Permalänk
Medlem

Skapa en egen hemsida gratis?

Hej

Tänkte pröva mig på att göra mig en hemsida med blogg och sånt löjligt skit då jag vill gnälla av mig

Finns det några gratis alternativ som ni vet är bra?

Tack på förhand.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Något enkelt (typ wordpress) eller ska du skriva html själv?
Vill du ha en egen domän?

Permalänk
Medlem

Brukar inte de flesta företag som säljer domäner och webbhotell ha någon gratistjänst för att skapa egna sidor med bloggar med? Den sidan jag köpt min domän och hyr webbhotell ifrån har i alla fall den möjligheten.

Permalänk
Medlem

Sen finns det ju drösvis utav tjänster på nätet som tex Weebly.com som är gratis. Där man mer eller mindre bara klipper och klistrar ihop det man vill lägga upp.

Får då en subdomän som tex. "Lasses.weebly.com".

Har själv inte provat Weebly.com, men det sägs att den ska vara ganska bra. Så det är bara att prova sig fram. Det kostar ju ingenting, menar jag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

använder själv www.webs.com till min sida.

dock är utrymmet man får i gratis versionen väldigt begränsad (90mb utrymme tror jag) så om du planerar på mycket bilder så kan det nog bli tajt.

fast det går ju skaffa en 3e part som hostar bilderna t.ex picasa eller imagehack så att du bara behöver klistra in lite html kod där du vill ha bilden istället och använda typ 0mb utrymme

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ska du bara ha en blogg kan du lika gärna börja med en hos Wordpress.com.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar! Kanon!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Tumblr är också ett hel syst alternativ! kör sj med det, sub domän försår (www.hej.tumblr.com) men hittils har inte jag stött på några problem iaf

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

Denna sida är verkligen att rekommendera http://www.n.nu/
Användarvänlig och man får dessutom en snygg domän.

Visa signatur
Permalänk

För bra gratis hosting kolla på xtreemhost.org Business_Free, men du får ett rätt fult domännamn om du inte köper eget.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jounior:

Användarvänlig och man får dessutom en snygg domän.

Skrivet av DeviaAnimus:

För bra gratis hosting kolla på xtreemhost.org Business_Free, men du får ett rätt fult domännamn om du inte köper eget.

Att köpa en domän i dag kostar inte många kronor ( .se 99 kr, .com 79 kr hos Loopia ) Så jag skulle nog köpa mig en domän än att hålla mig till dom subdomäner man får med på köpet med dessa gratis alt.

Om inte annat ser det ju klart mycket bättre med en "hemsida.se" än med en "hemsida.n.nu" tex. Om ni frågar mig.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

O nu tar loopia.se 19 spänn för en .se domän