Varför gör dom inte BF3 mera verkligt?

Permalänk

Varför gör dom inte BF3 mera verkligt?

Jag måste tömma ett halvt mag för att fienden ska dö på nära håll,
har även skjutit sniper typ 3 skott och han ställer sig bakom en vägg 20 sec och har fullt heal igen. ska dom fixa detta??

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Jag måste tömma ett halvt mag för att fienden ska dö på nära håll,
har även skjutit sniper typ 3 skott och han ställer sig bakom en vägg 20 sec och har fullt heal igen. ska dom fixa detta??

Hardcore och du har bara ett problem kvar.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk

det kan inte vara så att du har problem med internet? att skotten inte registreras? typ packet loss eller vad det heter?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker också det ska bli mer realistiskt, man borde dö IRL om man dör i BF3.

Permalänk
Medlem

Förutom att allt bländar en också. Det är ju otroligt verkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Jag måste tömma ett halvt mag för att fienden ska dö på nära håll,
har även skjutit sniper typ 3 skott och han ställer sig bakom en vägg 20 sec och har fullt heal igen. ska dom fixa detta??

Spela Hardcore då och inte jävla normal där man är odödlig..

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Jag tycker också det ska bli mer realistiskt, man borde dö IRL om man dör i BF3.

haha

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

DICEs mål har aldrig varit att vara den mest realistiska shootern. De vill balancera spelet så det inte är som i cod att en sniper kan ta ut 3-4 stycken med sin bolt-action när moståndaren har automatgevär.

Permalänk
Medlem

Som sagt, spela hardcore så får vi se hur länge du tycker att det är kul
Återkom gärna när du testat några dagar så får vi höra dina åsikter.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xitele810:

Jag måste tömma ett halvt mag för att fienden ska dö på nära håll ska dom fixa detta??

Sikta, skjut i korta bursts. precis som i verkligheten. föredrar du spray&pray finns som sagt hardcore.

Citat:

ska dom fixa detta??

Nej, spelet vore skittråkigt om alla vapen gjorde realistisk skada.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Det bästa vore kanske att man enbart hade ett liv i spelet så att det bara är att avinstallera skiten när man blivit dödad? Vore intressant att se hur pass försiktiga folk skulle bete sig då ingame...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Haha älskar whiners, om det hade varit mer realistiskt hade topic varit: "Varför gör dom inte bf mer mera overkligt?!"
Och inlägget: "Jag dör så jävla fort hela tiden! ska dom fixa detta?"

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Jag tycker också det ska bli mer realistiskt, man borde dö IRL om man dör i BF3.

HAHAH! Ord

Visa signatur

Fetischism

Permalänk

Jag tycker det inte är orealistiskt, jag dödar alla på ett skott bara för att jag siktar som en mästare!

Permalänk
Medlem

Och jag som tycker de gått ett steg för långt med att göra allt "verkligare" i BF3... Man dör betydligt fortare än i BF2. Och jämfört med BC2 ska vi inte ens nämna. Hardcore mode finns för de som föredrar det. Men du säger att folk inte dör av 3 sniperskott, men 3 skott dör dom nog av till och med om du använder halvautomatisk sniper och skjuter dom i foten.

Som nån skrev, jag tror snarare det beror på din uppkoppling. Eller hur du siktar...

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Haha älskar whiners, om det hade varit mer realistiskt hade topic varit: "Varför gör dom inte bf mer mera overkligt?!"
Och inlägget: "Jag dör så jävla fort hela tiden! ska dom fixa detta?"

True!

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Förutom att allt bländar en också. Det är ju otroligt verkligt.

Jag tror du underskattar laser, de har möjligheten att blända och det är verkligen verkligt.
De nerfade bländningen för några dagar sedan bara för att folk gnällde.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Som sagt, spela hardcore så får vi se hur länge du tycker att det är kul
Återkom gärna när du testat några dagar så får vi höra dina åsikter.

Hardcore är ju det enda rätta. Spelade bara HC i BC2, men körde mest på normal i början när jag skaffat BF3. När jag dock började köra HC blev jag fast. Nu är det bara HC som gäller.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Jag tycker också det ska bli mer realistiskt, man borde dö IRL om man dör i BF3.

Helt sant! Jag fattar inte varför de inte implementerade den funktionen... Sen tycker jag att man borde få bättre kondition irl ju mer man springer på BF3.

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem

men hur roligt skulle det vara att bli träffad av ett skott från en pistol i benet och falla ihop? Man kan inte göra det så verkligt tycker jag, blir inga roligt då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Jag tror du underskattar laser, de har möjligheten att blända och det är verkligen verkligt.
De nerfade bländningen för några dagar sedan bara för att folk gnällde.

Tror han syftar mer på lampor och ficklampor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Tror han syftar mer på lampor och ficklampor.

Tactical light kan också blända mitt i dagsljuset men dock inte lika effektivt som laser IRL.
tactical light är förfan inte en vanlig liten fjuttig fickplampa.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Tactical light kan också blända mitt i dagsljuset men dock inte lika effektivt som laser IRL.
tactical light är förfan inte en vanlig liten fjuttig fickplampa.

man kan steka ägg med en tactical light

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

hoppas på en Project Reality mod till bf3

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Jag tycker också det ska bli mer realistiskt, man borde dö IRL om man dör i BF3.

Ja, i alla fall på hardcore kan man tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Jag tycker också det ska bli mer realistiskt, man borde dö IRL om man dör i BF3.

Haha..har sagt sådär till en av mina polare som bara vill köra hardcore å pratar om det som om det vore söndag i kyrkan. Det är ett SPEL, det ska va ROLIGT. Vill man ha en simulator så får man köra Reality Project till BF2 eller till ARMA om det kommit än.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Tactical light kan också blända mitt i dagsljuset men dock inte lika effektivt som laser IRL.
tactical light är förfan inte en vanlig liten fjuttig fickplampa.

Ehm..jo, det ÄR en vanlig liten fjuttig ficklampa. Iaf dom jag provat IRL + att batteriet dör asfort på dom.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Jag tycker också det ska bli mer realistiskt, man borde dö IRL om man dör i BF3.

Klockren.

Permalänk

Spela arma 2 på om ni behöver mer verklighet

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

Helt sant! Jag fattar inte varför de inte implementerade den funktionen... Sen tycker jag att man borde få bättre kondition irl ju mer man springer på BF3.

Och lite solbränna ifall man spelar på soliga banor, sämst att de inte redan har tänkt på detta...