Permalänk
Medlem

Ingen kommentar.

I ett antal gallerier har vi redan sett gamla, mindre bra datorer som är helt fyllda med damm. Men, mot all förmodan måste detta nog vara ett av de värre exemplen.

Datorn var min kompis mammas och den han (min kompis) har spelat på, men hon köpte en ny och nu när jag legat under hennes skrivbord och dragit sladdar några timmar fick vi datorn, eller räddade den, annars skulle hans brocha slå den sönder och samman Blev ganska nöjd med kabeldragningen, kanske skulle lägga upp en bild?

Jaha, när man legat och dragit om alla kablar osv, dammat av alla kablar... så koplar man in den nya datorn som bara skulle vara att koppla in å köra, så får man ingen bild... vad gör man, jo man kopplar in vga kabeln i moderkortet å kör, man vet ju inte hur det går med garantier om man öppnar och byter pci plats osv.

Till den gamla datorn

Ingen kommentar.

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

haha, hon kanske ska städa lite oftare?

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| RME ADI-2 DAC FS | Fostex TH-X00 | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Alltså är hans familj dammallergiker?
För det var nog det värsta jag har sett.

Permalänk
Hedersmedlem

Värsta jag sett. Någonsin.

Eww!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Det är ett jävla mirakel att ingenting hade kortslutits eller brunnit upp!

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem

HAHA vilken brandfara! hade varit trevligt om fler sådana här galleri kom upp

Permalänk
Medlem

groteskt :/

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk

Hmm... inte så trevligt att andas in

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Det här värmer hela mig, underbart att se!

Det roliga är att majoriteten av skit datorer runt om i världen säkert ser ut sådär.

Permalänk
Medlem

det blir en given kommentar om "yo mama's so dirty...", men det är lite oklart hur man ska avsluta den för att reflektera verkligheten på err korrekt och roligt vis i dethär fallet

Permalänk
Medlem

De va de jävligaste jag sett ! vilken typ av katt djur är det som hostat upp hårbollen som ligger i botten på lådan ?

Permalänk

Jösses vad damm

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem

Deras hund sover brevid datorn, bör kanske nämnas

Visa signatur

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

hahahah, fyfan va damm:P
Tur att den inte brunnit upp (än) och hoppas det förblir så i framtiden också:)

Dom har inte funderat på dammfilter?;)

5/5 för alla nysningar jag fick:P:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Entusiast

Är du säker på att det var en damråtta du hittade? Inte en manråtta då? Hur kunde du veta kön på den? Damm...

För att komma on topic så måste man säga att det är skoj att se dessa datorer som aldrig blivit öppnade. Fy fan så äckligt...

Permalänk
Medlem

Lustigt att den inte börjat klocka ner sig/stänga av sig av värmeproblem.

Skrivet av bourne94:

Tur att den inte brunnit upp (än) och hoppas det förblir så i framtiden också:)

Dom har inte funderat på dammfilter?;)

Tänkte också på brandrisken, frågan är hur stor den är? För många datorer ute i stugorna ser ut så där.
Om man har damfilter måste man rengöra dem, annars växer dem igen och lådan blir tät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Lustigt att den inte börjat klocka ner sig/stänga av sig av värmeproblem.

Tänkte också på brandrisken, frågan är hur stor den är? För många datorer ute i stugorna ser ut så där.
Om man har damfilter måste man rengöra dem, annars växer dem igen och lådan blir tät.

Den borde ju ha gjort det, men vem vet... den kanske inte har vart på, på ett bra tag:P

Och det är sant, men hoppas bara att dom ska hålla den renare i framtiden:P:D

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Haha jösses! Såg riktigt äckligt ut det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Den borde ju ha gjort det, men vem vet... den kanske inte har vart på, på ett bra tag:P

Och det är sant, men hoppas bara att dom ska hålla den renare i framtiden:P:D

visst har den varit på dag in och dag ut, det var ju datorn de använde, och jag tror den började klocka ner sig, men ganska nyss... nu kan man inte ens surfa på den

deras dator lär bli något renare i framtiden, de har köpt en hylla på ikea för att få den upp från golvet men att skruva upp den kommer de inte göra, då ryker ju garantin som de fick när de köpte den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

visst har den varit på dag in och dag ut, det var ju datorn de använde, och jag tror den började klocka ner sig, men ganska nyss... nu kan man inte ens surfa på den

deras dator lär bli något renare i framtiden, de har köpt en hylla på ikea för att få den upp från golvet men att skruva upp den kommer de inte göra, då ryker ju garantin som de fick när de köpte den.

HEj:)
Hehe, då låter det som om du kom dit och räddade datorn i sista stund:)
Gött att dom håller på att lösa problemet med allt damm, hoppas det funkar också:D:D

Lycka till... til att hålla dammet borta:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det... Det var det värsta..

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6901297/cooler-master-elite-310-svart-silver

dettta är chassit de använder, skulle det hjälpa om man tejpade för fläckthålen i sidan, eftersom att hunden sover där :S

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nej men grabbar, vad gör ni med min dator?:D;)

Skämt å sido, herregud vilken dator!xD

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Tack för ett gott skratt

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

va äckligt:) Grymt galleri, bra gjort potatis Bengtsson:P

Permalänk

haha fy fan, så det ser ut=) ser ut som en Acer(skit) burk:)

Visa signatur

Server|2st Xeon E5620 2.4Ghz|Intel S5520HCR|48GB DDR3|150GBx2 RAID1 WD VelociRaptor | 18TB RAID6 |9280-24ie
Laptop
Lenovo T430, i7-3520 | 16GB RAM | 2x 512GB SSD | Nvidia 5400M
MacBook Air - Mid 2013

Permalänk
Medlem

Ser jag fel, eller är det en dator där under?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Helvete, mer ludd än i min navel. Grattis

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk

Vafan gör foten där på första bilden?