Asus-Anders demonstrerar Zenbook – snabbare än ett äpple

Permalänk
Antielefant
Skrivet av anon144676:

Who cares om den manicken är snabbare en Apples. Apple kommer alltid vara steget före med os och kvalité.

Umm... vad är skillnaden? Samma moderkort, samma processorer, samma RAM, samma hårddiskar, samma skärmar... eller menar du kvaliteten på plasten?

Steget före med OS? Du måtte skämta. MacOS vs Win7/8 är ju som att kasta in ett äpple i en köttkvarn.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Haha, märks på kommentarerna vilka som föredrar vilket!
Personligen hade jag köpt den här varje dag framför en mac!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk

En mycket intressant produkt! Tummen upp för reklamvideon och som tidigare nämnts att Asus-Anders har glimten i ögat

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Hahaha! Det där är bra reklam! Smart med Fruk-skämt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesis:

Kul video!
Men vad är det egentligen de försöker skryta med? För det är väl så kallad hybrid sleep (svensk översättning?) som de använder? Och det har väl nästan alla bärbara PC med Windows Vista eller Windows 7 stöd för? Och vad var deras lilla pik till Apple? Apple har haft sin egen motsvarande lösning längre än Windows så vitt jag vet (min drygt 6 år gamla bärbara stödjer det, och var inte först med det).
Eller har jag missat något helt?

Och att vakna på två sekunder från RAM är väl ganska normalt, och har väl varit normalt ganska länge? Så det känns inte som att det är så mycket att skryta om heller.

Verkar vara en trevlig dator, men det känns lite lustigt att lyfta fram en sån funktion så hårt.

Jag håller med dig, för folk som vant sig vid OSX är det inget unikt. Windows ska i teorin klara det med men i praktiken blir det oftast inte så, vilket är anledningen till att detta är så "stort" nu.

Trevligt för de som av olika anledningar (vilka kan jag dock inte komma på) inte vill ha en Apple-dator. Men då denna tyvärr också har Windows kommer den förmodligen inte att starta lika fort om ett halvår om man använder datorn på heltid.

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Skrivet av Landelusen:

Hoppas ni får redigt med deg för detta... annars är det verkligen inte värt det. Humorn och framträdandet är ingenting jag har synpunkter på, snarare att ni väljer att låta Asus nyttja Ert förtroende hos Era läsare. Har inga andra företag fått göra innan på samma sätt. Sorry, men där förlorade Ni en hel del cred hos mig som den oberoende webtidning ni varit tidigare i mina ögon.

Så varför är dom inte oberoende? Om apple skulle komma med en rolig reklam så skulle dom också visa den. Sen så stavas webb med 2 b:n.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Umm... vad är skillnaden? Samma moderkort, samma processorer, samma RAM, samma hårddiskar, samma skärmar... eller menar du kvaliteten på plasten?

Steget före med OS? Du måtte skämta. MacOS vs Win7/8 är ju som att kasta in ett äpple i en köttkvarn.

Varför så aggressiv?

Antagligen för att du insett att dina vanliga argument (pris- och prestandaskillnad) inte funkar. Windows-dator i samma höga kvalitet som en Apple-dator blir dyrare då andra inte kommer upp i samma volymer, det fattar ju vem som helst.

Det är allmänt känt att OSX är mer intuitivt än Windows och alltid kommer att vara det sålänge det finns personer som dig.

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Medlem

Kändes lite löjlig i början men i slutet kunde jag bara inte låta bli att asgarva...

Och till folk som orkar tjöta mac vs pc eller ja i detta fallet Ultrabook, kan ni inte bara se att det var en sjukt kul reklamfilm och sluta bråka om vem som är bäst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpaTant:

Varför så aggressiv?

Antagligen för att du insett att dina vanliga argument (pris- och prestandaskillnad) inte funkar. Windows-dator i samma höga kvalitet som en Apple-dator blir dyrare då andra inte kommer upp i samma volymer, det fattar ju vem som helst.

Det är allmänt känt att OSX är mer intuitivt än Windows och alltid kommer att vara det sålänge det finns personer som dig.

OffT här nu: Han var väll knappast "aggressiv". Snarare du som känner dig träffad om något. Jag tror nog mycket väll att pris och prestanda-argumenten forfarande håller mot Apple så det heter duga. Plastlådor är vad dom är. Värst är dock OSX, värdelöst till allt utom för dom få utvalda som är undantaget som bekräftar regeln. Varför i hela friden skulle man villja låsa in sig i Apple-träsket förstår jag inte heller, öppna platformer är och kommer alltid att vara bättre. Windows är i och för sig inte open source, men OSet försöker i alla fall inte att låssas som om att ingen annan finns.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpaTant:

Windows ska i teorin klara det med men i praktiken blir det oftast inte så, vilket är anledningen till att detta är så "stort" nu.

Ah, ok. Jag måste säga att jag hittills aldrig använt det varken på mac eller pc. Kör vänteläge i princip alltid, och om jag någon gång inte använder datorn en längre stund så lämnar jag den avstängd eller ansluten till laddaren.

Hur ofta är detta egentligen användbart? Är det så ofta man sätter datorn i vänteläge utan laddare i mer än två veckor? För så farligt är det ju ändå inte att vänta en liten stund på att datorn startar de få gånger man haft datorn avstängd utan laddare i över två veckor.

Permalänk
Medlem

Min powerbook G4 från 2004 har snabbare "instant on" och längre stand-by tid.

Permalänk
Medlem

Skulle vara nice att coda på den maskinen.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesis:

Kul video!
Men vad är det egentligen de försöker skryta med? För det är väl så kallad hybrid sleep (svensk översättning?) som de använder? Och det har väl nästan alla bärbara PC med Windows Vista eller Windows 7 stöd för? Och vad var deras lilla pik till Apple? Apple har haft sin egen motsvarande lösning längre än Windows så vitt jag vet (min drygt 6 år gamla bärbara stödjer det, och var inte först med det).
Eller har jag missat något helt?

Och att vakna på två sekunder från RAM är väl ganska normalt, och har väl varit normalt ganska länge? Så det känns inte som att det är så mycket att skryta om heller.

Verkar vara en trevlig dator, men det känns lite lustigt att lyfta fram en sån funktion så hårt.

Vad är det du inte förstår? Varför älta historia, lever vi inte i nuet? Varför nämner äppeldyrkarna alltid att PC är så långsam? Och varför gnäller äppeldyrkarna när PC inte kängre är långsam? Och varför så låta som en bitter gammal gubbe som för länge sedan förlorat förmågan att uppskatta andras spontanitet. OCh varför alla dessa frågor? Har du inget att säga själv? Och varför tänker jag på lödder? Ja svaret på dessa frågor får du i denna tråd.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

5 Toasters till Asus-Anders!

Permalänk

Härligt att fler än apple gör tunna datorer nu... Och sämre blir det inte av att de är bättre än apples produkter på väldigt många sätt

Permalänk
Antielefant
Skrivet av EpaTant:

Varför så aggressiv?

Antagligen för att du insett att dina vanliga argument (pris- och prestandaskillnad) inte funkar. Windows-dator i samma höga kvalitet som en Apple-dator blir dyrare då andra inte kommer upp i samma volymer, det fattar ju vem som helst.

Det är allmänt känt att OSX är mer intuitivt än Windows och alltid kommer att vara det sålänge det finns personer som dig.

Pris/Prestanda är ju totalt ointressant när alla vet att PC vinner rakt av i den jämförelsen. Prestandan är identisk - PC'n kostar inte ens hälften. Faktum är dessutom att samma dator (samma hårdvara) är märkbart snabbare med Windows 7 än med OSX. Det är rätt enkelt att testa eftersom OSX går att installera på PC och Win7 går alldeles utmärkt att installera på en Mac.

Vad gäller intuitivt och OSX stämde det nog skapligt bra fram till ungefär när Vista kom. Men, det är ju en oschysst jämförelse - OSX är ju inte direkt någon ungdom. Det är i princip oförändrat sedan det släpptes - i mars 2001.

Programtekniskt är MacOS ett skämt jämfört med i princip alla andra operativ, vilket inte minst syns på OSX utveckling. Jag går med på att OSX är mer idiotsäkert än Windows (det är svårt att göra fel i ett system som låser dig i din lilla "säkra" box), men så köper extremt få datorkunniga Mac också.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Så varför är dom inte oberoende? Om apple skulle komma med en rolig reklam så skulle dom också visa den. Sen så stavas webb med 2 b:n.

Beror väl på vilket språk man väljer att skriva "web" på? Kör på svenska "webb" du, det funkar ju så bra det också.

Kan bara tala för egen del, men jag tycker det känns lite skevt att ha med en reklamfilm som känns så tydligt riktad emot just sweclockers. Tycker det känns oproffsigt att så ensidigt exponera ett varumärke på det här sättet genom en oberoende webtidning. Anders är säkert en väldigt trevlig kille och Asus gör säkert jättebra grejer, men detta klipp hör inte hemma på sweclockers i mina ögon. Eller så har de sadlat om till något mer reklambyrå:igare och jag är bakom flötet, allt är möjligt Bara vill ge min åsikt till de som är ansvariga för sidan, eftersom jag gillar den.

Permalänk
Medlem

Synd i slutet, trodde han skulle ta en tugga av äpplen sen ställa tillbaka den...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vad är det du inte förstår? Varför älta historia, lever vi inte i nuet? Varför nämner äppeldyrkarna alltid att PC är så långsam? Och varför gnäller äppeldyrkarna när PC inte kängre är långsam? Och varför så låta som en bitter gammal gubbe som för länge sedan förlorat förmågan att uppskatta andras spontanitet. OCh varför alla dessa frågor? Har du inget att säga själv? Och varför tänker jag på lödder? Ja svaret på dessa frågor får du i denna tråd.

Va??? Är du full, eller missförstår jag din humor?

Det jag inte förstår är varför av alla häftiga saker med den datorn så väljer de att marknadsföra den (för mig) minst intressanta delen? Tycker du den bästa saken med denna dator är att den går att lämna i vänteläge i mer än två veckor? Personligen tycker jag den bästa saken med denna dator är dess vikt och storlek.
Och varför gör de en pik mot Apple, som också har denna teknik?
Det är vad jag inte förstår. Förstår du det?

Menar du att jag är en äppeldyrkare? För i så fall har du fel...

Och svaret på varför du tänker på lödder har jag inte än fått i denna tråd, men väntar nu ivrigt...

Permalänk
Medlem

jag gillar inte asus laptoptangentbord. har haft en x42jv sedan förra sommaren men kan fortfarande inte skriva ordentligt på den.

Permalänk
Skrivet av EpaTant:

Varför så aggressiv?

Antagligen för att du insett att dina vanliga argument (pris- och prestandaskillnad) inte funkar. Windows-dator i samma höga kvalitet som en Apple-dator blir dyrare då andra inte kommer upp i samma volymer, det fattar ju vem som helst.

Det är allmänt känt att OSX är mer intuitivt än Windows och alltid kommer att vara det sålänge det finns personer som dig.

ermh....jag känner mig aningens bortkollrad när jag sitter vid en mac, är ganska så säker på att en mac använder skulle känna samma vid en win pc?
min poäng är att din åsikt är högst personlig och inte univeral eller nåt och det hållet....blergh nu kom jag av mig
(ja jag är gravt windows skadad och jag lider inte)

är ganska så säker på att detta är ett litet hobby projekt. jag gillar den men min humor är ganska så barnslig har jag förståt på senare år

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Pris/Prestanda är ju totalt ointressant när alla vet att PC vinner rakt av i den jämförelsen. Prestandan är identisk - PC'n kostar inte ens hälften. Faktum är dessutom att samma dator (samma hårdvara) är märkbart snabbare med Windows 7 än med OSX. Det är rätt enkelt att testa eftersom OSX går att installera på PC och Win7 går alldeles utmärkt att installera på en Mac.

Vad gäller intuitivt och OSX stämde det nog skapligt bra fram till ungefär när Vista kom. Men, det är ju en oschysst jämförelse - OSX är ju inte direkt någon ungdom. Det är i princip oförändrat sedan det släpptes - i mars 2001.

Programtekniskt är MacOS ett skämt jämfört med i princip alla andra operativ, vilket inte minst syns på OSX utveckling. Jag går med på att OSX är mer idiotsäkert än Windows (det är svårt att göra fel i ett system som låser dig i din lilla "säkra" box), men så köper extremt få datorkunniga Mac också.

Snabbare inom vad att öppna Microsoft Word?

Inte för att försvara OSX så mycket men dess nyheter är enligt mig mycket större än vad Microsoft kommer med Windows 8. Skrivbordet funkar och ser bra mycket bättre ut än vad Windows håller på med.

Sedan "system som låser dig i din lilla säkra box" jodå och windows är inte det?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Bra reklam.
Om jag någon gång ska in handla en tunn laptop så tar jag en zenbook ist för macbook air, pga denna reklam

Du måste driva med mig?

Skrivet av kenny88g:

håller me, fick en oseriös känsla från början till slut! Gillade inte Asus-Anders när han va me i fredagspanelen heller!

Kunde inte sagt det bättre själv.
Visst är det kul med udda reklamer, att siktet är siktat direkt mot Apple kunde man ju gissa direkt, men känns barnsligt ur min synvinkel.

Skrivet av Landelusen:

Hoppas ni får redigt med deg för detta... annars är det verkligen inte värt det. Humorn och framträdandet är ingenting jag har synpunkter på, snarare att ni väljer att låta Asus nyttja Ert förtroende hos Era läsare. Har inga andra företag fått göra innan på samma sätt. Sorry, men där förlorade Ni en hel del cred hos mig som den oberoende webtidning ni varit tidigare i mina ögon.

Håller med dig!
Kunde inte sagt det bättre själv, känns som allting bara är oseriöst, men framförallt onödigt.
Visst, man kan vara oseriös ibland för det lilla roliga, men att publicera en sån här reklam, som direkt får alla anti-apple att jubla, känns onödigt.

Det där med oberoende, pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av go64:

jag gillar inte asus laptoptangentbord. har haft en x42jv sedan förra sommaren men kan fortfarande inte skriva ordentligt på den.

Ja för alla Asus laptops har ett exakt likadant tangentbord som på din.

I övrigt... dålig reklam tycker jag men jag gillade honom i fredagspanelen. Kul med någon som inte är perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Snabbare inom vad att öppna Microsoft Word?

Inte för att försvara OSX så mycket men dess nyheter är enligt mig mycket större än vad Microsoft kommer med Windows 8. Skrivbordet funkar och ser bra mycket bättre ut än vad Windows håller på med.

Sedan "system som låser dig i din lilla säkra box" jodå och windows är inte det?

Man är i alla fall fri att välja var man ska installera programen i windows Och man kan få den att automatiskt använda något som sparplats som inte var det från början.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

nu vill jag ha den datorn !

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Avstängd

"Whats not faster than an apple ^^"?

Permalänk
Medlem

asus-anders ftw!

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA bästa demot på mycket länge. Sen så verkar produkten vara riktigt grym

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landelusen:

Sorry, men där förlorade Ni en hel del cred hos mig som den oberoende webtidning ni varit tidigare i mina ögon.

Oj, du kanske borde börja läsa något mer pretto, som the New Yorker exempelvis.

Förövrigt är jag förvirrad, finns det en Anders vid redaktionen också? Eller är detta (precis som tidigare nämnts) Jonas alter ego á la HL2?

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |