Permalänk
Medlem

Sniper record!! (lista)

Tja! Tänkte vi kunde göra en lista på våra bästa headshots med sniper aka range/vapen/attachments

Mitt bästa är på 268 m med SvD / silancer och x12 scope!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror det redan finns men.
Sv 98 278m standard scope tog helicopter föraren i luften

Edit: 305m på canals från kanalen längst till höger till båten x12 scopet då

338 nytt

Permalänk
Avstängd

sv 98 och x12 scope med 368 marksman.
Det var i betan dock.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte en kille låg och tryckte. Jag smög fram till honom och hade tänkt kniva honom, men när jag var rätt uppe på honom så råkade jag trycka av mitt vapen istället för att dra kniven. Headshot på 0.5 meter! Det måste vara rekord ?

Permalänk
Medlem

Närmre 800 meter på beta, men det räknas väll inte nu

Edit: nära och nära men fick 740 meter iaf http://i.imgur.com/Jo7tS.jpg

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig falla mig in att spela "sniper" Men jag har lyckats med ett lång skott
Longest Headshot 439 m
Han plockade jag med coaxial HMG

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

619 Meter med standard bössa.

Edit: Eller, ja. Standard sniperbössa.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Nån som vill sälja ett 12x scope till mig?
Är värdelös som sniper och tar evigheter för mig att levla den grenen...

Skjöt från en båt in mot land, kunde knappt se gubben jag siktade på. Eftersom kulorna lyser så fint såg han mig och besvarade elden. Eftersom kulorna lös så fint kunde man ta ett kliv åt sidan innan man blev träffad. Eftersom kulorna lyser så fint var det tillslut tre stycken som sköt från land mot min båt. Eftersom kulorna lös så fint kunde glömde jag att de var farliga och njöt av fyverkeriet som kom mot mig. Ljudet när en av kulorna träffade mig var läskigt och slutgiltligt.

Avståndet och droppen var betydlig. Den killen fick nog en glad min när han kollade sin statistik.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Skjöt från en båt in mot land, kunde knappt se gubben jag siktade på. Eftersom kulorna lyser så fint såg han mig och besvarade elden. Eftersom kulorna lös så fint kunde man ta ett kliv åt sidan innan man blev träffad. Eftersom kulorna lyser så fint var det tillslut tre stycken som sköt från land mot min båt. Eftersom kulorna lös så fint kunde glömde jag att de var farliga och njöt av fyverkeriet som kom mot mig. Ljudet när en av kulorna träffade mig var läskigt och slutgiltligt.

Avståndet och droppen var betydlig. Den killen fick nog en glad min när han kollade sin statistik.

Det var fint sagt.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Blev...glad inombord när jag läste det :*)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Bf3 har jag inget än, men i bfbc2 fick jag 2784 bonus i marksman head shot, någon som slår det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Contrista:

Bf3 har jag inget än, men i bfbc2 fick jag 2784 bonus i marksman head shot, någon som slår det?

Haha, fan va du ljuger nu, 500 i bonus är det högsta man kan få

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller har det nerfat sniper gevären?

Permalänk
Medlem

jag har petat en kille från 112 meter med M4A1 utrustad med ironsight. Headshot.
Ja. Det är det längsta, jag spelar typ aldrig sniper.

Edit: Nytt rekord, 500 meter, SV98 med ballistic 12x

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Är det bara jag eller har det nerfat sniper gevären?

Tycker också att det känns som man skadar mindre med snipern...
Mitt rekord är iaf 280m med sv98...
Edit: 351m, inget att skryta med det heller.

Permalänk
Medlem

Testa skjut hs då + ju länge bort dom är ju mer tål dom med SVD, MK11 och SKS.

bara jag som tycker sks'en är värdelös?

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Haha, fan va du ljuger nu, 500 i bonus är det högsta man kan få

Haha aa jo troll var det dära XD
För det finns ingen bana som är så lång som man kan plocka en HS på

Permalänk
Medlem

404.88 m. Körde rush på Kharg Island och såg en kille stå ute på startbanan/skeppet och siktade en bit över huvudet med min SVD och dödade han med en hs. Ska tilläggas att jag satt i skype med en polare då.

Edit: Länk till mina stats. http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/xThe0gge/stats/2...

Permalänk
Skrivet av Or0s:

404.88 m. Körde rush på Kharg Island och såg en kille stå ute på startbanan/skeppet och siktade en bit över huvudet med min SVD och dödade han med en hs. Ska tilläggas att jag satt i skype med en polare då.

Vad har det med ditt turheadshot att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperRetard:

Vad har det med ditt turheadshot att göra?

Hans polare vart antagligen halvt döv efter

Permalänk

Fick nyss 10meter HS med en tank?

edit: mitt rekord ligger för närvarande på 399meter

edit2: nytt rekord 499meter.

edit3: nytt rekord 743meter.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Hans polare vart antagligen halvt döv efter

Precis.

Permalänk
Medlem

Lite ny på sniper och allrahelst BF, men BF3 var riktigt, riktigt bra!!

Vad ska man tänka på när man siktar? Finns ju både höjd och sidostreck i siktena. Höjd är för gravitation och sidled för vindavdrift, men hur mycket behöver man "parera" för att träffa bra? Ska man ta ner ett streck per hur många meter? 500m?

//Lasse

Permalänk
Medlem

Vilken penisförlänings tråd:D Jag själv står i en helikopter 13cm från vattnet med alla polarna i skype, msn, icq OCH
webbaserade msn, ändå lyckades jag med en strykare på 14meter (Med en handgranat).:P

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Medlem

Tog nyss 597

edit: med sv98 och 7x zoom

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Läste nån som hade bättre än 12* scope, finns det?

Fick mitt första headshot med scope igår. Inget sjukt avstånd, men det var över 300 och känslan var grym. Men då hade jag tömt nästan all ammo jag hade, så knappast imponerande. Går så vansinningt långsamt att levla som dålig sniper, så tror jag ger upp den grenen för tillfället...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

315m idag.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Läste nån som hade bättre än 12* scope, finns det?

Fick mitt första headshot med scope igår. Inget sjukt avstånd, men det var över 300 och känslan var grym. Men då hade jag tömt nästan all ammo jag hade, så knappast imponerande. Går så vansinningt långsamt att levla som dålig sniper, så tror jag ger upp den grenen för tillfället...

O,m du låser upp ett "vanligt" vapen för alla klasser kan du ju köra med det

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

382m med SVD
3 st skott :>

Permalänk
Medlem

Tror mitt rekord är 60-70 meter. Tycker om att faktiskt försöka bidra till laget.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp