"Åtkomst endast lokalt" men att surfa osv går fint men det ger andra problem.

Permalänk
Medlem

"Åtkomst endast lokalt" men att surfa osv går fint men det ger andra problem.

Ja i det senaste har vi haft ett lite knepigt problem här hemma. När allt är rätt så är nätverket såhär Min rigg->Tele2Gateway4222->Internet och då står det "Åtkomst Lokalt och Internet".
Problemet är att det ändras till "Åtkonmst Endast Lokalt" i tid och och otid trots att det fungerar utmärkt att surfa tex. Anledningen till att problemet är akut är för att EAs skitprogram Origin för BF3 går Offline just då Åtkomsten ändras till Endast Lokalt (Trots att det finns uppkoppling) och man blir då kickad från spelet med diverse svordomar som följd.
Nu är det så att brodern min även han har exakt samma problem med sin burk som är inkopplad i samma Gateway.

Har Tele2 100/10 via Kabelnätet och använder en Tele2Gateway4222 via kabel. Har resettat Gatewayn osv utan resultat.

Den enda lösningen vi funnit till problemet är att inaktivera det aktiva nätverkskortet och sedan aktivera det igen då fixas det i 70% av fallen annars får man göra om det igen...

Någon som har tips på vad som kan vara boven i dramat? Är det Tele2 jag ska rikta mitt missnöje mot eller kan något annat ligga bakom detta problem?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Kan du se om de här "nedkopplingarna" sker med jämna mellanrumm, typ var 20:e minut eller så?

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede