missing operation system, smått desperat

Permalänk
Medlem

missing operation system, smått desperat

Hej.

Jag hade fyra operativsystem på min dator, xp, vista och två 7or. Av någon konstig anledning så hittade jag inte en partition i windows 7. Den fanns i diskhanteraren men jag kunde inte komma in i den någon annan stans.

Jag upptäckte att det låg någon typ av boot saker på den partitionen. Så jag raderade dessa(ja, jag vet ju nu att det var helt idiotiskt), det verkar som att det var något som Easy bcd hade skapat och behövde. Nu när jag startar så säger den bara missing operation system. Hör försökt reparera med windows skivorna men den vill inte.

Tips vore underbart. Tack

Permalänk
Medlem

Du kanske kan reparera dina bootsektorer i Easybcd om du bootar datorn från USB minne med nån ubuntu dist eller liknande..

Inte riktigt mitt område att köra dualboot, men om du googlar så kanske du finner

Permalänk
Medlem

Tack marr. Jag har för länge sedan Googlat ihjäl mig. Nu installerar jag om en win 7, ser om jag kan köra Easy bcd där och reparera.

Permalänk
Medlem

Det borde också funka ja....

Permalänk
Medlem

Så ja, nu kan jag andas ut. Gjorde som jag beskrev och det var inga problem. Skönt och slippa ominstallera allt. Tack marr för svar.

Nu kommer jag sova gott.

Permalänk
Medlem

Haha ja bidrog inte med mycket men kul att de löste sig

Jag får jobba några timmar till innan jag sover