Värd 3850kr? AMD X6 3.2GHz 8GB RAM 1GB Grafik

Permalänk

Värd 3850kr? AMD X6 3.2GHz 8GB RAM 1GB Grafik

Vad är denna dator värd? AMD X6 3.2GHz 8GB RAM 1GB Grafik

Är 3850kr ett bra pris för den? Eller vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa den, så skulle jag nog ha svårt att tro att du skulle klara några nyare spel.
Då grafikkortet är ganska "gammalt" så tror jag du inte kommer kunna spela många nya spel.
Processorn är nog en bättre.

Är denna datorn lite "obalanserad", då processorn är bättre än grafikkortet, eller är jag bara trött?

Men säg vad du ska göra med datorn, så ska jag hjälpa dig!:D

Men jag skulle aldrig vågat köpt den!

EDIT: jag såg att jag kanske hade helt fel med grafikkortet?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Det är jag som säljer datorn, men undrade vad som är ett bra pris för den.
Borde jag köpa till ett bättre grafikkort, innan jag säljer den? Det funkar bra för film och jag trodde det var tillräckligt för spel också (men jag har i och för sig inte spelat några nyare spel på den).
Vilket kort borde jag i så fall köpa till? Är det prisvärt att köpa till något billigt 2GB kort eller lönar det sig inte?

Permalänk
Medlem

Hej!:)

Jag är sådan att jag inte riktigt vågar köpa saker begagnat, så det är absolut mig det är fel på (då jag sa nått sånt i förra inlägget):D
Men jag kollade upp grafikkortet, och det verkade som jag hade rejält fel om det.
Så det ska nog allt klara lite, men kan inte så mycket om det då jag inte läst nått om det.
Priset i sig är absolut bra (utan uppdatering) då det brukar vara mycket högre på blocket! (många utnyttjar att en del där är okunniga inom datorer).
Men absolut tycker jag du inte ska gå ned i pris, och du har nog nästan lite marginal att ta ut mer.

Men dock så får någon annan här svara på hur det är med grafikkortet, då jag inte kan nått som helst om det.

Processorn är ju ganska bra, så det är absolut nått du ska behålla!
Och 8 gb minne är ju precis lagom, och med mycket marginal (i spel):D

EDIT: antal GB brukar inte göra den största skillnaden, utan det är mer grafik-kretsen!
Antal minne hänger mest på vilken upplösning man spelar på!:D

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Tack för svaren!

Då antar jag att det är lika bra att ha kvar annonsen med samma pris och inte byta några delar.
Eller är det bättre att byta grafikkort ändå, till något på 2GB för att locka folk till att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedy-µ:

Tack för svaren!

Då antar jag att det är lika bra att ha kvar annonsen med samma pris och inte byta några delar.
Eller är det bättre att byta grafikkort ändå, till något på 2GB för att locka folk till att köpa?

Hej igen:D

Jag tror att om du byter grafikkort (vilket du kanske inte ens måste göra) så tror jag du kan höja priset en del.
Dock så vet jag inte om det är värt, då du måste veta att du kommer tjäna på det!
Men priset kan du behålla, men sänk det inte!

Och 2gb graffe eller 1 gb är inte det viktiga (så länge du inte kör eyefinity), utan vilken krets det är!:D

Hur gammal är datorn, anar att du köpt moderkort+processor+ram senare än grafikkortet?:D

Visa signatur

Permalänk

Kom över datorn billigt för ett tag sedan och köpte då till RAM-minne, processor och moderkort. Dock behöver jag den inte längre, eftersom jag har en annan redan, så därför har jag lagt ut den på Blocket.

Kan det vara mer lönsamt att lägga ut den på Tradera istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedy-µ:

Kom över datorn billigt för ett tag sedan och köpte då till RAM-minne, processor och moderkort. Dock behöver jag den inte längre, eftersom jag har en annan redan, så därför har jag lagt ut den på Blocket.

Kan det vara mer lönsamt att lägga ut den på Tradera istället?

Jag brukar inte sälja så mycket, så vet inte vart man kan få den såld lättast!
Men nu vet inte jag vad du gör eller ålder, men om du är student så kan man få en gratis annons på tradera (tänkte bara tipsa för säkerhets skull):D

Men om du vill, så kan du ju testa båda!:D

Eniro har en köp o sälj som man ska kunna lägga ut helt gratis, har sålt nått enstaka där!:P

Lycka till iallfall!:)

Visa signatur