Permalänk
Hedersmedlem

Kartor på SweC BF3-servern?

Nu när de flesta har spelat alla kartor hyffsat många gånger är jag lite nyfiken på vad ni tycker om dem, och vilka som enligt DIG är värda att vara med i vår rotation.

Resultaten i den här omröstningen kommer i nuläget INTE att leda till att vi tar bort några kartor ur den befintliga rotationen på SweC-servern. Se det här som en vägledande folkomröstning!

Motivera gärna dina val i tråden!

Permalänk
Medlem

Hatar verkligen Damavand Peak!

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSSgamer:

tycker det är en av dom roligare

Visa signatur

Chassi: HAF 912 + | M-kort: ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | CPU: i5 2500K @ 4,3 ghz | CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Minne: Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | GPU: Crossfire XFX Radeon HD6950 2GB @ 880/1325 | OS : Intel SSD 320 80GB | Lagring: 500GB WD CB | PSU: Fractal Design Newton R2, 800W | Skärm: BenQ XL2420T 120hz |

Permalänk

Jag gillar dem allihop också, och variation förnöjer !!! Frustrerande lite tickets i rush bättre i conquest! Men ser hellre att alla är kvar än att man rullar på 5-6. Hade gärna fått lägga upp en Hc server som varierade rush/conquest om man nu får leka med tanken väldigt lite!

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Skrivet av dlr9989:

tycker det är en av dom roligare

Håller med! Jag valde de som leder överlägset + Damavand Peak

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Snälla, byt till hardcore. Sjukt irriterande när motståndarna dör på 5+ skott.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Du får väl sikta lite högre

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Skrivet av fredrikssonNn:

Du får väl sikta lite högre

Jag va rank 24 i betan, så jag tror inte det är aimet det är fel på ^^

Har man ett vanligt assault/engi vapen så skjuter man ju oftast i bröstet, och då dör de på ca 5 skott.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Lägg upp en andra server med favoriterna Caspian Border, Operation Firestorm och Kharg Island alternativt bara de två förstnämnda! Vilka skulle vilja se detta?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Gillar alla banor.
Jag tycker att tiden som rundan är i gång är för kort...Passar inte mitt sorts lir.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Varför inte bara ha alla banor? Blir ju bra rotation och variation ju.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

tycker vissa kartor är tråkigare än andra men ändå roligt med en rotation på alla.

och rank spelar ju ingen roll är ju bara den tid man lagt ner på att spela.

Skulle va skoj med en härlig TD dag på servern om ni också tycker om den spel delen
Annars säger jag starkt jobbat med alla problem som varit och ni gjort mer än vad man ska förvänta sig, tummen upp

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Inaktiv

Så länge Grand Bazaar och Tehran Highway inte spelas är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

theran highway -usch lagg mappen nr1

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Jag va rank 24 i betan, så jag tror inte det är aimet det är fel på ^^

Har man ett vanligt assault/engi vapen så skjuter man ju oftast i bröstet, och då dör de på ca 5 skott.

Har du ett assult/engi vapen så är du ju nästan garanterad kills.. Sikta bättre

Btw vilken rank du hade i betan betyder väldigt lite i retail, vapnerna är ändrade något jävulskt.
Inga mer 20kills på raken med PWR

Btw rank 24 i betan är knappast något att skryta om
Vart ligger du nu när spelet släppts? ^^

@topic
Jävligt synd att folk ser ut att gilla Damavand Peak..... Är grymt besviken på Battlefield folket är på SC! FY!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

theran highway -usch lagg mappen nr1

Har du ens spelat på servern nyligen?
Gummibandet är fixat sedan 5dagar tror jag.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av CSSgamer:

Håller med, finns ingen värre bana... Campare och folk med RPG överallt och det finns inga vägar runt tunneln utan att ta helikoptern.
Dem kunde gjort en stig uppför berget, tycker man.

Favoriten är väl operation firestorm, där finns verkligen allt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

m416 skadar typ 33% hp på nära håll så skillnaden mellan normal och hc är ett skott

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Röstade på alla banor utom Damavand Peak pga tunneln är svår att flanka. De är kul med många banor så det blir lite variation. Jag tycker vi ska behålla de flesta banorna i rotationen så man slipper spela samma bana för många gånger.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

I min mening borde iaf dessa tas bort:

Damavand Peak = RPG spam

Seine Crossing = Camping och mortar.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har du ens spelat på servern nyligen?
Gummibandet är fixat sedan 5dagar tror jag.

jo jag spelade senast igår på en server där banan var highway tehran och guess what den lagga fortfarande. inte bara jag även mina polare laggade också

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Alla kartor tycker jag. Det är bra med variation även om alla banor inte är favoriter. Och jag har inte märkt något lagg på tehran. Spelade i fredags och det funkade bra.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Håller med, finns ingen värre bana... Campare och folk med RPG överallt och det finns inga vägar runt tunneln utan att ta helikoptern.
Dem kunde gjort en stig uppför berget, tycker man.

Favoriten är väl operation firestorm, där finns verkligen allt.

Operation firestorm är full av snipers uppe på byggnader och berg samt kampande tanks i bergen som skjuter guidade missiler på allt som kommer inom 1 km.

Permalänk
Medlem

Dra igång HC för klåen, så slipper man wallhack genom Q och liknande.

Permalänk
Medlem

Aldrig riktigt förstått dom som vill ha HC men samtidigt är det oftast dessa personer som klagar på RPG noobs etc.
När jag spelade HC i BC2 så var det bland det lättaste jag någonsin gjort. Helt plötsligt dör alla direkt och av allt. Tror jag låg etta varje match.

Aiming down sight behövs inte bara spraya och folk dör som flugor, för att inte tala om RPG och noobtube sen att det är betydligt mer recons i HC gör inte saken bättre då det oftast är dom som vill spela HC iom att dom dödar på ett skott och inte kan bli spottade. För att krydda till det ännu mer så är det betydligt mer campare då man blir försiktigare.

Löjligt. Inget "Hardcore" av att det är fler recons och mer rpg tube spam.

Så länge caspian border är med så är jag nöjd.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

jo jag spelade senast igår på en server där banan var highway tehran och guess what den lagga fortfarande. inte bara jag även mina polare laggade också

Så du spelade alltså inte på SC serven.
Det har funnits en server uppdatering som sagt har fixat gummibands lagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Dra igång HC för klåen, så slipper man wallhack genom Q och liknande.

Du ser inte den röda triangeln genom väggar etc så prova igen varför HC är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Operation firestorm är full av snipers uppe på byggnader och berg samt kampande tanks i bergen som skjuter guidade missiler på allt som kommer inom 1 km.

Spela gärna på Sweclockers server innan du får en uppfattning över mapsen.
Varje server har sin egna spelstil på maps.

Permalänk
Medlem

Grand Bazaar: Yes,
Skön omväxling mot dom stora vehicle mapsen.

Teheran Highway: Yes,
Skön "natt" bana, inte den bäst gjorda mapen men helt klart godkänd.

Caspian Border: Yes,
#1 av 3 RIKTIGA Battlefield maps.

Seine Crossing: No,
Börjat bli alldeles för mycket camping och lockdowns.

Operation Firestorm: Yes,
#2 av 3 RIKTIGA Battlefield maps.

Damavand Peak: NONONO,
När blev cappa C och campa med RPG Battlefield?

Noshahar Canals: Yes,
Helt okej map, bra utspridda punkter så man kan flanka

Kharg Island: Yes,
#3 av 3 RIKTIGA Battlefield maps.

*smått komiska är dock att ingen riktig battlefield map är häften så bra som dom i BF2/2142

Permalänk

Vet inte namnet på den, men hatar den mappen där man är i nån stad å de är rpg och mortars överallt,gissar på att de är bazaar mappen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900