Ny dator får FPS dropp. HJÄLP!!

Permalänk

Ny dator får FPS dropp. HJÄLP!!

Setup:
Geforce 560 ti
amd phenom 4 kärnig 3.2 GHz
8 gig ram
mm.

Problem: När jag spelar BBC2 så får jag fps drops i mellan åt och de varar i ungefär 10 sek. Jag har nästan allt på max och ligger och snittar runt 70 fps, dvs när jag inte får mina fps drops för då ligger jag runt 25-30.
Jag får det kanske med 5-10 minuters mellan rum, ibland kortare.

Jag har kollat temperaturerna på processorn och på grafikkortet och processorn ligger på 58 grader som max och snittar på 53.
Tror att mitt grafikkort ligger på ungefär 70 grader när jag spelar.

Permalänk
Medlem

Har du patchat bbc2? eller är det pirat kopierat? ^^ Eftersom bc2 hade många issues i dom första patcherna.

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk

OS som får för sig att indexera hårddisken?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Skrivet av Fakkahe:

Har du patchat bbc2? eller är det pirat kopierat? ^^ Eftersom bc2 hade många issues i dom första patcherna.

Spelet är köpt och patchat med den nyaste.

Permalänk
Skrivet av blomqvist:

OS som får för sig att indexera hårddisken?

Vad menar du med OS ?

Permalänk
Skrivet av rosenberg93:

Vad menar du med OS ?

Operativsystem.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosenberg93:

Vad menar du med OS ?

Operativsystem, Windows?

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 Pro w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk
Skrivet av rosenberg93:

Vad menar du med OS ?

Windows 3.11, 95, NT, 97, 98, 2000, ME, XP, Vista, 7, Server 200x, Ios, Android, *NIX och annat mög.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd

Kan vara vad som hällst. Rekomenderar att installera om windows om det är ett alternativ för dig. Annars ingen aning. kanske hårdvara, eller mjukvara.

Permalänk

innan du gör något, uppdatera punkbuster!

Permalänk
Medlem

Uppdatera till senaste grafikdrivrutinerna

Permalänk
Skrivet av Bennystreetracer:

innan du gör något, uppdatera punkbuster!

okej!

Permalänk
Skrivet av b4l74z4r:

Uppdatera till senaste grafikdrivrutinerna

Har jag!

Permalänk
Skrivet av silicon111:

Kan vara vad som hällst. Rekomenderar att installera om windows om det är ett alternativ för dig. Annars ingen aning. kanske hårdvara, eller mjukvara.

okej ska testa uppdatera punkbuster och om inte det funka så får jag väl testa det.

Permalänk
Medlem

Känns lite drastiskt att installera om windows för att ett spel inte funkar.. Brukar inte vara den änden man börjar kanske? Har du nån överklock på grafikkortet? Kör en runda BF2 och håll koll på temperaturer, frekvens och load på grafikkortet särskillt då under dropsen. Kolla tempen på processorn också efter det. Kolla att strömsparläge och andra inställningar både i bios och windows är avstängda. Finns mängder av orsaker både med mjukvara och hårdvara. Ser ingen anledning att installera om windows om det funkar i övrigt.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Skrivet av megaman1:

Känns lite drastiskt att installera om windows för att ett spel inte funkar.. Brukar inte vara den änden man börjar kanske? Har du nån överklock på grafikkortet? Kör en runda BF2 och håll koll på temperaturer, frekvens och load på grafikkortet särskillt då under dropsen. Kolla tempen på processorn också efter det. Kolla att strömsparläge och andra inställningar både i bios och windows är avstängda. Finns mängder av orsaker både med mjukvara och hårdvara. Ser ingen anledning att installera om windows om det funkar i övrigt.

okej, ja jag har klockat grafikkortet lite men inte ändrat volten men tappade ändå fps innan jag klocka så det är lugnt, och tempen på grafikkortet var 67 grader och processorn 59 som max. och detta var under dropsen.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätaggregat W och Märke(?), inte för att ditt system ser väldigt hungrigt ut men man vet aldrig.

Visa signatur

Cooler Master HAF-X |-| Corsair 1200W AX ATX |-| Asus Rampage III Extreme |-| Corsair H70, i7-960 @ 3.7Ghz |-| 2x Asus Geforce 580 @ 860/1720/2010 (1.1v) |-| 12bg Corsair Dominator Gt 2000Mhz@1700Mhz |-| OCZ 120Gb Vertex III + 2x 1.5TB WD Green |-| 3x Benq 23.6" 120Hz (XL2410T).

Permalänk
Skrivet av Gims:

Vad har du för nätaggregat W och Märke(?), inte för att ditt system ser väldigt hungrigt ut men man vet aldrig.

Corsair 500 w