CS 1.6 start problem (extremt konstigt)

Permalänk

CS 1.6 start problem (extremt konstigt)

Tjenare alla kunniga där ute nu behöver jag lite hjälp här.

Jag spelade cs som vanligt. Jag fick för mig att ändra inställningarna på cs. så jag tog på högsta på brightness och gramma. Spelet crasha och när jag försöker starta det igen kommer den half-life luncher har slutat fungera....

Jag har då sökt som en idiot och inget hjälper.

Jag har installerat om både cs och steam, och även grafik korts drivrutinerna (jag har nvidia gtx 480)
Jag installerade på condition zero. Samma sak där, konstigt nog då jag aldrig installerat det tidigare och då inte kunnat komma åt ngn inställning

Jag har även försökt starta spelet i "factory reset" igenom att skriva in "-autoconfig" i "launch options" (även försökt med developer mode igenom att skriva "-dev")

jag har kollat så brandväggen/antivirus inte strular. Dessutom gjort ett "undantag" för counterstrike i dataexekveringsskyddet.

Inget, verkligen ingenting fungerar.
Hjälp mig kunniga människor, skulle uppskattas enormt!

// semiretarded!

Permalänk

Rensa din steammap på filer som har med CS att göra

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Skrivet av zekkexavior:

Rensa din steammap på filer som har med CS att göra

jag har avinstallerat och rensat och allt man fan kan tänka sig o.O

Permalänk
Skrivet av semiretarded:

jag har avinstallerat och rensat och allt man fan kan tänka sig o.O

Har du kollat i steamappsmappen?

Visa signatur

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Skrivet av zekkexavior:

Har du kollat i steamappsmappen?

ja och där är allt borta utom winui.gcf och sourceinit.gcf och mappen sourcemods som är tom. och dom kommer dit så fort du startat steam.

Och när man installerar cs så kommer resten av filerna som används av cs. har tagit bort dom men dom behövs ju för spelet och kommer tbx när man installerar det igen. (och går inte ta bort om det är installerat utan att spelet försvinner)

Permalänk
Medlem

kan inte nån komme med ett bra råd har samma problem plzzzz ????

Permalänk
Skrivet av semiretarded:

ja och där är allt borta utom winui.gcf och sourceinit.gcf och mappen sourcemods som är tom. och dom kommer dit så fort du startat steam.

Och när man installerar cs så kommer resten av filerna som används av cs. har tagit bort dom men dom behövs ju för spelet och kommer tbx när man installerar det igen. (och går inte ta bort om det är installerat utan att spelet försvinner)

Har du kollat så att inte inställningarna har sparats i steamcloud?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av zekkexavior:

Har du kollat så att inte inställningarna har sparats i steamcloud?

Jag har tänk på vadfan det är för ofta när jag stänger ner steam kommer det "avbryter sync med steamcloud". hur rensar jag där? eller kommer åt det överhuvudtaget ?

EDIT: Jag har tagit av så att den inte laddar ner/upp fler inställningar. men det gör ju ingen skillnad om de jag redan har tagit emot eller laddat upp. men jag tog en gammal hårddisk som jag hade innan jag skaffa min ssd. jag koppla in den och körde det direkt därifrån, när jag använde den hårddisken fungerade allt som det skulle. så jag starta det direkt därifrån men det var endå samma sak :S

Permalänk
Skrivet av semiretarded:

Jag har tänk på vadfan det är för ofta när jag stänger ner steam kommer det "avbryter sync med steamcloud". hur rensar jag där? eller kommer åt det överhuvudtaget ?

EDIT: Jag har tagit av så att den inte laddar ner/upp fler inställningar. men det gör ju ingen skillnad om de jag redan har tagit emot eller laddat upp. men jag tog en gammal hårddisk som jag hade innan jag skaffa min ssd. jag koppla in den och körde det direkt därifrån, när jag använde den hårddisken fungerade allt som det skulle. så jag starta det direkt därifrån men det var endå samma sak :S

Snacka med steam, blir nog bäst så!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testa att radera Half-Life inställningarna i regedit

HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Half-Life

Permalänk
Skrivet av K4L:

Testa att radera Half-Life inställningarna i regedit

HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Half-Life

Du får gärna göra en lite mer utförligt sätt att göra det på :$

Permalänk
Skrivet av semiretarded:

Du får gärna göra en lite mer utförligt sätt att göra det på :$