SweClockers bygger nya testsystem inför nästa generation grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Noctuas färgval är det inget fel på, väldigt jordnära färger, men vem bryr sig i färg, det ska kyla, inte gå på catwalken

Jag sitter själv på en Noctua som jag tycker är underbar så jag själv tycker inte det är fel på färgerna

Har du en dator med ett sidofönster så är de väl en liten fördel att saker ser bra ut

Permalänk
Medlem

Påminner om specsen på min egen rigg =>

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FallenHero:

Time to grow up then

Utseendet visar hur bra produkten är också, så nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Det är ju snarare tvärtom, dvs att processorn har en mycket mindre roll än grafikkorten när det kommer till spelprestanda (bortsett från processortunga strategispel). Detta gör att det är grafikkorten som måste bli snabbare än i dagsläget (och troligen även i nästa generation), för att lämna över flaskhalsen till processorn.

En i5 2500k duger utmärkt till grafikkortstester, eftersom att spelen på höga inställningar pressar grafikkorten mycket hårdare än processorn.

Räcker att påståendet om att X79/LGA2011 är 10-20% snabbare för setups med flera kort/GPU för att avgöra den saken och test skall alltid undanröja flaskhalsar så då duger endast X79 för SLI/CF med 2 kort och flera.
Väntar på att detta påstående skjuts i sank av trovärdigt test eller besannas av detsamma då det är det enda som är av intresse.
Hur sen processor A stryper kort B är ju inte vad ett normalt test av kort är till för då det ger felaktigt resultat oavsett vad ägare av processor A vill veta om funderingar kring kort B, av samma skäl är lägre upplösningar som 1920x1080 inte relevanta vid test av toppkort och CF/SLI som på tomgång drar runt spelet med dessa förhållandevis låga inställningar när man vill veta vilket kort som har mest kraft och inte hur det presterar i viss (låg)upplösning man själv råkar ha och "kräver" att det testas med den CPU man själv har för att se vad som är värt och ej att uppgradera till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jexmark:

Lär dig använda "citera flera"-knappen för tusan!

Om jag inte vill det då? Eller rättare sagt, jag gillar inte min särbos laptop (ingen laptop för den delen), när jag sitter vid min dator gör jag det, men inte vid hennes + att jag har en tjattrande 4-åring runt benen när jag sitter där och skriver som vill att man ska komma varannan sekund

Skrivet av Nikkop:

Jag sitter själv på en Noctua som jag tycker är underbar så jag själv tycker inte det är fel på färgerna

Har du en dator med ett sidofönster så är de väl en liten fördel att saker ser bra ut

Sitter oxå med en Noctua NH-D14 + ett par NF-P12 och ett sidofönster, men det är vänt mot skrivbordet, ska dock beställa en fönsterlös sida till den då jag inte ser någon större anledning att ha ett, de gör sitt jobb, inget jag behöver visa upp för någon...de 2 i toppen syns visseligen väl (CPU-kylaren med om man tittar uppifrån), men det är inget jag kan göra något åt

Skrivet av chainzaw:

Utseendet visar hur bra produkten är också, så nej.

HAHAHA, på vilket sätt visar det sig?

Multicitat
Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av FallenHero:

Om jag inte vill det då? Eller rättare sagt, jag gillar inte min särbos laptop (ingen laptop för den delen), när jag sitter vid min dator gör jag det, men inte vid hennes + att jag har en tjattrande 4-åring runt benen när jag sitter där och skriver som vill att man ska komma varannan sekund

*inlägg sammanfogade*

Visst kan det vara jobbigt med distraherande moment, men multicitat finns av en anledning och ska användas. Om man skriver varje citering som nytt inlägg blir det väldigt "spammigt", och det gör ingen glad.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Oj oj va mycket hårdvara det måste bli liggandes på kontoret nu!!

Jag vet: Lotta ut gamla testriggen (till mig) till medlem???

För många av oss skulle se en i7 980 (eller vad det var) som en väldigt fin julklapp!
Kanske ni har nått graffekort ligger och skräpar med

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Piskar den NH-D14 ? de ser ju i princip likadanna ut i torn-aktigheten, vad är prisskillnaden på d14 och en sån där cooler phantek?

Ja, i de flesta testerna vinner Phanteks. Men som sagt vi pratar någon grad eller tre där i toppen eftersom de är så lika som du säger.

Jag köpte min Phanteks för 795, tror de ligger på 749kr nu på CDon m.fl. NH-D14 ligger ca 50-60kr lägre.
Silver Arrow som ligger på samma nivå som NH-D14 (vinner i vissa test, inte i andra) ligger ytterligare 50kr ner i pris.

Skrivet av Nikkop:

Folk har länge sagt att Noctuas kylare är fula i färgval.

Men Phanteks har nog tagit hem det priset

Tycker du att alla är fula eller bara den orange? Finns ju vit, röd och blå också.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Ja, i de flesta testerna vinner Phanteks. Men som sagt vi pratar någon grad eller tre där i toppen eftersom de är så lika som du säger.

Jag köpte min Phanteks för 795, tror de ligger på 749kr nu på CDon m.fl. NH-D14 ligger ca 50-60kr lägre.
Silver Arrow som ligger på samma nivå som NH-D14 (vinner i vissa test, inte i andra) ligger ytterligare 50kr ner i pris.

Tycker du att alla är fula eller bara den orange? Finns ju vit, röd och blå också.
http://images.webhallen.com/product/140053/mini
http://images.webhallen.com/product/140056/mini
http://images.webhallen.com/product/140051/mini
http://images.webhallen.com/product/140054/mini

Okej phantek låter ju lovande då, skall informera min polare som har nh-d14 att han kan känn sig lite halvt grundlurad. angående färgscehmat på phantek så slår det oavsett nocuta alla dagar, noctuas färgschema är åthelvete och bara australienare gillar det. tillochmed jonas och emil sa ju att det var fult. dock fattar jag inte varför phantek inte gjorde en verision helt svart? att själva kylflänsarna och fläktarna skulle vara svarta, skulle sålt som guld.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Jävla budget, är ni fattiga eller?

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FallenHero:

Faktiskt en ganska bra bit efter, 1/3 år efter och detta system bör nog jämföras mot Ivy Bridge-E som inte ens har ett releasedatum, så det kan vara 1år eller mer efter

Skönt att veta att du inte tyckte Monitor #1 var något dyr med sina ynkliga 14035:-

Time to grow up then

Det lustiga är dock att det bästa och mest logiska styrsystemet till CNC kommer från USA, hur förklarar ni det?

Det är ungefär samma pris på dem

Sverige ligger inte så mycket annorlunda idag, mella 98-100 idag

Noctuas färgval är det inget fel på, väldigt jordnära färger, men vem bryr sig i färg, det ska kyla, inte gå på catwalken

Pointen är att den stora massan i USA är korkade...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Jävla budget, är ni fattiga eller?

roflmao xD

förresten, fick inte ni Intel's egen CPU vatten-kylare med själva CPUn?

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Faktiskt en ganska bra bit efter, 1/3 år efter och detta system bör nog jämföras mot Ivy Bridge-E som inte ens har ett releasedatum, så det kan vara 1år eller mer efter

Skönt att veta att du inte tyckte Monitor #1 var något dyr med sina ynkliga 14035:-

Time to grow up then

Det lustiga är dock att det bästa och mest logiska styrsystemet till CNC kommer från USA, hur förklarar ni det?

Det är ungefär samma pris på dem

Sverige ligger inte så mycket annorlunda idag, mella 98-100 idag

Vilket namn har styrsystemet vi pratar om?
och BTW när maskiner från T.ex Atlas o liknande skeppas till olika länder så har de ju olika varningsskyltar, på de amerikanska är det inte bara språket som ändras utan det läggs till massa skyltar som visar att man inte bara kan klämma handen utan fingrarna också och att man inte ska stoppa in huvudet där man inte får ha handen osv...

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

*inlägg sammanfogade*

Visst kan det vara jobbigt med distraherande moment, men multicitat finns av en anledning och ska användas. Om man skriver varje citering som nytt inlägg blir det väldigt "spammigt", och det gör ingen glad.

Fixa så den automergar (kanske bara handlar om någon inställning att "kryssa i" för er?), de flesta andra forum har det även fast de finns multicitat att trycka på. Dock är ju multicitats-knappen bra mycket enklare och smidigare att använda, men tänkte för just dessa tillfällen där folk inte vet om/glömt det .

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

ingen som prövat köra 3 projektor i ställer för 3 futtiga skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meisam:

roflmao xD

De fick säkert med den. Inget och använda i testriggarna då det inte vore så kul om det läckte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

ingen som prövat köra 3 projektor i ställer för 3 futtiga skärmar?

Det gör ingen skillnad om upplösningen annars är lik.
Vist blir bilden större och du slipper kanterna men annars är det "same, same"

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

"Little boy" allvarligt talat Sweclockers!?

Fast å andra sidan kommer väl inga som bor i Hiroshima att läsa testerna

Kommer bli väldigt spännande att se hur den nya tekniken presterar
Nån som vet när Nvidia släpper sina kort? Har bara hört om AMD än så länge i mitten på januari.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordrana:

Okej phantek låter ju lovande då, skall informera min polare som har nh-d14 att han kan känn sig lite halvt grundlurad. angående färgscehmat på phantek så slår det oavsett nocuta alla dagar, noctuas färgschema är åthelvete och bara australienare gillar det. tillochmed jonas och emil sa ju att det var fult. dock fattar jag inte varför phantek inte gjorde en verision helt svart? att själva kylflänsarna och fläktarna skulle vara svarta, skulle sålt som guld.

19 grader i IDLE, 30 grader i LOAD på min Noctua NH-D14 tycker inte jag låter dåligt

Skrivet av Esseboy:

Pointen är att den stora massan i USA är korkade...

Det där är en fördom bara för att du sett den lilla del som är korkad på TV

Skrivet av Meisam:

roflmao xD

Det säljs endast separat, Sandy Bridge-E levereras utan kylare

Skrivet av yroll:

Vilket namn har styrsystemet vi pratar om?
och BTW när maskiner från T.ex Atlas o liknande skeppas till olika länder så har de ju olika varningsskyltar, på de amerikanska är det inte bara språket som ändras utan det läggs till massa skyltar som visar att man inte bara kan klämma handen utan fingrarna också och att man inte ska stoppa in huvudet där man inte får ha handen osv...

Dyna Mechtronics 4M pc based control

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker alla är fula faktiskt. Färgen känns inte "solid", känns som något dagisbarn som har gått vild med kritor :/
Jag tycker kylflänsarna ska vara original, "silver" eller koppar, inte regnbågsfärger

Svårt att förklara men jag tycker inte de är fina.

Permalänk

Äntligen kan man se fram emot lite test med eyefinity här också! Det behövs verkligen mer av detta

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

De säger att forskareliten i USA är immigranter så det kanske ändå inte är amerikaner som designat det styrsystemet.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Noctuan är ju fortfarande i toppklass och kostar lite mindre, så har man inte fönster på lådan och hatar färgen så är det ett bra köp fortfarande.

Mmm, saknade också en svart version. Vill man ha dubbeltorn med svart fläkt medföljande kan man ju iaf skaffa Alpenföhn K2, dock inte målad fläns som Phanteks har.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wedes:

De säger att forskareliten i USA är immigranter så det kanske ändå inte är amerikaner som designat det styrsystemet.

USA byggdes av immigranter, likaså Sverige, tillbaks till skolbänken kanske och läsa lite historia, du har just nu bara en massa förutfattade meningar byggda av media, media är inte verklighet alla gånger och de tar absolut inte upp den stora massan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

USA byggdes av immigranter, likaså Sverige, tillbaks till skolbänken kanske och läsa lite historia, du har just nu bara en massa förutfattade meningar byggda av media, media är inte verklighet alla gånger och de tar absolut inte upp den stora massan

Nu låter du bara korkad... USA byggdes av immigranter för flera hundra år sedan. De jag refererar till som immigranter är de som åker till USA för att studera och blir kvar i forskningslag mm. Tycker det är intressant att en person som du som inte baserar ett enda uttal på fakta kritiserar andra för att inte kunna backa upp sina påståenden.

Här är mina källa: http://www.youtube.com/watch?v=NK0Y9j_CGgM Kanske inte 100% trovärdig, vad vet jag, men det är åtminstone en källa.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk

Varför skrivs det om USA i den här tråden över huvud taget? Trodde den handlade om swec nya testrigg. Kanske ska hålla er till ämnet... Och anledningen till att usa har massa dumma varningstexter/bilder är för att deras rättssystem fungerar lite annorlunda än sveriges där det är tillåtet att stämma folk och företag lite hur som helst på enorma och fullständigt oproportionerliga summor. Exempel en tant som brände sig på kaffet på mcdonalds och fick ex antal miljoner för det, bara för att det inte fanns någon symbol att det var vamt.. I sverige hade vi sagt "din dumma idiot, så klart kaffet är varmt!" och inga pengar hade utbetalats.

IQ är ett snurrigt begrepp som egentligen inte är särskilt relevant då människors hjärnor fungerar så olika. Eq är att bra exempel. Tänk en riktigt intelligent människa (med iq mått mätt), råkar ofta vara socialt inkompetent, och kommer därför inte lyckas med något i livet förutom att bo ensam i en grotta och lösa komplexa matteuppgifter. En socialt kompetent människa kommer troligen lyckas bättre och får ha hand om kundkontakter etc. (ja, det är kunderna som företag tjänar pengar på). Dessutom har intelligens (speciellt iq) med utbildningsnivå i landet att göra, I-länder tenderar till att ha bättre utbildningsceter (universitet, forskningsstationer etc,) än fattigare u-länder och därför gör det möjligt för befolkningen att "förbättra" sin intelligens (iq) och kunskaper. Då en stor grupp av människor i usa inte tillhör den vita medelklassen/överklassen, kommer den natrligtvis dra ner det totala snittet. Länkar en karta över intelligens i världen, fundera kring varför afrika och asien inte ligger så högt nu ...

http://en.wikipedia.org/wiki/File:InvertedIQbyCountry.png

Och angående multi-gpu lösningar; det är bara kvalificerat bullcrap att den nya plattformen skulle prestera bättre än/eller vara det enda rätta föra att driva high-end grafikkort. En i7 920, en i5 2500/i7 2600 etc med 4 cores, kommer utan vidare kunna driva 2 eller flera kort (hd6970, hd6990, gtx580, gtx590) utan problem i HÖGA upplösningar (1920x1080, 1920x1200 etc) då det är grafikkorten som får jobba (finns inga spel som kan utnyttja mer än 4 cores i dagsläget). Det finns inga som helst behov att använda tex en i7 980 eller någon annan top super duper yo processor såvida man inte redigerar eller liknande. Undrar vad för folk som hänger på swec har för iq då budskapet om detta varit glasklart och har varit under flera års tid och fortfarande finns och kommer trådar om "vilken cpu ska jag ha för att maxa bf3, blablabla".

Ni som fortfarande tror på det och inte kan läsa tok-enkla diagram som publiceras om och om igen på swec (artiklar om ex i7 2600k och gtx580, då dessa setuper får EXAKT samma fps oavsett om det är en "sämre" processor) om cpu flaskar eller inte, vad/vem får ni det i från? Såvida ni inte gjort omfattande och opartiska tester, och inte kollar på trådar från andra sidor utan relevans, snälla sluta förespråka monster cpu om endast spel är det primära...

Och appropå folk som sett dumma amerikanare på tv, ja du, det är för att de bara visar just "dumma" amerikanare. I sverige joddlar vi, isbjörnar går på gatorna och alla heter inga eller sven... Hade inslag om sverige bara spelats in på någon djurgårdenmatch i stockholm hade alla i världen trott vi vore ett gäng babianer som skriker och gormar åt män som sparkar en boll...

Och till de som tycker det var dyrt med riggen; ja, så klart det är? Eller vadå? Swec är ett FÖRETAG och har antagligen en påtagligt högre budget än standard p12/15an som brukar hänga här. Dessutom antar jag att swec får sin hårdvara under begränsad tid (låna) för att testa, för att sedan skicka tillbaka. Jonas eller Emil är inte de som äger burken (troligen, nu gjorde jag ett antagande ), utan företaget swec (alltså inte heller Andreas såvida swec är en enskild firma vilket jag inte tror?), inte heller någon annan på redaktionen för att klargöra (någon får gärna rätta mig hur företagstyp/strukturen ser ut).

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

De fick säkert med den. Inget och använda i testriggarna då det inte vore så kul om det läckte.

Så det är mindre kul i en test rigg än en annan rigg ? Dessutom leder inte det vattnet.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

flådiga komponenter men tyvärr så måste jag medela att inte äns i7 3960X CPUn för nästan 9 papp räcker för att driva dagens snabbaste grafikkort i SLI eller CF i BF3 Multiplayer.
antar att BF3 fortfarande kommer att vara det testet folk kikar på mest så än en gång så kommer resultaten av SLI/CF testerna att bli missvisande.
nuff said!

Du är tyvärr ute och cyklar polarn, läs på lite är mitt råd. Den CPU:n räcker gott och blir över för att driva tom. det absolut fläskigaste i Quad SLI.

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Jag tycker alla är fula faktiskt. Färgen känns inte "solid", känns som något dagisbarn som har gått vild med kritor :/
Jag tycker kylflänsarna ska vara original, "silver" eller koppar, inte regnbågsfärger

Svårt att förklara men jag tycker inte de är fina.

Den med vita fläktar är ju vanlig "silver" till att börja med.

Vad gäller de andra... målad metall ser ju ut såhär, så om du tycker det ser ut som kritfärg så lär du inte vilja ha någon färgad metall i övrigt heller, själv tycker jag det ser väldigt professionellt ut med mörkröd metallic även om den är matt på sidorna, då de givetvis inte polerar alla flänsarna.

Toppytorna med logon är ju dock blankpolerade så där är det riktigt fin rödmetallic som glänser.

Hittade ett gäng med bilder på http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=20421668 som visar lite bättre hur de ser ut "på riktigt" och inte på produktfotona i webaffärerna. Här är en av dem.

Visa signatur

Shadows never sleep...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Då en stor grupp av människor i usa inte tillhör den vita medelklassen/överklassen, kommer den natrligtvis dra ner det totala snittet. Länkar en karta över intelligens i världen, fundera kring varför afrika och asien inte ligger så högt nu ...

Tror du får förklara dig lite för att inte skapa ett krig här. Alltså är det hudfärgen du syftar på eller är det något annat som jag tydligen inte förstår? För det är annars ett välformulerat och bra inlägg.

OnT: Grym rigg

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB