Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Skrivet av Inzoneq:

Snart tusen inlägg på några timmar, wow haha..

Har suttit sen kl 4 så nu ger jag opp, all lycka till er som är vakna!

hehe, tacktack sov gott du

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

dom sitter på lappen med varnings texterna

Skrivet av Kraftcore:

Du ska ha fått ett mail av Webhallen med en länk till koderna

Skrivet av 7AAA7:

Gå in under bställningar om jag minns rätt så klickar du på aktivera så öppnas det som ett meddelande och sedan står det där nere.....typ... lycka till!

Tack, många bra förslag men jag hittar inga koder.
Ger upp för i kväll, får leta i morgon!

/Kent

Permalänk
Skrivet av Se33:

Ett till hjul... sedan står det Failed blablabla

haft samma problem ett tag nu,försöker spela bc2 men får fan rage på det också

Visa signatur

En dator

Permalänk

Är detta något som BARA hänt för pc eller är det för konsoler också? kan man ju lika gärna köpa ett beg xbox 360 för 800 spänn...

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

haft samma problem ett tag nu,försöker spela bc2 men får fan rage på det också

Sitter och försöker lana med två polare... vi hade planerat att spela BF3 och BF3 och lite BF3... just nu spelar vi bara achtung die kurve och lyssnar på epic sax guy...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Min installation går till 78%, sen startar den om på 62%?? Wtf...

Edit. laddar ner det istället. "Skivan verkar inte fungera, pröva med att rengöra blablabla". Fick ändå högra Mbps på nedladdningen

Permalänk
Medlem
Citat:

You are now ready to chat with Anurag. (22.19)
you: Hello
you: i'm having an issue with battlelog: when i try to login it says in a white page "Internal Server Error"
Anurag: Okay
you: but a friend of mine is able to login in his battelog (i'm in chat with him on skype)
Anurag: Please wait a moment while i see your issue.
you: Ok i'll wait a second
Anurag: Please provide me email address
you: myemailadess@mail.it
you: is the same of this account and battlelog account
you: After we solve this i got two other issue (but this acount battlelog is the most important, beacuse i can't even play the campaign if i can't log in! (
you: Found anything useful to fix my problem?
Anurag: Yes. please login to battale log now.
you: a second
you: Nothing chaged
you: Internal Server Error
you: url: http://battlelog.battlefield.com/bf3/it/
you: Please, tell me something ...
Anurag: Yes, please wait a moment while i see it again.
you: Ok
Anurag: May i know which browser you are using?
you: Firefox, Google Chrome
you: same issue on both two
Anurag: I would request you to please use the Internet explorer latest version and i hope with this your issue would get resolved.
you: let me try, i also got that browser
you: HTTP 500 Error
you: Ok, now Internal Server Error also here... both 64 or 32 bit version.
Anurag: Are you trying with latest version?
you: yes for sure
you: 9.0.8112.16421
you: Internet Explorer version n. 9.0.8112.16421
Anurag: After installing browser please make it your default browser
you: let me do it
you: nothing changed at all... HTTP 500 error or internal server error shown
Anurag: okay then i would suggest you to please restart your system and then check it.
you: I tryed to log in on battlelog from another computer... and also from my iPhone, i think it's not a my system problem
you: also on the other pc or fromt he iphone shows internal server error for my account
Anurag: then it might be issue with your internet connection. please contact toy our ISP in this case.
you: wait i can also try this
you: i can use a internet usb key (another ISP) to try that
you: Internal Server Error also using another ISP
you: same Internal Server Error also with my third ISP... so the problem is definetly not mine
Anurag: I am saying you to please contact to your Internet service provider. and do not do anything yourself.
you: It's NOT a problem with my ISP, because i got the same problem eith my home ISP (Fastweb) , cellular ISP (WIND) and Portable ISP (TIM) ... so it's not possibile that is a my problem, it's a your (EA) problem and you should find a way to fix that
Anurag:
Anurag:
The chat session has ended. Please contact us again if you need further help
(23.19)

So... he didin't know what to do, so che send to " " " " (spaces) and he left me! THIS GUY MUST BE FIRED! HE GETS MONEY TO DO THAT! I WASTED 1 HOUR!
SHAME ON THIS S**T! SHAME ON ALL EA.

HAHAHA

Btw negativa trådar blir raderade från EA.
Så ser ni nån godis bit, posta här så får andra möjligheter å läsa det

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

Är detta något som BARA hänt för pc eller är det för konsoler också? kan man ju lika gärna köpa ett beg xbox 360 för 800 spänn...

Konsolägare kör inte genom Origin, så de behöver självklart inte aktivera. Men vi PC ägare måste.
Läste dock att det har varit lite huff puff med servrarna, lite svårt att komma in etc.

Permalänk
Avstängd

*bort* /CrAcKman

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem

arghhh får ge upp nu, hoppas det löser sig för er som pallar sitta uppe längre. ses förhoppningsvis ingame i morrn !

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Skrivet av XxX watercooling:

Är detta något som BARA hänt för pc eller är det för konsoler också? kan man ju lika gärna köpa ett beg xbox 360 för 800 spänn...

Både xbox och playstation har råkat ut för samma problem.

Visa signatur

Cooler Master CM 690 II | ASUS Sabertooth 990FX R2.0 | AMD FX-8350 Black Edition | Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz | Asus GTX 780Ti | Corsair TX 850W PSU

"Not even death can save you from me!"

Permalänk
Inaktiv

Kastar in handduken. Good hunting till er andra.

Permalänk
Medlem

Finns inte en chans att jag lägger mig innan jag aktiverat och spelat, tänker inte låta EA vinna detta. Har mer kaffe än hela Brasilien, så COME AT ME BRO.

Permalänk
Medlem

x

Permalänk

EA vet om detta problem och jobbar febrilt med att få det att fungera igen. I ett blogg inlägg skriver dom:

Citat:

We´re seeing that a lot of users are experiencing issues with activating their product keys in Origin at the moment.

Of course, we are on top of this and have our teams work hard to track and fix the issue as soon as possible.

For users who don´t need to activate any codes but are still playing, the game might start a bit slower than usual.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Skrivet av Bankai:

Finns inte en chans att jag lägger mig innan jag aktiverat och spelat, tänker inte låta EA vinna detta. Har mer kaffe än hela Brasilien, så COME AT ME BRO.

^THIS!

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Finns inte en chans att jag lägger mig innan jag aktiverat och spelat, tänker inte låta EA vinna detta. Har mer kaffe än hela Brasilien, så COME AT ME BRO.

vilken jäkla skön snubbe du värka va ;D å rofl till nicket ditt ^^

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem

Är ni seriöst så frustrerade över att BF3 inte funkar?
är lite väl överdrivet... min åsikt

Seegt att EA inte lär sig sen sist, BFBC2. Men shit happens å det e bara å acceptera det.

Är jävligt sugen på SP, dock kan man väl bli banna om dem hittar crack? eller kan dem ens kolla upp de?

Adda: CptShifty om ni vill lira MP sen när de funkar, lirar gärna med folk omkring min ålder (21år).

Väl Mött !
____________
Shifty

Permalänk
Medlem

fyfan vad lågt av EA... de sjuka är att dom skiter totalt i oss..

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Heiz:

fyfan vad lågt av EA... de sjuka är att dom skiter totalt i oss..

dem har ju redan fått våra pengar

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Kan väl slänga ut mitt Originnic med, ifall någon vill latja runt när det går.

MainBattlePanda <-- Adda (24 år)

Permalänk
Medlem

Ni som spelar med crack, stänger ni av origin och internet lr vad gör ni för att säkerhetställa att ni inte blir bannade?

Permalänk

Originnamn: habibiftw

Visa signatur

Cooler Master CM 690 II | ASUS Sabertooth 990FX R2.0 | AMD FX-8350 Black Edition | Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz | Asus GTX 780Ti | Corsair TX 850W PSU

"Not even death can save you from me!"

Permalänk
Medlem

/RAGE QUIT -zzz

Permalänk
Skrivet av Jacbgbg:

/RAGE QUIT -zzz

du kommer inte kunna sova...^^, efter att ha legat i sängen i några minuter kommer du vilja kolla om bf3 fixats eller inte...försökte sova innan :/

Visa signatur

En dator

Permalänk

Funkar för mig nu efter x antal timmars väntande...

Permalänk
Medlem

Kugghjulet är ju nästan the one ring, kallar på dig som om du vore dess mästare. Det kommer inte låta dig sova.

Permalänk
Medlem

Sluta klaga det är bara en beta

mohaha nää men riktigt pinsamt av de.. en miljard i marknadsföring och de visar hur man kan misslyckas

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Ni som spelar med crack, stänger ni av origin och internet lr vad gör ni för att säkerhetställa att ni inte blir bannade?

Jag har inte testat själv men om jag gjorde det hade jag stängt av origin och dragit ut nätverkskabeln, så hade jag känt mig säker. Jag tror inte de kan se det på något sätt.