Permalänk
Medlem

annash så kan man gå in på options<kontrollz

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Nemesis kills är när man dödar nån som dödat en fem ggr. Har inte sett några servrar där sniper soch mortar är avstängt. Tycker inte heller att dessa är så värst mycket effektivare än andra vapen.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

http://www.youtube.com/watch?v=U0ZemMgpEko

vid 0030 och lite senare, är det ett fusk? Om inte, vad är det? Ingen upgrade, vapen eller dylikt har gett liknande effekt för mig, sett helikoptrar göra det med.

Har alla unlocks till jets och attack helis btw. Fick inte med när han var godmode på film då jag inte hade fraps installerat, gjorde det mitt i spelet. men. ja.

ECM Jammer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reavah:

ECM Jammer?

Ser ECM jammern ut så? Med tanke på att han använde den, flares, extuinguisher, dog inte trots sönderskjuten och i flammor (återhämtade sig instant) under en och samma flygning, antog jag att denna rök var del av hans godmode som han stängde av efter antydningar av andra spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Ser ECM jammern ut så? Med tanke på att han använde den, flares, extuinguisher, dog inte trots sönderskjuten och i flammor (återhämtade sig instant) under en och samma flygning, antog jag att denna rök var del av hans godmode som han stängde av efter antydningar av andra spelare.

Jag är inte helt hundra på att det är den som ser ut så men när den där röken kommer kan man inte låsa och det är precis så ECM jammer funkar
I din video så använder han varken flares eller extuinguisher så det är svårt att veta om du inte spelat in det.

Tycker man ska vara lite försiktig med att anklaga spelare för fusk, speciellt i det här buggspelet.

Permalänk
Inaktiv

Ibland när man blir beskjuten så kan man inte avfyra? Just in my mind, eller lockar sig det med lite fördröjning när man blir sprayad med kulor in i kroppen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reavah:

Jag är inte helt hundra på att det är den som ser ut så men när den där röken kommer kan man inte låsa och det är precis så ECM jammer funkar
I din video så använder han varken flares eller extuinguisher så det är svårt att veta om du inte spelat in det.

Tycker man ska vara lite försiktig med att anklaga spelare för fusk, speciellt i det här buggspelet.

Säg det efter att en brinnande jet tar tre-fyra direkta missil träffar och direkt efter återhämtar sig och skjuter ned dem två fientliga jetsen bakom sig inom 30 sekunder. Varav under den perioden på 30 sekunder användes den där röken (ECM?), extuinguisher (släckte elden) och flares användes för att bli av med missilerna från min LAV-AD

Att flyga agilt utta helvete är väldigt enkelt dock, med rätt hastighet och högsta sens så, undrar om BF1942 glitchen är kvar, så man bindar flera knappar / musrörelser för en funktion så blir den dubbelt så effektiv.

*edit
Testade precis, det är ECM, fasen att man inte har fraps när det behövs :|, next time.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Jo jag förstår din frustration! Men vad händer om du kör BL i Chrome och joinar ett game utan att trycka på BF3 i Origin, jag själv brukar göra så då jag är lite lat av mig:P

OT: Får man fråga varför du använder IE och inte Chrome eller FF?

ha en genväg till chrome som battleloggen är startsida för. sen när man väljer en server att joina startas origin upp automatiskt. väldigt enkelt och smidigt

Visa signatur

| MSI 890FXA-GD65 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 4.0Ghz | Corsair H80 | Corsair Venegeance 16 GB 1600Mhz | Radeon 7970 Accellero Xtreme CF | Crucial m4 SSD 128gb x2 + 4TB | CM 1000w 80+ Gold | 14 tysta kylfläktar | NZXT H2 Midi Tower | w10 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JsoooN:

Hur fan gör man så att man själv och ens polare hamnar i samma squad in-game?

Har testat att starta ett "party" och sedan "joinat" med "partyt".. men inte fan fungerade det.

Sen har jag ingen som helst aning hur fan man "leftar och joinar" squads.. blir ju inte bättre av att musen inte går att använda i menyn i princip.

Jo asså det har dom missat.. likaså att man heller inte längre kan låsa squaden, och kör man 32x32 så finns det inte en chans att man kan joina ett tomt squad så kompisar kan joina.. Det gick på BC2..

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av Gremanz:

Ibland när man blir beskjuten så kan man inte avfyra? Just in my mind, eller lockar sig det med lite fördröjning när man blir sprayad med kulor in i kroppen?

Har jag också märkt när jag kör med shotgun som dödar i ett skott, även om jag klickar väl innan jag är död (1/2 sek?) så avfyras inget skott. Kan ha att göra med ping också då jag hade runt 40 ms.

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Jo asså det har dom missat.. likaså att man heller inte längre kan låsa squaden, och kör man 32x32 så finns det inte en chans att man kan joina ett tomt squad så kompisar kan joina.. Det gick på BC2..

Jag låste squaden senast igår tror jag det var, igår kväll. Är du helt säker? När hände detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasDS:

Jag låste squaden senast igår tror jag det var, igår kväll. Är du helt säker? När hände detta?

så länge man är squadleader kan man låsa/låsa-upp den hur man vill. gjorde detta igår jag med.

Visa signatur

| MSI 890FXA-GD65 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 4.0Ghz | Corsair H80 | Corsair Venegeance 16 GB 1600Mhz | Radeon 7970 Accellero Xtreme CF | Crucial m4 SSD 128gb x2 + 4TB | CM 1000w 80+ Gold | 14 tysta kylfläktar | NZXT H2 Midi Tower | w10 |

Permalänk
Skrivet av Frrla:

så länge man är squadleader kan man låsa/låsa-upp den hur man vill. gjorde detta igår jag med.

Mm tänkte väl. Snubben som påstod annat måste varit trött eller okunnig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreasDS:

Är du säker?
Jag har då aldrig sätt någon lås knapp även då jag är squad leader..

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Är du säker?
Jag har då aldrig sätt någon lås knapp även då jag är squad leader..

Det är ingen "Lock" knapp, du klickar på pilarna vid sidan där det står Public så ändras det till Private. Likaså kan du klicka på en spelare i en squad så får du upp en Kick knapp längre ner om du inte visste det heller.

Permalänk

Hur får man upp chattfönstret utan att skriva i det?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Hur får man upp chattfönstret utan att skriva i det?

Haha, letade efter den här tråden för att ställa två frågor, senaste inlägget visade sig vara en av de frågorna.

Alltså:
1: Kan man få upp chattfönstret utan att skriva i det?
2: Jag lyckas inte sätta ut beacon som recon, är det något jag missar?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk

Är det någon skillnad vilken webläsare man använder när man spelar BF3? Man har ju hört att explorer ska vara så segt jämfört med chrome t.ex. men är det någonting som påverkar spelet prestanda? Låter ju helt konstigt, kanske att själva processen med att söka servar och dylikt i webläsaren går fortare men finns de någon mer fördel måntro?

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Skrivet av Sca:

Haha, letade efter den här tråden för att ställa två frågor, senaste inlägget visade sig vara en av de frågorna.

Alltså:

Du får ha lite tålamod. Ställ dig på en plan yta och håll i vänster musknapp lite längre än att bara "dutta" på den. Hade samma problem som dig först:P
först får du ju välja beaconen såklart, på 4an eller var den nu ligger

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Avstängd

Med H-knappen så kan du välja om chatten ska va dold, permanent eller visas när någon skriver.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Skrivet av Kalaskulan:

Är det någon skillnad vilken webläsare man använder när man spelar BF3? Man har ju hört att explorer ska vara så segt jämfört med chrome t.ex. men är det någonting som påverkar spelet prestanda? Låter ju helt konstigt, kanske att själva processen med att söka servar och dylikt i webläsaren går fortare men finns de någon mer fördel måntro?

Har upplevt att IE8 (Inte uppdaterad pga olika anledningar) fungerar slöare än andra. Men vet inte hur det är med IE9. Opera fungerar även inte då det inte finns stöd för denna webbläsare än.

Permalänk
Skrivet av Sca:

Alltså:

Om du trycker på H (tror jag det var) kan du växla mellan pop-up, hidden och always up.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Har upplevt att IE8 (Inte uppdaterad pga olika anledningar) fungerar slöare än andra. Men vet inte hur det är med IE9. Opera fungerar även inte då det inte finns stöd för denna webbläsare än.

du borde uppdatera till ie9 isåfall..den är mycket piggare o bättre enligt mig åtminstonde, aldrig haft problem med det på nått

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Tickets.... nu vet jag vad de betyder och de stämmer väl att när det är 20 kvar så dååånar ett alarm över högtalarna? (yepp, trodde de kom ute ifrån gården...)

I Rush ser man ju hur många tickets Attackers har kvar, men hur är de med Defenders?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Defenders har inga tickets, förlorar endast om Attackers spränger alla mcoms.

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Tickets.... nu vet jag vad de betyder och de stämmer väl att när det är 20 kvar så dååånar ett alarm över högtalarna? (yepp, trodde de kom ute ifrån gården...)

Hahaha, jag vet inte om det dååånar, men jag får lite battlefield intro musik när det närmar sig 0.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Hahaha, jag vet inte om det dååånar, men jag får lite battlefield intro musik när det närmar sig 0.

Har bara spelat BC2 så vet inte om det är så överallt - ngn annan kanske kan bekräfta? Det är inte superviktigt dock har jag fråga om Ammo & Medi-kits, hur länge ligger dom kvar? och försvinner dom om man dör?
Om man lyckas få iväg en Mortar och dör - kommer Mortarn ändå?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Har mest (läs: bara) spelat Conquest Large i Battlefield3 och har blivit nyfiken/testat att spela Rush! Men fattar inte riktigt vad det går ut på! Har googlat o läst saker som:

"A-lådan var avklarad och B-lådan var tänd och vi försvarade den. Vi hade visserligen bara 5 tickets kvar men lådan var ju tänd och då måste väl de andra defusa den innan de vinner, eller? Vi förlorade ändå där precis innan den skulle sprängas"

"hur många ggr har man inte disarmerat en M-com när det är lite tid kvar och den sprängs i nyllet på en"

Fattar att man ska försvara och attackera områden (rätt va?)

Och att man ska försvara/förstöra M-com. Lite som i C S om jag fattat det rätt. (hur gör man det? )

Någon som pallar skriva/förklara en "Dummies" för mig som blivit "Rushkåt"

Jag hoppade direkt från BF2 till BF3, och har aldrig spelat Bad Company 2, och som jag har fattat det så fanns Rush med i BC2. Så Rush är helt nytt!

Hoppas ni fattar!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Nee nu hittar du på, Opera funkar utmärkt att köra från. Det är det enda jag använt. Visst kommer det upp ett meddelande att webläsaren inte stöds, men allt funkar dock ändå.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Har bara spelat BC2 så vet inte om det är så överallt - ngn annan kanske kan bekräfta? Det är inte superviktigt dock har jag fråga om Ammo & Medi-kits, hur länge ligger dom kvar? och försvinner dom om man dör?
Om man lyckas få iväg en Mortar och dör - kommer Mortarn ändå?

Don ligger kvar tills du kastar ut en ny, eller tills en fiende skjuter sönder dem för dig. Ibland verkar de ligga kvar även om man byter klass?

Jag har aldrig kört mortar, men det verkar som att RPGs som är i luften försvinner när man dör ibland, samma med handgranater. Detta har möjligen med eventuell lagg att göra.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |