Gigabyte X79 Assassin 2 utrustas med pistolkylare och dödskalle

Permalänk
Medlem

Jag har sett mycket fult i mina dagar... detta tar nog banne mig priset! *Irl garv*

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

P12 ?

Fattar inte det här med P12 kommentarerna, fattar inte heller varför man ens bryr sig om hur moderkortet ser ut. Hur ofta läser man inte kommentarer som, åhh vad snyggt eller coolt etc om moderkort här på det här forumet?

Ta t.ex. Asus sabertooth-kort, de är ju lika illa eller bra i grunden om man tillräknar ett moderkorts estetiska utseende någon vikt vill säga.

Det känns som om alla som bryr sig, snyggt eller fult eller för den delen skriver P12, hör till denna språkligt överkonsumerade kategorin P12, och det oavsett ålder på vederbörande.

Utseende på komponenter (bortse från chassin som man trots allt behöver stirra på då de fungerar som möbel), kommentarer ang maxning av olika spel m.m. suck.

D.v.s. döm dig själv till samma kategori som du föraktar, du P12a som skriver P12.
Tack och bock från en gammal bitter räv.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk

Hahaha, ååå va onödigt!!!

Permalänk
Medlem

"Moderkort för den yngre generationen" (5-12) borde deras slogan va till assassin korten.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Nja, det var väl inget vidare.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Folk kommer inte köpa detta moderkort för att det har en pistol som kylare utan om den är prisvärd och har bra funktioner. Jag tror inte att någon som är 12 år vet eller bryr sig om vad ett moderkort är öht.

Permalänk
Musikälskare

Smaklöst...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Smaklöst...

Kunde inte sagt det bättre själv..

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt löjligt ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakiras:

Bara jag som tycker det var skitballt?

Närrå! Lätt att man tar denna om man ska köpa nått gaming stuk, den hade ju bra ljud/nätverk sen var den ju faktiskt skitball haha.

Roligt att så många tar utseendet så seriöst haha kommentererna är rätt fåniga.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

"Moderkort för den yngre generationen" (5-12) borde deras slogan va till assassin korten.

Designen kanske är för yngre generationen, håller med att den är löjlig, men tror inte det är många 12åringar som köper ett sånt dyrt moderkort!

Jag hade hellre sett ett moderkort med design likt ASUS Formula IV kort! Min åsikt!

Mvh

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Stridsvagn nästa gång?

Visa signatur

| i5 2500k @ 4,6GHz | H80 | ASUS P8Z68-V Pro | GTX 770 Phantom |
| Vengeance 8GB | AX850 | Define R3 | Corsair Force GT 120GB |
| Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda Green 2TB |
| Dell U2412M | Shure SE535 LTD | Grado SR325is G-cushions | O2 & ODAC |
| Synology DS 412+ | 2x WD Red 3 TB | 2x WD Red 4TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Designen kanske är för yngre generationen, håller med att den är löjlig, men tror inte det är många 12åringar som köper ett sånt dyrt moderkort!

Jag hade hellre sett ett moderkort med design likt ASUS Formula IV kort! Min åsikt!

Mvh

menar du att 12åringar inte sku ha råd? de är ju dem som är rikast a.k.a pappa/mamma betalar!
jo asus korten är alltid lika sexiga, men gigabyte måst ju förstå själva att en pistol med en ful döskalle på (som liknar black ops btw) är löjligt

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Avstängd

Inte ens en 12åring skulle bli intresserad :P, inte särskilt snygg pistol heller :/

Permalänk
Medlem

Det jag reagerar mest på är att de inte har solid caps hela vägen........
Vad hände med kvalitétstänket?
Nåja......tur att det är ett Intell-mobo så jag slipper bry mig då mitt nya HAR solid caps hela vägen.

Permalänk
Medlem

Nej men usch!

Permalänk
Medlem

WHYYYYYY?!

Varför gör dom så här? Dom har ju ett riktigt snyggt färgschema redan samt finfina komponenter. Så varför förstöra allt med en löjligt ful pistol :/ Förra generationen G1 kunde man ju i alla fall överväga.

Permalänk
Medlem

Perfekt till MW3!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Platpistol och bra komponenter går inte i hand

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk

Är det verkligen X79? Ser ju mer ut som Styrkretsen p12 och sockel 1337

Permalänk
Medlem

Horribelt fult. Skärp er Gigabyte!

Permalänk

Funktion framför utseende brukar vara den viktigaste faktorn

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Är det verkligen X79? Ser ju mer ut som Styrkretsen p12 och sockel 1337

haha, klockren! = )

Nej det där så verkligen inte vettigt ut någonstans... hur tänkte Gigabyte här, vem är målgruppen? Gör om gör rätt!

Permalänk
Medlem

Hahahaha kan man göra något annat än att skratta XD

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

menar du att 12åringar inte sku ha råd? de är ju dem som är rikast a.k.a pappa/mamma betalar!
jo asus korten är alltid lika sexiga, men gigabyte måst ju förstå själva att en pistol med en ful döskalle på (som liknar black ops btw) är löjligt

En unge med rika föräldrar hade nog gått och köpt alienware eller något annat färdigt Är själv 15år och har en mindre bror (13år), han tyckte också kortet va löjligt, han gillar dock ccfl...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Det jag reagerar mest på är att de inte har solid caps hela vägen........
Vad hände med kvalitétstänket?
Nåja......tur att det är ett Intell-mobo så jag slipper bry mig då mitt nya HAR solid caps hela vägen.

Dom slängde på pickan för att få fokus från dom undermåliga komponenterna.. Smart move Gigabyte, smart move...

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Men värför? X58 = patronmagasin-plattform och nu X79 = pistol/dödskalle-plattform xD
undrar om den förra assassin X58 mobo såldes bra? finns det statistik på den?

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk

Vore snyggare med en ros.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte riktigt P12 kommentarer då nån som är vuxen och gillar kortet kan känna sig kränkt av sådana kommentarer.

Sen förstår jag inte riktigt motståndet mot just pistolen som symbol, detta då alla FPS spel handlar just om vapen och bomber. Så varför är det coolt med sådant i spel men i verkligheten så är det plötsligt fy skam?

Jag tillhör dem som faktiskt prova att skjuta med riktiga vapen i verkligheten, och det är väldigt roligt kan jag säga. Man känner sig så mäktig med ett vapen i hand och det är roligt att pricka rätt. Dock så är det naturligtvis förkastligt med vapen som används i brottslighet och annat elände men då är det ju människor man skall klandra.

Nu kanske det låter som jag gillar detta mobbot, men nej tycker inte pistolen passar in och ser väldigt plastig ut. Dessutom så är det bara fööör barnsligt med skallen på. Och då är jag ändå en sådan som gillar flashig och lekfull design med LED belysningar, och gillar väldesignade komponenter samt plexiglas så att man kan se in i chassit. Och jag är inte P14 utan 30+. Det jag gillar med mobbot är färgtemat, tycker det är snyggt med neongrönt och svart. Gillar också den gyllende färgen på dödskallen (skulle varit snyggt med ett mobbo som har sådant färgtema överlag). Men den färgen går ju inte ihop med det gröna så det ser helt fel ut.

Jag är inte principiellt emot iden om figurdesign på moderkort. Har länge själv haft en vision i min skalle om ett mobbo med kylfläns som ser ut som Operahuset i Sydney, skulle vara coolt och snyggt tycker jag. Eller varför inte ett mobbo som kallas för Empire med Empire State Building med LED belysning som lyser upp så att fönstren lyser istället för en ful pistol?

Gigabyte har ju ett annat 1155 kort som går i svart/grönt tema med gevärsdetaljer och lite LED belysning i grönt som jag tycker är snyggt:

Gigabyte G1.Sniper2 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=951680

Dock lite dyrt kostar 3K vilket jag inte är beredd att betala för ett MOBO.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Skitfjantigt och inköpsrepellerande för min del, men samtidigt... tja... lite kul ändå.

Edit: .... förutsatt att köparen har självdistans. Annars blir det bara otäckt.

Visa signatur

5950X, 3090