivit mycket här på senaste tiden men jävlar vad skoj man hade det i förra Övriga Ämnen. Så det är bra mycket mer än 10års jubileum

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Har man inte varit med på den blå tiden är man nykomling

På den gamla goda tiden ja.. det var då man stoppade grafikkortet i frysen för att bryta loss kylaren. Eller låste upp processorer med blyertspenna.

Har man ett medlemsnummer högre än 1000 är man en riktig nykomling..

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OSkar000:

Har man inte varit med på den blå tiden är man nykomling

På den gamla goda tiden ja.. det var då man stoppade grafikkortet i frysen för att bryta loss kylaren. Eller låste upp processorer med blyertspenna.

Aaaahh god times !

Tycker överklockning blivit för simpel idag, ingen sport i det längre =p

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av JenzA:

Har man ett medlemsnummer högre än 1000 är man en riktig nykomling..

Haha! Du skulle till och med kunna säga det samma om man har ett medlemsnummer över 100.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Tänk vad mycket tid man har "slösat" bort här dom senaste 10 åren

Registrerad: 2001-10-06 00:40

Permalänk
Medlem
Skrivet av JenzA:

Har man ett medlemsnummer högre än 1000 är man en riktig nykomling..

Måste ju vara snäll mot Oskar

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Skrivet av JenzA:

Har man ett medlemsnummer högre än 1000 är man en riktig nykomling..

Kunde inte låta bli att fråga, men hur eller var ser man vad man har för medl.nr ? Är mest nyfiken.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Kunde inte låta bli att fråga, men hur eller var ser man vad man har för medl.nr ? Är mest nyfiken.

Om du håller muspekaren på en användares användarnamn (som är en länk till 'profilsidan' eller vad man ska kalla den) så finns det ett u=<nummer> i adressen till profilen. Typ.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Jag har ändå varit medlem här i 4,5 år och jag känner mig som en total nykomling i den här tråden.

Det enda jag kan reminisca om är tiden då ett 8800 Ultra var det bästa man kunde få i grafikväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Om du håller muspekaren på en användares användarnamn (som är en länk till 'profilsidan' eller vad man ska kalla den) så finns det ett u=<nummer> i adressen till profilen. Typ.

Ah, där har vi det. Tackar.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ser ut att finnas gott om gamla rävar här!

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Har man inte varit med på den blå tiden är man nykomling

Har man inte varit med på den gröna tiden vet man inte vad man pratar om.

Permalänk
Medlem

Övriga ämnen back in the days var ju en upplevelse man har fått leta över hela internet för få att uppleva igen

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

6-årig Sweclocker här

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är ju ändå rätt imponerande att folk som registrerade sig för 10 år sen fortfarande är kvar

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?