Apple sålde 4 miljoner Iphone 4S över helgen, 25 miljoner uppgraderade till Ios 5

Permalänk
Skrivet av Sovereign:

Eller så är det helt vanliga människor som satt på den redan populära 3GS som uppgraderade sig efter att deras tvåårsabonnemang löpt ut?

Lite kul att man säger att "iPhone 5 inte kom", det enda som inte förändrades är väl utseendet, så är det allt Androidfans bryr sig om då det tydligen är det som definerar en ny telefon? xD

4S är iPhone 5, bara att de spekulerande tidiningarna hade fel vad gäller namn, och var helt övertygade om att ny telefon måste betyda ny design, istället för att kolla ordentligt på Apples produktstrategier.

Vänta här ett tag. iPhone 4S är inte iPhone 5, var har du fått det ifrån? iPhone 4S är den femte som lanseras om det är det du menar, men iPhone 4S är inte iPhone 5. Den kommer vi få se nästa gång Apple lanseras en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du får gärna förklara vad ditt förra inlägg hade att göra med Ubuntu, att idioterna köper 4s Dr. Watson

Går ju inte att föra en diskussion utan att bli anklagad av diverse applefanboys. Så bara för att man inte hyllar iPhone 4S till skyarna som ni så är man per automatik en androidfanboy?

Skrivet av HerrNi|sson:

Vänta här ett tag. iPhone 4S är inte iPhone 5, var har du fått det ifrån? iPhone 4S är den femte som lanseras om det är det du menar, men iPhone 4S är inte iPhone 5. Den kommer vi få se nästa gång Apple lanseras en telefon.

Ja allt för att mjölka sina trogna köpare på telefoner i mellan de större släppen. Steve Jobs roterar väl i sin grav?

Permalänk
Medlem
Skrivet av herr_persson:

Men gudsförbannat, kan ni aldrig glädja er åt nått?
Måst alltid alla j*vla andoid fanboys förstöra varenda j*vla trådjävel med sina j*vla underbara superduperlurar som är bäst i väääääärlden?
h*elvete. Skärp er. Ni uppför er som nå j*vla ungar i en sandlåda.
"Buhuu, hans hink är större än min, buhuu"

Alla är lika dåliga på båda sidorna. Android klagar på Ios. Ios klagar på Android. Båda sidor är lika ruttna.
Själv äger jag en Android och skulle aldrig köpa en Iphone. Men jag slänger inte ut skit för det.

ONtopic:
Ja Apple gör det igen.

Permalänk
Skrivet av HerrNi|sson:

Han syftar nog på att det i princip är en ny lur, bara skärm å chassi som är samma som 4,an.

Permalänk
Medlem

Får väl bara ta och gratulera apple, att det var många som uppgraderade såg man av alla "uppgraderat-till-ios5,-så-alla-nummer-är-borta-meddelanden" på facebook.

Permalänk
Medlem

kan bero på att de lanserar den så snabbt?

Visa signatur

Desktop: R9 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

4 miljoner mycket förvirrade individer..

Permalänk

Lite tråkigt att Apple nyheter alltid bemöts på precis samma sätt på swec. =/

Permalänk
Medlem

Får se nu grabbs, hur var det nu igen med Internet och tillgänglighet med allting....

Apple: 1 ställe att ladda operativsystemet ifrån.
Android: (minst) 1 miljon ställen att ladda operativsystemet ifrån.

Läste klagomål på Facebook där folk tjatade om att det tar sån jävla tid att ladda ned iOS5 till deras mobiler. Inte undra på, ett enda ställe där du kan ladda det ifrån, om inte någon hackat sig in på systemet och lagt det annanstans. Men hur är det med oss "Android-fanboys" då? Jo, vi har ett open source OS som kan laddas ned överallt ifrån på jordklotet och det tar inte heller flera timmar att få ned det. Tack vare open source och vår smarta lösning så vinner vi marknaden än en gång!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FribBe:

4 miljoner mycket förvirrade individer..

Varför är samtliga köpare av iPhone 4S "förvirrade"? För att de inte tycker som dig?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Inget konstigt att uppgradera till ny mjukvara / drivrutiner etc. det gör jag jämt när det kommer nytt.

I detta fallet önskar jag att jag inte hade gjort det dock då hela min telefon rensades, d.v.s. alla kontakter & appar försvann i processen.

Jag är medveten om att detta inte drabbade alla, men det drabbade mig

Dock så är jag ändå nöjd med min telefon för den gör vad den ska.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Varför är samtliga köpare av iPhone 4S "förvirrade"? För att de inte tycker som dig?

Reklamjippo och snobberi att gå efter den "dyraste" mobilen på marknaden vars 80+% av alla appar kostar skjortan, vilket är meningslöst då Android:
1. Går att bygga ut
2. Har mer än 80% gratisappar
3. Tillverkningskostnaderna för mobilerna blir mindre, vilket resulterar med att mobilen kostar mindre
4. Apple har bara 1 års garanti medan andra har 2 års garanti
5. Du har inte full support på din Apple jämfört med andra märken

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Mitt abonnemang går ut nu om några veckor. Min 3GS är ganska skadeskjuten, får nog bli en 4S i brist på likvärdiga telefoner om man ser till SWECs test här.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Sötast
Skrivet av Zakalwe:

Bra för Apple. Förstår inte hur folk kan köpa smartphones som är dyrare än feta TV-aparater, men jag har väl möjligtvis konstiga prioriteringar...

Själv tittar jag inte på tv så jag har ingen större nytta av att köpa en dyr sådan

Köpte ej själv en ny lur men grattis till apple, de lyckas gång på gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Reklamjippo och snobberi att gå efter den "dyraste" mobilen på marknaden vars 80+% av alla appar kostar skjortan, vilket är meningslöst då Android:
1. Går att bygga ut
3. Tillverkningskostnaderna för mobilerna blir mindre, vilket resulterar med att mobilen kostar mindre

att säga att 80% av programen är gratis säger inte så mycket om kvaliten jag betalar hellre en tia för nått som funkar bättre, och så många program begraver dom bra programen med dom dåliga så det kan vara svårt och hitta det bästa

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UROG:

1. Går att bygga ut

Hur kommer du därifrån till att samtliga köpare är förvirrade?

Permalänk
Medlem

Humm, hur var det nu igen med alla dessa SDK:n till diverse smartphones? Var det inte så att det kostar för att göra en app för Apple-lurar medan för oss Android-användare så är det gratis?!?

Förvirrade för att de tror att Apple är STÖRST, bäst och Vackrast...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror inte någon på fullaste allvar kan påstå att Apple gör dåliga telefoner. Jag hade en en iPhone 3GS och var kanonnöjd med den.
Jag gick över till Android (galaxy S2) för att jag ville prova nåt nytt, men gillar man bara att saker och ting funkar utan krångel så ser jag ingen anledning att inte välja Apple.
Den största fördelen som jag ser med Android framför Apple är frånvaron av itunes - djävulens eget program.

Visa signatur

Intel Core i7 14700KF | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UROG:

1. Går att bygga ut

Så du kan absolut inte se något i hela världen som en iPhone är bättre på än en Android? Alls?
Och varför anklaga folk för att de, enligt dig, har gjort ett felval? Det är ändå deras val, att du gnäller på folk och försöker "upplysa" folk om hur mycket bättre Android är känns ganska dumt. Varför inte bara sitta tyst och mysa över att du, enligt dig, gjort ett bättre val än dem?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twonkey:

kan bero på att de lanserar den så snabbt?

Jadu.. Apple verkar ha lyckats riktigt bra. Skulle vara kul med lite inblick i leverantör- och logistikkedjan för att se hur de kan leverera så stor volymer.

Permalänk
Medlem

Hatar nyheter om Apple, blir alltid ett sånt jävla drama...
Kul för Apple annars. (Är varken apple, android, något annan mobil platform* fanboy)...

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Känner de mig? Se på fan!

Permalänk
Skrivet av HerrNi|sson:

iPhone 5 är vad iPhone 4S kallades i pressen under all spekulation, inget annat. Allt vad gäller en produkt som faktiskt heter "iPhone 5" är helt och hållet spekulation utan grund, och har inget att göra med en iPhone som "skulle" släppts 2011.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Du känner ju uppenbarligen dem .....

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Du känner ju uppenbarligen dem .....

Stackars Applefans som tar det personligt. Inte lätt med lite självdistans

Permalänk

2500001 när jag orkar ominstallera bloatvaran som är iTunes

Permalänk
Medlem

Apple, Android, Windows OS, vad spelar det för jävla roll vad man har i sin mobiltelefon? Alla har rätten att säga SIN åsikt, eller? Eller är ni Apple-fanboys så självupptagna, -säkra , -galna och -kära att ni inte ser längre än era mobiler?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det är du inte är du verkligen människa till att säga...

Va? Nu får du nog ta och läsa igenom igen så man förstår.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FribBe:

Nope, men du känner uppenbarligen dem, eftersom du kan uttala dig om att samtliga är "förvirrade".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Galet bra försäljning, konstigt att jag som är lite prylnörd inte får något ha begär alls efter en apple produkt.. men det har ju sina anledningar. Hur som helst så gör de uppenbarligen flera saker rätt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!