Samma sommarjobb flera gånger på CVet?

Permalänk
Medlem

Samma sommarjobb flera gånger på CVet?

Hej!
Jag håller på att göra klart min CV för att söka lite exjobb nu när jag är i slutet av min utbildning och har en fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Jag har studerat till civilingenjör de senaste 4 och ett halvt åren och under somrarna har jag haft ett industrisommarjobb som passat mig väldigt bra. Skiftjobb vilket ger lite sammanhängde ledighet, bra lön samt att det ligger nära. Detta jobb har jag kunnat komma tillbaka till varje år och eftersom mer kvalificerade jobb (för civilingenjörer) har varit väldigt svåra att få när man inte är klar har det blivit så att jag jobbat där.

Min fråga är hur ska jag skriva detta på CVet? Ska man ha 5 identiska poster där jobbet förklaras kort varje gång eller slå ihop dem på något sätt och spara plats. Ungefär mitt i har jag även ett litet extrajobb jag hade under en kort period.

Om man slår ihop dem kan man kanske ta med lite mindre jobb man hade i sin ungdom, vaktmästare stå i kassan... men dessa är ändå inte relevanta, men som det ser ut nu med 6 uppgifter i arbetslivserfarenhet där 5 är identiska (förutom år) ser kanske lite konstigt ut

Visa signatur

The more you know, the less you need.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amuthir:

Hej!
Jag håller på att göra klart min CV för att söka lite exjobb nu när jag är i slutet av min utbildning och har en fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Jag har studerat till civilingenjör de senaste 4 och ett halvt åren och under somrarna har jag haft ett industrisommarjobb som passat mig väldigt bra. Skiftjobb vilket ger lite sammanhängde ledighet, bra lön samt att det ligger nära. Detta jobb har jag kunnat komma tillbaka till varje år och eftersom mer kvalificerade jobb (för civilingenjörer) har varit väldigt svåra att få när man inte är klar har det blivit så att jag jobbat där.

Min fråga är hur ska jag skriva detta på CVet? Ska man ha 5 identiska poster där jobbet förklaras kort varje gång eller slå ihop dem på något sätt och spara plats. Ungefär mitt i har jag även ett litet extrajobb jag hade under en kort period.

Om man slår ihop dem kan man kanske ta med lite mindre jobb man hade i sin ungdom, vaktmästare stå i kassan... men dessa är ändå inte relevanta, men som det ser ut nu med 6 uppgifter i arbetslivserfarenhet där 5 är identiska (förutom år) ser kanske lite konstigt ut

Du borde kunna skriva t.ex. följande:

2007-2011 Montör, vikariat och därefter förklara arbetsuppgifterna. Då framgår det att du arbetat till och från de senaste åren samtidigt som studier, vilket borde ge ett bättre intryck. Vid eventuella frågor på intervju kan du förklara att det varit under sommarmånaderna. Kanske även kan omnämnas i det personliga brevet beroende på hur det är uppbyggt.

Jag tror också att viktigare är hur du formulerar det personliga brevet, att du får fram ditt intresse i ämnet och att du är nyfiken. Då vet de att du inte är någon slacker iaf

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag har valt att skriva årtalet för när jag senast sommarjobbade på företaget jag sommarjobbat på vid fem tillfällen. Sedan i texten skriver jag med vilka andra år jag jobbat där.

Permalänk
Medlem

Jag skriver

2007-2011 Tjänst, företag, ort
Sommarvikariat, kort beskrivning av tjänsten

Så kan det knappast bli några feltolkningar samt att det ser bra ut vid första titten

tack för svaren

Visa signatur

The more you know, the less you need.