CD/DVD-läsaren startar inte Battlefield 3 skivan :S

Permalänk

CD/DVD-läsaren startar inte Battlefield 3 skivan :S

Hej!

Jag har precis fått hem BF3 på posten, glad som ett barn. Tyvärr ska man ju inte få vara glad allt för länge utan självklart blev det strul med installationen.
Problemet är att cdläsaren inte lyckas starta skiva 1 så att jag kan installera spelet. Det som händer är att skivläsaren står och tuggar och låter ohälsosamt. Det är ett konstigt ljud som upprepar sig hela tiden med cirka 1 sekunds mellanrum. Jag såg till och med en snurrande skiva vid muspekaren men det var också allt, spelet visas inte som "laddad" i skivläsaren när jag kollar på fliken "dator".

Jag provade att stoppa i skiva nummer 2 och den startar och lägger sig så att jag kan se ikonen och allt under "dator". Jag provade även att stoppa i CD nummer 1 i min laptop för att se om det helt enkelt var skivan det var fel på men det var det inte utan då startade skiva 1 och påbörjade installationen.

Jag tycker mig minnas att jag hade samma problem med WOW: burning crusade och då funkade det när jag lånade en kompis skiva.

Vad kan det vara som är fel? Och framförallt vad ska jag göra för att det ska fungera?
Jag har köpt cdläsaren i ett datapaket från komplett.se och på kartongen heter den "Samsung DVD-brännare SH-S202J IDE Black OEM".

Mvh // Jocke

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Jubileumsmästare

Har exakt samma problem. Disc 2 funkar, men inte ettan. Fin fail!!

Kan inte påstå att jag är extremt fanatisk till att spela BF så fort som möjligt. Men visst fan hade jag sett fram emot att spela kampanjen imorgonkväll.

Edit: Nu funkade det efter att jag tagit ut skivan i fem minuter :S

Permalänk

Får inte skiten att fungera heller...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk

har tvärtom problem! jag har installerat tills den säger att jag ska stoppa i skiva 2 och då skiter det sig! skivan hittas och så den kommer upp att den finns inne på min dator men installationen fattar inte att jag har lagt i skiva 2 kan nån hjälpa!

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk

tänkte just göra en tråd om detta då jag har exakt samma problem. dock så vägrar den starta någon av skivorna...

va fan är problemet? och om jag går in på origin och försöker lösa in cd-keyn så vill inte origin fungera.

Visa signatur

Skinnig

Permalänk
Medlem

Känns ju oerhört stabilt... Något kopieringsskydd som stör?

Oerhört klantigt att man lanserar via skiva och så kan inte folk läsa skivorna. Kanske dags att låta alla ladda ner liret istället och skippa sådana pinsamheter i framtiden :-/

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Min skiva startar, men efter att jag trycker på "Install" så händer inget.

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk
Skrivet av Ocin:

Min skiva startar, men efter att jag trycker på "Install" så händer inget.

Var samma för mig. Fick dra igång origin först.

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått mitt exemplar än... Var väl kanske dumt att beställa i juni från Game UK. Gör en kopia med din laptop, flytta filen till din stationära och mounta den med MagicDisc? http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-history.htm

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk

Jag har läst att det kan vara problem om man väljer install, utan man ska köra från autorun. I övrigt om ni har problem emd skivan men kan skriva här inne så antar jag att ni har internetuppkoppling = tillgång att ladda ner från origins(jäkligt) snabba servrar?(via klienten då förstås, efter ni redeemat nyckeln)

Permalänk
Medlem

det testade jag också. funkade inte. kanske för att origin är lite överbelastat just nu. ska testa igen senare.

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem

Man måste väl vara inloggad på origin för att skriva in CDkey där? Sen så laddas innehållet ned från skivan via origin.

Permalänk

allt är skit just nu, vänta tills imorn

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk

jag som hade peppat en dag med ett nytt grafikkort samt battlefield 3. inget av dom funkar.

Visa signatur

Skinnig

Permalänk

Man kan ju ladda ner origin från store.origin.com, så även om amn inte kommer åt skivan så har man access till nätet borde det gå vägen.

Men, ja, det har vart lite struligt med origin/batllelog under natten och runt middagstid så vitt jag vet. Vet dock inte hur statusen är just nu då jag inte vart hemma sen lunchtid.

Ska bli spännande och se hur battlelog(som haft en del buggar och fördröjnigar/problem med att adda vänner och joina som grupper osv) och servrarna(som haft problem med disconnecting och, somliga, utdaterade punkbuster versioner) funkar ikväll.

Permalänk
Medlem

Hur länge har ni väntat med skivan i? För mig tog det säkert 5-10 min innan den började.