1gb vram för lite i bf2? (Gtx 460 sli)

Permalänk

1gb vram för lite i bf2? (Gtx 460 sli)

Hej, jag får upp detta meddelande när jag lirar bf2.

Mina inställningar
1920x1080
Vsync On
Hbao On
4x MSAA
16x anisotropic
Resten på High

Uploaded with ImageShack.us

Specs ser ni i signaturen

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickybobby:

Hej, jag får upp detta meddelande när jag lirar bf2.

Mina inställningar
1920x1080
Vsync On
Hbao On
4x MSAA
16x anisotropic
Resten på High

http://img195.imageshack.us/img195/1081/errorfdh.png

Uploaded with ImageShack.us

Specs ser ni i signaturen

Nej, definitivt inte. Måhända att meddelandet poppar upp när du tabbar ner spelet?

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Avstängd

Nej.
Och det meddelandet har inget med gpu minnet att göra.
Dyker upp ex när du streamar med vissa program, när du kör diverse random program och spel.

Permalänk

Okej då vet jag.
Tack för era snabba svar.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Du kan dock lika gärna låta den stänga av Aero (det är det som den frågar). Du får lite bättre prestanda :). Har också fått upp de där meddelandet i flera spel, vet inte vad den yrar om egentligen, de va ingenting som gick segt iaf.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Om jag inte tar fel får du det meddelandet när du kör spel i windowed mode, kör du fullskärm stängs areo automatiskt av.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Om jag inte tar fel får du det meddelandet när du kör spel i windowed mode, kör du fullskärm stängs areo automatiskt av.

Nja, i vissa fall kanske. När jag spelar shogun2 kommer denna ruta alltid upp när spelet startas, och det är fullskärm. Detta kan vara det mest irriterande meddelande man kan få. Dessutom hänger sig shogun2 när windows tabbar ner automatiskt pga meddelandet. Numera får jag ändra från Aero till Basic innan jag startar spelet istället.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Nja, i vissa fall kanske. När jag spelar shogun2 kommer denna ruta alltid upp när spelet startas, och det är fullskärm. Detta kan vara det mest irriterande meddelande man kan få. Dessutom hänger sig shogun2 när windows tabbar ner automatiskt pga meddelandet. Numera får jag ändra från Aero till Basic innan jag startar spelet istället.

Det är inte loader som startas innan spelet då? Dom brukar ju bara vara en liten dialogruta med windows standard ramar, och dom är ju inte fullskärm.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Hitta .exe filen som startar shogun (borde finnas i inastallations mappen) och ställ in i egenskaper "disable desktop composition". Då stängst det av automatiskt när programmet startar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frankof:

mja.
Jag kör sc2,wow,lol,hon i window mode utan att detta dyker upp.

Har bara kommit upp i ett par fullscreen spel samt Streaming app.

Permalänk
Hjälpsam

Om du kör med 4GB internminne är det antagligen det som är problemet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Om du kör med 4GB internminne är det antagligen det som är problemet.

Jag har fått upp de där meddelandet i BC2 och jag har 8gb. jag har inte märkt något tydligt mönster för detta, men har märkt att det kan komma upp när något annat program drar igång i bakgrunden, t.ex. antiviruset börjar scanna eller nått.

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag har fått upp de där meddelandet i BC2 och jag har 8gb. jag har inte märkt något tydligt mönster för detta, men har märkt att det kan komma upp när något annat program drar igång i bakgrunden, t.ex. antiviruset börjar scanna eller nått.

Hm, då är det inte internminnet ändå, kan det vara likadant som det där jäkla SC2-problemet med kernelminne?
I så fall kan det vara läge att kolla om swapfilen har tillräckligt med plats.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Prova byta drivrutiner till kortet..

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Medlem

Medelandet kommer av att windows tycker att du får för låg FPS i spelet.
Den föreslår att fimpa aero för att hjälpa upp den något.
Vilket är riktigt störigt. (Tycker jag)

Lösning:

Höger klicka på spelets shortcut/länk, compatability tab, disable visual themes and disable desktop compostion.
Då kommer den fimpa aero medan du har spelet igång, för att sedan kicka igång den igen när du stänger det.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Hitta .exe filen som startar shogun (borde finnas i inastallations mappen) och ställ in i egenskaper "disable desktop composition". Då stängst det av automatiskt när programmet startar.

Mm, testade detta med BF3 och det blev ingen skillnad tyvärr.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Fick oxå det där tidigare och bara stängde utan att veta vad det är...

så vad är det och hur sätter jag på det igen?
Om det nu behövs...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB