Permalänk
Avstängd

webbhallen suger

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Ja imorgon jag o min kompis åker o hämta BF3 Stellbook hos mediamarkt

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Från det ena till det andra så har Webhallen en skön releasefilm.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Beställde mitt på Game.se, Fick det imorse . PC limited edition.

You lucky thing! Mitt skickades från game i måndags morse. Väntar fortfarande ivrigt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

You lucky thing! Mitt skickades från game i måndags morse. Väntar fortfarande ivrigt

Förmodligen så att det bara packades då skickades förmodligen igår eller idag

Permalänk

Förhandsbokade från game.se i måndags och fick mitt ex i brevlådan i morse!
399kr för limited edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampo:

Spelet släpps inte imorgon när posten kommer, spelet släpps inatt! Surt att inte kunna lira det då. Hade jag beställt hos konkurrenten GAME hade jag haft spelet idag. Eftersom webbhallen i de flesta fall brukar skicka mindre HELIGA spel till dagen innan så är detta verkligen ett undantag. Trist.

Ok. Men spelet släpps imorgon. Menar du att posten ska plinga på klockan 12 eller? Ni ger Webhallen skit för att dom följer "reglerna"? Sluta bete er som p12or.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

köp på greenmangaming.com. Gjorde jag, ska också skicka tillbaka min kopia som jag beställde från game. 320kr kostar det typ

Har du fått nyckel, och fungerar den? Frågar eftersom försäljningsvillkoren på Greenmangaming innehålller denna klausul specifik för EA-spel:

Citat:

EA Specific Terms and Conditions

Currency for EA titles will always be displayed on the storefront in GBP (£). We cannot currently sell EA titles outside of the United Kingdom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

fortfarande..vad gör det om man får spelet på RELEASE DAGEN?.......du har ju inte fått den för sent? visst tråkigt att dom skriver en sak o en annan sker..men dom skickar ju ut dom till release dagen precis som det ska vara..

Innan jag förbokade mailade jag dem och frågade så att jag skulle ha det VID release. Fick till svar att det inte var några problem. DET jag stör mig på, om de nu inte kan hålla det så ska de inte lova det. Sen är det nog ett antal som blir lite oroliga när de säger att de skickat dem idag. Vi alla vet att brev kan ta längre än 1-2 dagar ibland. Så alla lär inte ha det innan helgen.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Ok. Men spelet släpps imorgon. Menar du att posten ska plinga på klockan 12 eller? Ni ger Webhallen skit för att dom följer "reglerna"? Sluta bete er som p12or.

Tycker det är du som beter dig illa. Kallar folk både det ena och andra.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Antar att du fått ditt exemplar?
Det vi, eller iaf jag är arga över är att det finns folk som beställt från Webhallen som har fått sitt spel idag, medans andra inte fått det, vilket är helt fel.
Antingen så ska alla som beställt ha det 1dag före eller så ska ingen, det är iaf så jag resonerar, om ingen av Webhallens kunder hade fått sitt idag hade inte jag blivit upprörd.
Sen ser inte jag heller någon anledning till varför dem(och enbart dem?) sitter å trycker 1dag extra på spelen?

EDIT: jag har inte ens ett kolliid när jag kollar på deras hemsida !?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Alltså det var en tjat om release hit och release dit med webhallen.

Jag har också förhandsbokat mitt ex från dem, hoppades jag skulle få det idag så jag kunde spela på morgonen den 27 då releasen faktiskt är 01:00 den 27 Okt.

Nu blir inte så fallet men jag får fortfarande spelet under release dagen, och enligt de flesta återförsäljare är det den 27 som gäller. sen att vissa lag sinna spel på posten i måndags är väll bra för de kjedjorna. Men ingen som gör fel. Kör DtD om man vill ha spelet direkt.

Permalänk
Medlem

Nej ush. Bokade på webhallen, och för att de ska komma hit på release måste de gå iväg med posten tidigt idag. Men posten har fortfarande inte någon information när man söker på mitt koll-id, viket betyder att de inte ens gått iväg än. Det i sin tur betyder att de troligen inte går iväg förren imorgon, och jag har spelet på måndag nästa vecka.

Att de inte kan göra som alla andra och skicka med någon dags marginal? Ledsen, men hade högre förväntningar om webhallen inför en så här stor release. Första, och sista gången jag beställer där när det är nog viktigt som ska skickas...

En annan jävligt äcklig grej de gjorde var att de satte mitt paket som behandlat, vilket betyder att man inte kan avboka det. Detta gjorde de redan i söndags. De gjorde helt enkelt så för att inte tappa några bokningar. De förtjänar fan inga när de gör så här. Kunde alltså inte avboka och sen boka på game som skötte detta mycket snyggare.

Btw, ingen möjlighet att köra download för mig. Tankar som max med 500KB/s. Telia sucks. Och de vägrar leverera snabbare bredband hit.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Legendary RiceClocker
Skrivet av Fade-swe:

Innan jag förbokade mailade jag dem och frågade så att jag skulle ha det VID release. Fick till svar att det inte var några problem. DET jag stör mig på, om de nu inte kan hålla det så ska de inte lova det. Sen är det nog ett antal som blir lite oroliga när de säger att de skickat dem idag. Vi alla vet att brev kan ta längre än 1-2 dagar ibland. Så alla lär inte ha det innan helgen.

Problemet är ju förmodligen att de tolkade vid som på. Att posten kan ta 1-2 dagar är ett problem ja, det är ju också därför så många fick det idag för att vissa företag skickar två dagar innan releasedagen för att vara säker på att folk så få sina produkter i tid.

Man blir ju såklart lite orolig om man ska få sin grej imorgon eller inte men så är det ju alltid när det kommer till att få saker hemskickade till sig, ibland så får man sina saker en dag innan och ibland så får man de inte alls. Thats post.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem

Jag skiter i att jag inte fick det idag, men jag är lite orolig att jag inte kommer att få det imorgon. Man vill ju ha det på release dagen i alla fall.
När jag söker på kollinumret jag har fått så står det "Försändelsen ej registrerad". Om det stämmer så får jag det inte imorgon.
Vad står det när ni söker med ert kollinummer? Från webbhallen förresten.

Permalänk
Medlem

Beställde från webhallen förra veckan, står som sagt behandlad eftersom dem har paketerat den. Men har inget kollinummer.

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Legendary RiceClocker
Skrivet av Aboya:

Jag skiter i att jag inte fick det idag från webbhallen, men jag är lite orolig att jag inte kommer att få det imorgon. Man vill ju ha det på release dagen i alla fall.
När jag söker på kollinumret jag har fått så står det "Försändelsen ej registrerad". Om det stämmer så får jag det inte imorgon.

Var ser ni Kollinummer? jag ser inget sådant, jag ser bara ordernummer vilket jag är ganska säker på inte är det som posten använder utan det som är webhallens egna nummer för att hålla koll på grejerna. De gångerna jag har beställt från Webhallen så har jag nog aldrig fått ett kollinummer.

EDIT: Nvm såg nu på en gammal beställning att det stod ett kollinummer, känns ju lite sisådär att man inte ser något kollinummer på BF3 beställningen men får la hoppas på det bästa

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anerhell:

Beställde från game.se de skickades i måndags men de har inte kommit ännu, det borde det väl göra eller kommer det imorgon ändå?

Händer det ofta att posten snor saker?

är lite paranoid

Du är inte ensam! Väntar också på min. Tror nog in posten snor saker så mycket, större risk att en unge snor spelet från brevlådan. Men vi får hoppas det kommer imon!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Fortfarande inte skickat! Hittar inget när jag söker på Kollinmr

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

inatt kommer det vara totalkaos med servrarna iaf så gå o lägg er i stället o sov gott o lira sen hela resten av året

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av DaveMcGroin:

Var ser ni Kollinummer? jag ser inget sådant, jag ser bara ordernummer vilket jag är ganska säker på inte är det som posten använder utan det som är webhallens egna nummer för att hålla koll på grejerna. De gångerna jag har beställt från Webhallen så har jag nog aldrig fått ett kollinummer.

Kollinummer står längst ner. Under skickad/hämtad

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

fick mitt idag

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Skrivet av airhead:

Har du fått nyckel, och fungerar den? Frågar eftersom försäljningsvillkoren på Greenmangaming innehålller denna klausul specifik för EA-spel:

Den funkar. Har visserligen inte startat spelet än, men den registrerades och nu tankar jag ner det

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

EDIT: Nvm såg nu på en gammal beställning att det stod ett kollinummer, känns ju lite sisådär att man inte ser något kollinummer på BF3 beställningen men får la hoppas på det bästa

Det röda är väll ett koll-id?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Kollinummer står längst ner. Under skickad/hämtad

Grattis, du har iaf fått ett Kollinummer! Det har inte jag!
"Skickad/Hämtad 2011-10-23"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Jag skiter i att jag inte fick det idag, men jag är lite orolig att jag inte kommer att få det imorgon. Man vill ju ha det på release dagen i alla fall.

Spelen skickas med brev, och då kan de ej spåras med kollinumret/ordernumret.

Visa signatur

9800X3D | Asus TUF B850plus | Kingston 32gb HBF 6000mhz | PC Hellhound 9070xt | Corsair rme 850w Gold | Phanteks Ultra | Alienware 27" IPS 180hz + extraskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Sant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Där har vi förklaringen till att jag inte kan se något på postens hemsida. Kanske finns lite hopp ändå. Att man får det imorgon då. Dock fortfarande dåligt att inte kunna spela det när det släpps. Riktigt skit dåligt faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Legendary RiceClocker
Skrivet av Fyren:

Det är väll ett koll-id?

Ajjemen men jag har inget sådant men det verkar som det beror på att det är skickat med brev som ovanstående personer har påpekat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Där har vi förklaringen till att jag inte kan se något på postens hemsida. Kanske finns lite hopp ändå. Att man får det imorgon då. Dock fortfarande dåligt att inte kunna spela det när det släpps. Riktigt skit dåligt faktiskt.

Ja håller med dig, speciellt när det verkar vara så olika då vissa fått redan, och vissa väntar... spelar ingen roll vart man beställt.
När folk kan beställa denna vecka och få det idag... ja det känns vrickat, skulle inte beställt för 2 månader sedan...

Visa signatur

9800X3D | Asus TUF B850plus | Kingston 32gb HBF 6000mhz | PC Hellhound 9070xt | Corsair rme 850w Gold | Phanteks Ultra | Alienware 27" IPS 180hz + extraskärm