The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Testat den där, spelet körde väl ungefär cirka 1 timme, sedan krashade det. När jag startade om så krashade det direkt. Jäkligt skumt. Får verkligen inte detta att fungera :-/

Edit: Kört in 1.1-patchen, samma fel.

spelet patchas automatiskt i Steam så jag vet inte hur du menar att du kört in patchen på annat sätt än att du kör en piratkopia av spelet och då får man nog räkna med att det inte fungerar så bra

Permalänk
Medlem

En liten fråga. Skulle ni säga att spelet är värt att köpa för en som gillar rpg som t.ex. Fallout-serien men alltid tyckt att fantasy är lite småtråkigt och inte vet ett skit om Elder Scrolls lore överhuvudtaget och inte orkar läsa på först heller? Är det ett stort plus att ha spelat tidigare spel i serien eller funkar det lika bra för sig själv? Och hur är det ställt med humor i spelet? Orkar inte med spel som är gravallvarliga hela tiden.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MaxWarp:

En liten fråga. Skulle ni säga att spelet är värt att köpa för en som gillar rpg som t.ex. Fallout-serien men alltid tyckt att fantasy är lite småtråkigt och inte vet ett skit om Elder Scrolls lore överhuvudtaget och inte orkar läsa på först heller? Är det ett stort plus att ha spelat tidigare spel i serien eller funkar det lika bra för sig själv? Och hur är det ställt med humor i spelet? Orkar inte med spel som är gravallvarliga hela tiden.

Du behöver inte ha spelat tidigare spelen. Men det om du inte gillar fantasy kanske du får problem då det är mot drakar och sådant man slåss ^^
Och nej det är inte gravallvarligt
Personligen så är det lätt värt det! Bästa spelet jag spelat på väldigt länge ^^ Spelat det ca 45h den här helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Jag gillar inte magi i spel. Att t.ex. kunna vifta lite med händerna och så kommer någon färggrann effekt som gör magiska saker för en själv eller mot sina motståndare. Jag gillar inte något av det där, spells, scrolls, staffs, enchantments m.m. Det är för mig alldeles overkligt och förstör spelupplevelsen. Jag accepterar däremot ett visst mått av onaturliga saker i min omgivning om det är trovärdigt och "verklighetsförankrat" i den alternativa världen jag befinner mig i medan jag spelar.

Kan man spela skyrim med en krigarkaraktär som är helt (100%) magibefriad i sitt utövande utan att spelet tappar en stor del av sitt värde?

Kör en kvinnlig nord (krigare), som har magi.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M.i.G:

jupp de kan att döda den, e inne på min tredje häst här :D, kör en fasttravle till något stall så borde du få med dig hästen.

och löste mitt föregående problem med min bortsprungna medhjälpare, hittade henne på en stol i mitt hus när jag skulle lasta av lite grejjer

Kanon! min häst var kvar! pust!

Har också problem med random krasher , igår krashade spelet ungefär varje halvtimme men nu idag kunde jag spela flera timmar innan det hände nåt.
Fick förvarning med lila texurer eller snarare att det fattas texturer på saker och de blir lila utan detta , men man kan "fixa" försvunna texturer genom att spara och gå till huvudmenyn på spelet och sen ladda in sin save.
Vet inte om det ökade på stabiliteten men kan vara ett tips.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxplosive:

Du behöver inte ha spelat tidigare spelen. Men det om du inte gillar fantasy kanske du får problem då det är mot drakar och sådant man slåss ^^
Och nej det är inte gravallvarligt
Personligen så är det lätt värt det! Bästa spelet jag spelat på väldigt länge ^^ Spelat det ca 45h den här helgen

Tack för svaret. Är ingen inbiten fantasy-hatare direkt men ju mer man slipper flumma med magi desto bättre, och får man bara vara lite smådryg mot NPC'er så funkar det nog.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Jag slogs just mot en björn, och den smittade mig med något, men jag hann inte se vad det var. Vad är det man får av björnar?
Hoppas jag blir en varulv

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag slogs just mot en björn, och den smittade mig med något, men jag hann inte se vad det var. Vad är det man får av björnar?
Hoppas jag blir en varulv

Det är nog bara någon tråkig disease som sänker din stamina eller nåt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bratalix:

Det stämmer inte angående att bli vampyr och 4e steget. Det räcker med att du suger någons blod så blir du av med det steget, så du behöver helt enkelt inte ladda om för det. Och ja, det tog mig över 2 timmar att lista ut detta samt att hitta någon som sover ensam och inte har en städtant som är upe 3 på natten och vaktar ytterdörren (Ja, förvånansvärt många i Skyrim har det...)

Hur lyckades du suga blood i 4:e steget då ? gubbarna ser dig så fort du är närheten av staden, osynlighet funkade inte häller

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Skrivet av kötthuvud:

Någon som vet ur man hittar orc ore ?

Klarat mainQuest btw;)

Hittade det i en random grotta när jag skulle döda nån bandit leader. jag mina allt och sålde xD

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vart man hittar ett bra one handed vapen? Är lvl 12 och mitt skadar endast 13.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Ingen som vet vart man hittar ett bra one handed vapen? Är lvl 12 och mitt skadar endast 13.

Lvla upp i perk för onehanded och leta i olika affärer

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dammskog:

nej, full stamina och jag kunde sprinta i tredjepersonsvy men inte i förstapersonsvy

problemet försvann när jag dog av någon anledning

finns det nåt sätt att zooma ut i tredjepersonsperspektiv?
det är alldeles för nära inzoomat för att det ska vara användbart

och angående fov så drar det visst ut grafiken. testa att kolla på ett ansikte i mitten av skärmen och på sidan av skärmen så ser ni som har ändra fov skillnaden

Zoom i tredjeperson med handkontroll på pcn görs genom att hålla inne högra analoga styrspaken och dra upp eller ner med den vänstra. Kändes logiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamajka:

Vart kan jag hitta och joina Dark brotherhood?

Finns en pojke i Windhelm som heter Aventus(?), man får en quest av honom där man ska döda en kärring... efter du klarat av questen ska du sova.

Dold text
Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Skulle gå fram till Arngeir och snacka när detta hände:

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Skulle gå fram till Arngeir och snacka när detta hände:

http://www.youtube.com/watch?v=7b0gQU0cREY

Hahaha, lolzcoptr!

Ibland är det när såna där grejer händer som TV-spel är som allra bäst.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Jag har googlat som en tok men ej hittat ett svar på följande problem:

Jag såg i en video där "Bethesda" demonstrerade spelet och när de plockade upp ett vapen, eller item, så kunde de zooma in på den och snurra runt den hur de ville för att se exakt hur vapnet i fråga såg ut, hur gör jag detta på PC?

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

Mmmmmmm, Nine Divine ice cream...

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Jag har googlat som en tok men ej hittat ett svar på följande problem:

Jag såg i en video där "Bethesda" demonstrerade spelet och när de plockade upp ett vapen, eller item, så kunde de zooma in på den och snurra runt den hur de ville för att se exakt hur vapnet i fråga såg ut, hur gör jag detta på PC?

Rulla med mushjulet på föremålet, sen bara fippla runt bäst du vill ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Lydia min companion har försvunnit med alla grejer jag gett den.. har googlat, men hjälper inte göra det som står.

Nån som har råkat ut för det?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Skrivet av Dennisen:

Lydia min companion har försvunnit med alla grejer jag gett den.. har googlat, men hjälper inte göra det som står.

Nån som har råkat ut för det?

Om hon inte befinner sig i ditt hus är hon nog död.

Permalänk
Skrivet av Lamajka:

Vart hittar jag den questlinjen då?

Mage stället i nordöst. Winterhold College tror jag det heter!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Det är nog bara någon tråkig disease som sänker din stamina eller nåt

Ja det är det säkert :/ tråkigt. Får bota mig då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Schnyggt, blev just av med min häst.. skulle ut och resa en längre sträcka och galopperade i godan ro nån kvart eller så och råkade såklart på några banditer.

Sitter av hästen för att spöa upp skitarna då hästjäveln flyger upp i luften i trehundra knyck och försvinner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Om hon inte befinner sig i ditt hus är hon nog död.

Nee skulle jag ha märkt, måste buggat som det finns gott om i spelet för mig iaf.
Kul man blev av med alla dragon bones..

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Rulla med mushjulet på föremålet, sen bara fippla runt bäst du vill ^^

Tackar för svaret! Fungerar fint.

En annan fråga som jag behöver hjälp med:

Ibland får jag typ en "fatality" på fiender och min förstapersons-vy ändras till en "tredjepersons-killcam", kan jag styra när jag vill döda fienderna så eller är det slump?

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

I Demon/Dark souls så vet dom hur man gjör något svårt. Bethseda har alltid haft problem med det. Det är därför Svårighetgraden i alla deras spel är helt random. Varför möter jag banditer som är betydligt svårare än drakar? Och hur i hela fridens namn lyckas en björn döda en drake?!

Har också reagerat på detta... slaktar drakar som om de vore lamm men så kommen en helt random varg och typ äter upp mig.
Eller skelett.. eller andra helt random gubbar.
Och drakar skall ju ändå vara "the ultimate foe", tycker att det borde vara lite svårare att döda drakar och lite lättare att döda typ... ja jättar kanske?

Annars ett jädrans bra spel.

Permalänk
Medlem

För er som gjort klart main quest

Förutom den helt episka avslutningen bland forna hjältar, så saknas det ju helt och hållet belöning för allt slit. Hade förväntat mig lite gear eller något. Men varken loot från alduin, eller belöning av någon efteråt, inte ens blades:(
Menmen, fick belöna mig själv istället med lite dragonscale armor /skäms

Dold text
Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

HOLY RUN ON SENTENCE BATMAN.

Kan du omformulera det där? Är inte säker på vad det är du menar.

tabba ur spelet gör det man gör ska tabba in i spelet så får man buggen, spelet är i windowmod fullscreen och svart skärm tabbar ut till ett program och sen tabba tillbacka till skyrim, funkar för mig iallefall

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig