Udda brons-spelare utnyttjar liga-låsningen?

Permalänk
Medlem

Udda brons-spelare utnyttjar liga-låsningen?

Hmm, här är en udda grej. Möte precis en bronsspelare (jag är diamond).
1657p, 481wins, plats 1 med enorm marginal. Av de 25 senaste matcherna har han vunnit 19, och minst så många spelade idag. Snubben måste ha köpt ett nytt konto. Börjat spela efter låsningen (2 veckor sedan), och sedan glömt 481 matcher sedan dess. Får inte ihop det annars.. Eller vad säger ni?

Lustigt hur som helst..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk

Vad är det som är så konstigt? Om han började spela efter att ligorna låstes så kommer han ju stanna kvar i den ligan tills nästa säsong. Dvs idag kommer att uppgraderas till diamond förmodligen.

Man behöver ju inte köpa ett nytt spel heller. Lika troligt att han har fått låna en kompis konto..

Permalänk
Medlem

Jag och polarna 3v3 när dom låste alla ligor pga nått problem med Grandmaster, vi var placerade i silver när ligan låstes. Slutade med att vi spöade masters precis innan upplåsningen, så det blir lite lurigt nu när allt är låst och bara mmr'en förändras

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk

Ens placering är egentligen ganska ointressant. Personligen så spelar jag mycket för att bli bättre. Och därför så har jag aldrig tagit till enkla vinst cheese eller konstiga taktiker med rankingsystemet för att stiga.

Utslaget på längre tid så tror jag att mitt sätt att se på saken gjort att jag kommit i högre liga än om jag vore intresserad av att snabbt stiga.

Är idag plat i 1vs1 och diamond i resten. Är rätt nöjd med det. Och om jag sjönk till silver imorgon i allt så skulle jag inte bry mig nämnvärt. Jag skulle bara tugga på och försöka bli bättre ändå.

Mitt mål är att vara riktigt bra i starcraft. Inte att ha en artificiell penisförlängare i form av ranking.

Så när folk försöker stiga på andra sätt än att spela spelet så tycker jag det är lite fånigt men i slutändan poänglöst.

Permalänk
Medlem

spela han terran?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av menlivet:

spela han terran?

Terran är inte OP, ge dig.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Terran är inte OP, ge dig.

iförsäg då hade han inte varit kvar i bronze hur fan än han hade gjort

Permalänk
Medlem

Man vinner inte pga rasen utan för att man spelat bättre än sin motståndare.
Förlorar man mycket är det lätt att säga att vissa saker är op, har själv gjort det för många gånger.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Discokungen
Skrivet av menlivet:

iförsäg då hade han inte varit kvar i bronze hur fan än han hade gjort

Ja, det har liksom ingen större betydelse upp till master, sen är visserligen vissa saker lättare att A-movea, men ja, det är inte obalans.

Skrivet av HoBb3:

Förlorar man mycket är det lätt att säga att vissa saker är op, har själv gjort det för många gånger.

Precis, precis!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

men han måste väll ha förlorat massa massa matcher samtidigt som han har vunnit bara massa matcher. då blir de ett massa fördel för förlusterna alltså får han dålig W/L ratio. så då blir han kvar i bronze trotts höga poäng ??

Permalänk
Medlem

Nja, han hoppade direkt till Diamond efter ladderlåsningen.
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/785272/1/pachtey/
http://sc2ranks.com/eu/785272/pachtey

Fast det är ju nästan som om någon annan person började spela för honom den 23e..?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Discokungen
Skrivet av nME:

Nja, han hoppade direkt till Diamond efter ladderlåsningen.
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/785272/1/pachtey/
http://sc2ranks.com/eu/785272/pachtey

Fast det är ju nästan som om någon annan person började spela för honom den 23e..?

Han farmar random wins, ganska uppenbart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Terrans vinner ofta pga att Terran är lättare att spela än Protoss, detta är ett faktum som de flesta (inte terranspelare ofc.) håller med om.
Men det blir förhoppningsvis ändring på detta med alla nya units

Permalänk
Discokungen
Skrivet av SueCia:

Terrans vinner ofta pga att Terran är lättare att spela än Protoss, detta är ett faktum som de flesta (inte terranspelare ofc.) håller med om.

Njaej, protoss är lättare att spela upp till master/high diamond, efter det så är det tvärtom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Terran han väldigt många bra timing pushes mot tex zerg, är det jag
antar att folk menar med lättare att vinna.
Har kollat en hel det på en ganska duktigt terranspelare och man ser hur svårt tvz är i lategame om man inte gjort någon all in innan så motståndaren bblivit av med helften av dronsen.

EDIT: Terran har svårast macro imo, och man måste utnyttja sin multitasking till fullo.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|

Permalänk
Medlem

Terran spelare kommer gråta så mycket i hots. Nu när toss äntligen har någon "harass unit". Samt death ball/sentry+ tank

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Vem håller med om det?

Har själv spelat både Terran och Protoss. Terran från silver till platinum, sen bytte jag till protoss och gått från platinum till masters. Tycker att Protoss är ruskigt mycket enklare att spela, både macro och micro är lättare. Terranspelare har så många fler produktionsbyggnader att hålla reda på, och att dessutom hålla resurser nere när man bitvis har otroligt ökad inkomst på grund av mules är inte så lätt. Samtidigt måste man veta var och när man ska siega tanks, man måste kunna splitta marines och veta precis var man ska scanna efter typ burrowade banelings.

Jag tycker Terran är det överlägset svåraste laget att spela. Sen verkar Terran bara vara lite OP på den allra högsta nivån, förstår inte varför folk fortfarande tjatar om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Njaej, protoss är lättare att spela upp till master/high diamond, efter det så är det tvärtom.

Tar för givet att alla som snackar balans är åtminstone Master. Före det spelar balans ingen roll alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritter:

Vem håller med om det?

Har själv spelat både Terran och Protoss. Terran från silver till platinum, sen bytte jag till protoss och gått från platinum till masters. Tycker att Protoss är ruskigt mycket enklare att spela, både macro och micro är lättare. Terranspelare har så många fler produktionsbyggnader att hålla reda på, och att dessutom hålla resurser nere när man bitvis har otroligt ökad inkomst på grund av mules är inte så lätt. Samtidigt måste man veta var och när man ska siega tanks, man måste kunna splitta marines och veta precis var man ska scanna efter typ burrowade banelings.

Jag tycker Terran är det överlägset svåraste laget att spela. Sen verkar Terran bara vara lite OP på den allra högsta nivån, förstår inte varför folk fortfarande tjatar om det.

Att du inte ens kan ta dig över platinum league med terran är ett tydligt tecken på att du inte ens försökt, jag är rätt säker på att en spelare som är helt ny i RTS genren kan ta sig till mid master league på 1 månad, framför allt med Terran.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av SueCia:

Tar för givet att alla som snackar balans är åtminstone Master. Före det spelar balans ingen roll alls

Klart det gör! Blizzard jobbar ju för att alla ska ha en mer eller mindre komplett MP-upplevelse utan att känna att de lämnas utanför. Progamers är inte de viktigaste med tanke på att de inte är speciellt många. ^^ Men visst, terran är bara OP i Sydkorea i master också, annars är det rätt jämnt.

Visa signatur

Permalänk
Discokungen
Skrivet av SueCia:

Att du inte ens kan ta dig över platinum league med terran är ett tydligt tecken på att du inte ens försökt, jag är rätt säker på att en spelare som är helt ny i RTS genren kan ta sig till mid master league på 1 månad, framför allt med Terran.

Är det du som är FadeSG eller? Känner lite att det inte är så lätt att ta sig till master på en månad som du tror, för vissa få, de kan bli gosu på spelet på en månad. Andra behöver träna i evigheter och då måste de jobba och dylikt ibland. ;P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Återigen. Har inte med rase utan mechanics, gamesens etc. Spelar ingen roll vilken ras du är, fattar du inte att det är tex dt när protossen har 2 sentries och ingen expo vid 6:30 kan inte din ras rädda dig.

Förstår inte att folk fortfarande gnäller om den här skiten.

Visa signatur

Permalänk
Discokungen
Skrivet av HoBb3:

Återigen. Har inte med rase utan mechanics, gamesens etc. Spelar ingen roll vilken ras du är, fattar du inte att det är tex dt när protossen har 2 sentries och ingen expo vid 6:30 kan inte din ras rädda dig.

Förstår inte att folk fortfarande gnäller om den här skiten.

För att folk inte inser att det enbart hänger på en själv att vinna, sluta klaga på balans och ta ansvar så är det lättare att vinna. :3 Jag ska också bättra mig, lol.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Alltså... Jag skulle säkert tagit mig vidare med Terran, men bytte ras för jag tyckte Protoss var roligare att spela (Förutom i PvP, bleaurgh). Sen om någon kan ta sig till master league på en månad utan någon som helst erfarenhet av RTS, då borde den personen seriöst satsa på en karriär inom RTS-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritter:

Alltså... Jag skulle säkert tagit mig vidare med Terran, men bytte ras för jag tyckte Protoss var roligare att spela (Förutom i PvP, bleaurgh). Sen om någon kan ta sig till master league på en månad utan någon som helst erfarenhet av RTS, då borde den personen seriöst satsa på en karriär inom RTS-spel.

I den här tråden får ni det att låta som att master league skulle vara för "pro´s", det är lite roligt med tanke på hur lätt det är att ta sig till pronivån isåfall Jag är jävligt dålig i SC2, spelar det nästan aldrig numera, men jag tror aldrig att jag kommer falla under Master league.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av SueCia:

I den här tråden får ni det att låta som att master league skulle vara för "pro´s", det är lite roligt med tanke på hur lätt det är att ta sig till pronivån isåfall Jag är jävligt dålig i SC2, spelar det nästan aldrig numera, men jag tror aldrig att jag kommer falla under Master league.

Tja, det är ju topp 2% så det är inte speciellt många som är där... x) Känns som att mirrors kan bli rätt svåra i master league om man inte hänger med i metagamet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Tja, det är ju topp 2% så det är inte speciellt många som är där... x) Känns som att mirrors kan bli rätt svåra i master league om man inte hänger med i metagamet...

Ja men sen kan man ju anta att en majoritet enbart spelar SC2 för underhållningsvärdet och inte vill bli bättre, bortser man från dessa så är det betydligt fler än 2% som tar sig till master league

Jag har kört samma taktiker ända sedan Betan nu jag, det enda som har fått några större ändringar var att jag brukade abusa imba-reapern när det gick att slita barack före supply

Skulle vilja påstå att Master league motsvarar ungefär D+ eller C- i starcraft - Brood War, alltså väldigt långt ner på laddern. (nu snackar jag enbart om skills som krävs för att ta sig dit, inget annat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Nej du! Riktigt så enkelt är det absolut inte. Jag själv har spelat RTS sen sent 90-tal (Brood War,Red Alert,Age of empries etc etc)

Och kört SC2 lite till och från sen det kom, men nu de senate 2 månaderna börjat bli aktiv igen.

i Season 3 hant jag komma till top 8 i bronze.(visste inte om att det var låst sen)

Denna säsongen ligger jag just nu runt plats 30 i Silver, och jag skulle vilja säga att det är faktiskt inte så lätt att skutta i väg till Masters. Även som Terran måste man ha total fokus, bra multitasking, och vara bra på att fatta beslut.

Visst vissa lär sig snabbare än andra, Men min poäng är att det faktiskt kräver mycket tid och skills för att nå upp till Masters som du snackar om.

Permalänk
Medlem

Får väl hålla med Darker mfl här! Gick in på platinum nivå när jag började spela för ett år (gjorde en period i guld), och har nu hyfsat nyligen kommit till diamond. Komma till Master's är inte trivialt.

SueCia, om du bara behövt investera en månad (förutsatt ledig tid bredvid annat: jobb, vänner etc), så har du verkligen en fallenhet för det. Men det du beskriver är inte hur det är för alla.

Visa signatur