Muskampen 2025: Segraren korad!

Vad tycker du är bäst med MW3?

Permalänk
Medlem

Vad tycker du är bäst med MW3?

Nu har jag fått nog av allt gnäll och gråtande över att MW3 inte tillfredsställer alla på hela jorden och kände att det kan vara bra att ta initiativ till att skapa en tråd i mer positiv anda om spelet!

Detta är alltså inte en tråd för dig som känner behov av att uttrycka hur dåligt du tycker spelet är, utan här ska vi lyfta fram det positiva.

Personligen har jag inte provat MP än på grund av att jag nyss flyttat hemifrån och internet kommer först på måndag, men Spec Ops och SP tycker jag är riktigt bra. Då jag följt MW-serien väldigt entusiastiskt och spelat CoD4 SP-delen fler gånger än jag orkar räkna så tycker jag att dom knöt ihop säcken riktigt bra här. Utifall det är någon som inte spelat den än vill jag inte säga för mycket då det avnjuts bäst när man upplever det själv utan förväntan.

Spec Ops är även det en riktigt bra del i spelet dom lagt till. Gillar att dom har rangsystemet så man levlar upp och låser upp nya saker helt separat från MP. Har än så länge bara klarat mig till wave 24 som högst på både Dome och Interchange i survival, efter det blir det för svårt för mig att köra solo. Många av uppdragen i Mission Mode är även väldigt underhållande tycker jag.

Dela med dig av dina positiva tankar om spelet!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Då skulle jag säga att det är det snabba tempot på online matcherna, har en bit kvar på SP men det är som vanligt superbt

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

De skulle väl va att folk faktiskt försöker använda geväret mer än tidigare. Sällan man blir knivad (om de inte är riktigt nära). Och att knappt ingen använder noobtube (endast stött på den 2 gånger hittills (rank 58).

Sen de olika strike pakten. Vet inte hur de är på andra mods, men på HQ pro används nästan uteslutande "support". Folk verkar mer hjälpsamma, har du en airstrike på gång å ber om en uav får du en direkt

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

det bästa är allt, finns inget bättre FPS spel just nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Enligt dej...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGamerGhost:

Enligt dej...

Såklart det är enligt honom. Jag frågade om personliga åsikter

Vad tycker du själv är bäst med spelet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |

Permalänk
Medlem

Dock har de blivit lite segare med stealth buggen. Förhoppningsvis fixar dom den omgående.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Dock har de blivit lite segare med stealth buggen. Förhoppningsvis fixar dom den omgående.

Väntetid på sånt skrev du upp dig på när du valde PC versionen, tyvärr. Dom har förmodligen inte tid att fixa det just nu, arbetar nog med att patcha någonting till krysslådan för tillfället. Har vi tur så kanske dom kan ta och greja det till oss någon gång i veckan.

När man är såhär frustrerad är det svårt att peka på bra grejer men måste nog säga att tempot är bra. Killstreaksen är väl rätt jämna och ingenting är varken överanvänt eller OP för delen. Helikoptrarna skulle kunna vara lite svårare att skjuta ner tycker man, men tycker det är okej ändå! Jag har tur att ha rätt bra connection och det är bra, däremot suger det när man hackar fram. Det finns mer bra än dåliga grejer i spelet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kill confirmed. Och då helst hardcore.

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem

Jag tycker banorna är sköna som satan och det är skönt tempo och jämna strider oftast skiljer det inte mer än 200poäng på tdm mellan lagen när det är klart.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

modern warfare 1 finns "just nu".

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BYATCH:

Väntetid på sånt skrev du upp dig på när du valde PC versionen, tyvärr. Dom har förmodligen inte tid att fixa det just nu, arbetar nog med att patcha någonting till krysslådan för tillfället. Har vi tur så kanske dom kan ta och greja det till oss någon gång i veckan.

När man är såhär frustrerad är det svårt att peka på bra grejer men måste nog säga att tempot är bra. Killstreaksen är väl rätt jämna och ingenting är varken överanvänt eller OP för delen. Helikoptrarna skulle kunna vara lite svårare att skjuta ner tycker man, men tycker det är okej ändå! Jag har tur att ha rätt bra connection och det är bra, däremot suger det när man hackar fram. Det finns mer bra än dåliga grejer i spelet.

Jo sant, läste dock på fourtwozero's twitter att man skulle anmäla de som använde glitchen, va tydligen ban på de Alltid nåt.

Killstreaksen är kanon. Lirar bara HQ Pro. Aldrig lirat för mest kills, så support paketet är tummen upp

Visa signatur

Permalänk

att skjuta andra människor på ett roligt sätt

Permalänk
Medlem

Offtopic: det glider väldigt lätt offtopic här.

Ontopic: Jag gillar mw3 för tempot, det behöver aldrig finnas en lugn stund, sekunden man stannar för att andas är samma sekund någon hinner ikapp en i ryggen och gör slut på killstreaken.

en annan skön grej som någon sagt tidigare är att det är mycket jämnare lagbalans eller vad man ska kalla det från hur jag upplevt tidigare cod multiplayer, det kanske bara är inbillning men nu ser man mållinjen genom hela matchen, sällan blir man totalt regerad eller tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P3.se:

Offtopic: det glider väldigt lätt offtopic här.

Ontopic: Jag gillar mw3 för tempot, det behöver aldrig finnas en lugn stund, sekunden man stannar för att andas är samma sekund någon hinner ikapp en i ryggen och gör slut på killstreaken.

en annan skön grej som någon sagt tidigare är att det är mycket jämnare lagbalans eller vad man ska kalla det från hur jag upplevt tidigare cod multiplayer, det kanske bara är inbillning men nu ser man mållinjen genom hela matchen, sällan blir man totalt regerad eller tvärtom.

Låter väldigt trevligt i mina öron. Det var just för tempot jag personligen gillade MW2 så mycket medan Black Ops kändes alldeles för långsamt för mig och därmed inte fick lika mycket intresse av mig. Också därför jag sett fram emot MW3 så mycket som jag gjort för jag vet att Infinity Ward brukar ha väldigt "fast-paced" stil på sina titlar. Får mitt riktiga internet idag (sitter just nu med iPhone med internetdelning vilket är sjukt segt) så jag ska prova det så mycket jag bara kan nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom nya killstreaken 5, 6 och 7 knapparna.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk

Själv tycker jag att cod4 är bättre än alla de som har kommit efteråt
bf3 vs mw3 ska vi inte dra upp här, men du kan gissa vad jag tycker där

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Själv tycker jag att cod4 är bättre än alla de som har kommit efteråt
bf3 vs mw3 ska vi inte dra upp här, men du kan gissa vad jag tycker där

Cod 1 med Uo är ju överlägset bättre än alla efterkommande cod tillsammans.Då var Cod pc-spel med känsla nuförtiden urvattnade uselt portade konsol-spel.Det bästa med MW3 är att det är förhoppningsvis ett steg närmare Cod seriens undergång på pc.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Inaktiv

Det absolut bästa med MW3 är spelkänslan överlag och tempot i matcherna. Jag spelar dock på konsol (vilket man förstås ska tala mycket tyst om i såna här trådar), något som säkerligen medför att min upplevelse skiljer sig ganska markant från de som sitter på PC.

Permalänk
Proffsmoddare

Personligen så gillar jag allt med MW3 jag har inte hittat några negativa aspekter alls faktiskt. Jag förväntade mig fet underhållning med snabb action och det fick jag Den sak som jag personligen gillar bäst är prestige shopen och då speciellt unlock gear. Att jag nu får behålla min MK14 när jag kör prestige är guld värt Trevligt att man nu kan välja att få något som man faktiskt har nytta av och inte bara custom class slots och en massa callsigns.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Du sitter på dubble 580 och nöjer dig med ett spel som har grafik för 3 år sen? Sälj burken och köp en laptop så får du pengar över och fortfarande en miljon fps;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

Det bästa med MW3 är att det erbjuder så många olika speltyper. Just nu är jag hocked på Survival Mode. Sen gillar jag känslan i spelet; det flyter på smidigare helt enkelt. Samt att det inte kraschar var 5:e minut som BF3 gör för mig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Det bästa med MW3 är som alla andra COD!

1.FPS för nybörjare
2.Har man spelat ett ,har man spelat alla!
3.Ingen risk att man tappar bort sig
4.De flesta i världen har en dator man kan köra MW3 på!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Har ni inget vettigt att komma med, skriv inte alls. Det finns ett subforum för BF3 där alla fanboys kan dunka varandra i ryggen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Har båda spelen, nej bf3 är inte bättre.

Permalänk
Skrivet av baxee:

Det beror på hur du definierar "bra" IMO är bf roligare, en man tycker olika
Det bästa med mw3, eller cod över huvud taget, imo är det höga tempot. Även om det händer att man håller i en granat när man dör, och sen respawnar på granaten som man tappade, och liknande saker, så är det kul att det går fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

+1

Det bästa med MW3 är att det inte var mycket sämre än de tidigare CoD spelen^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Du sitter på dubble 580 och nöjer dig med ett spel som har grafik för 3 år sen? Sälj burken och köp en laptop så får du pengar över och fortfarande en miljon fps;)

Inte riktigt sant. Med burken i sign ställs allt till "Extra" under advanced video. Med min andra (E8500 4GHz GTX 260 SSC 4GB ram osv) får ja snällt nöja mej med "high"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lätt, snabbt och enkelt att spela =).

btw motorn är 6 år gammal såg att någon diskutera det. Den har blivit tweakad lite under tiden men är i grund och botten samma.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Proffsmoddare

Vi får se hur många fler meningslösa inlägg jag ska behöva ta bort ifrån den här tråden. Har ni inget vettingt att skriva som är ON TOPIC så skriv inte.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR