Diverse problem med Skyrim (lagg, seg urtabbning m.m)

Permalänk

Diverse problem med Skyrim (lagg, seg urtabbning m.m)

Nu bara för att jag ska göra en post så har jag såklart glömt det mesta, men jag uppdaterar om jag kommer på några andra problem. Jag har spelat ca 4 timmar än så länge, och det jag stör mig mest på är följande två saker :

1. Jag sitter på en överklockad i5 2500k, 2x6870 och 8 gb ram, men med MEDIUM inställningar ligger jag aldrig på 60 fps, om jag inte står still inomhus. Det är alltid runt 40, och det går ofta ner till 20 och det stör jag mig jävligt mycket på då det förstör känslan.

2. När jag tabbar ur går det snabbt, men när jag ska in igen tar det ibland upp mot 20 sekunder?! Processorn jobbar inte ens och minnesanvändningen är inte heller speciellt hög. Men ändå så dröjer det irriterande länge.

Som sagt, hade säkert två små problem till som jag inte minns. Det jag kan tillägga är att jag provat både med och utan CF enabled, men det är ungefär samma (vilket förmodligen betyder att det är något märkligt där) jag har CC 11.10 och CAP4. BF3 funkar förövrigt utmärkt på medium inställningar.

Permalänk
Medlem

Själv ligger jag ALLTID på 60+ fps.

Mitt spel har kraschat en gång, var tvungen att starta om datorn. Annars finner jag att tabba ut är riktigt konstigt, orkar inte förklara men den vill liksom inte tabba ut och in riktigt.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Jag kan tabba ur snabbt, men när jag ska in igen vill den inte (eller så väntar jag inte länge nog). Brukar göra så att jag tabbar till nåt annat och sen tillbaka till skyrim igen och då går det med en gång.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4