Permalänk
Avstängd

XL2420T!

Väntat och åter väntat på att Asus ska släppa sin VG278H skärm men sett alla problem med den plus att det nu ser ut som det dröjer ett tag till innan eländet kommer..fingret ligger på avtryckaren till Benq'a nya XL2420T då den finns inne på vissa ställen!

Men alltså då får jag nöja mig med 24 tum och det är jag ju van med nu men tänkte slå på stort till 3d vision 2 och gå 27.
Hur ska man göra, nån som testat 3d på 24 vs 27 kanske har nåt att säga ?

Räcker det till med 24 för väntan börjar kännas olidlig då jag nyss byggt ihop en ny burk och vill ha 3d

Permalänk

Asusen är mycket bättre om du ska använda 3d för att den stödjer 3d vision 2 och det är jätte skillnad mellan vision 1 och 2

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredrik433:

Asusen är mycket bättre om du ska använda 3d för att den stödjer 3d vision 2 och det är jätte skillnad mellan vision 1 och 2

Grejen är att nya Benq XL2420T har detsamma alltså 3d vision 2 och det är ett måste

Permalänk
Medlem

Personligen ser jag ingen poäng i 27" då jag ändå sitter så nära skärmen att 24" är mer än tillräckligt Fast då är förstås mitt skrivbord långt ifrån djupt så jag kan knappt ha större utan att det blir för stort. Är själv mycket sugen på Benq, blir nog ett köp till helgen Den har Lightboost, precis som Asusen, och det är det viktigaste.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GustavN:

Personligen ser jag ingen poäng i 27" då jag ändå sitter så nära skärmen att 24" är mer än tillräckligt Fast då är förstås mitt skrivbord långt ifrån djupt så jag kan knappt ha större utan att det blir för stort. Är själv mycket sugen på Benq, blir nog ett köp till helgen Den har Lightboost, precis som Asusen, och det är det viktigaste.

Själv har jag lite djup i mitt skrivbord men håller med att 24 känns mer än väl fast tänkte ju more the merrier
Presis sen är det som du säger med Lightboosten, nåt annat än 3d vision 2 stöd är inget jag skulle köpa idag!

Tålamodet börjar tryta rejält här så det lutar mer och mer åt Benq'n.
Lirade på Samsungs 22'a när första 3d vision kom och känslan i 3d gör att skärmen känns mycket större än den är tyckte jag iallafall då så 24 blir nog bra när allt kommer omkring

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustavN:

Håller med dära. Vet inte hur djupt bord du sitter med men själv är mitt bara ett riktigt litet skrivbord (hade säkert fått problem att anpassa vissa gaming keyboards redan) så sitter typ 65 cm ifrån skärmen så tycker redan 22" 1680x1050 känns kanska stort här, tror inte jag hade gillat 27" 16:9 med detta avståndet haha.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Håller med dära. Vet inte hur djupt bord du sitter med men själv är mitt bara ett riktigt litet skrivbord (hade säkert fått problem att anpassa vissa gaming keyboards redan) så sitter typ 65 cm ifrån skärmen så tycker redan 22" 1680x1050 känns kanska stort här, tror inte jag hade gillat 27" 16:9 med detta avståndet haha.

Jag sitter mellan 35 och 75 cm från min 24" beroende på om jag ser på film eller om jag faktiskt arbetar med den 35-40 vid aktivt användande och 75 när jag slappar framför en film. Så jag lär väl få ögonproblem i framtiden. Men det känns bra stort i alla fall! Jag tycker att det är skönt att sitta framåtlutad och jag kan inte backa skärmen mer för då tar den i väggen. Men så har jag världens minsta skrivbord också

Värsta är ju att XL2420T har mycket större större fot + headsetkrok där bak så nu kommer skärmen hamna ännu närmare

Permalänk

XL2410T på kampanj @ inet. 2500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holypalaswe:

XL2410T på kampanj @ inet. 2500kr.

Sluta frestas! Jag hoppas att Lightboost är värt 800 extra för annars kan jag lika gärna ta den där. Men... Samtidigt vill man ju inte sitta på en skärm som är gammal redan innan man köpt den Och 3D är huvudanledningen till varför jag köper någon över huvud taget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GustavN:

Sluta frestas! Jag hoppas att Lightboost är värt 800 extra för annars kan jag lika gärna ta den där. Men... Samtidigt vill man ju inte sitta på en skärm som är gammal redan innan man köpt den Och 3D är huvudanledningen till varför jag köper någon över huvud taget.

3D Vision 2 var grejen som fick mig att hoppa på Pc tåget igen, äkta 3d utan ghosting och ljuststarkt är ju värt allt
Nä nu jäklar beställer jag en Benq XL2420T då Asusen bara verkar ha en massa problem sen väntan för några extra tum spelar ingen roll.
Kan ju alltid byta upp sig längre fram när det kommer fler bättre 27 skärmar att välja mellan!

Permalänk
Medlem

Känner mig också lite peppad på XL2420T. Men först vill jag veta om den har HDMI 1.4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Känner mig också lite peppad på XL2420T. Men först vill jag veta om den har HDMI 1.4.

Vad jag vet kommer du ändå inte kunna se 3D via tex PS3 eller annan utrustning eftersom sändaren inte är inbyggd. Skärmen har ingen möjlighet att titta på bilderna som kommer in och sen beordra datorn att stänga/öppna linserna. Det kanske inte omöjligt att det kommer någon fullösning för det där men det känns inte troligt. Vill du ha en skärm som du absolut vill kunna koppla in annat än en dator i ska du nog vänta på XL2420TX som har emittern inbyggd.

Inte 100% säker på något av detta dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustavN:

Vad jag vet kommer du ändå inte kunna se 3D via tex PS3 eller annan utrustning eftersom sändaren inte är inbyggd. Skärmen har ingen möjlighet att titta på bilderna som kommer in och sen beordra datorn att stänga/öppna linserna. Det kanske inte omöjligt att det kommer någon fullösning för det där men det känns inte troligt. Vill du ha en skärm som du absolut vill kunna koppla in annat än en dator i ska du nog vänta på XL2420TX som har emittern inbyggd.

Inte 100% säker på något av detta dock.

Aha, jag blandar väl ihop dessa två. Jag hade för mig att XL2420T hade sändaren inbyggd men levererades utan glasögon. I förra generationens skärmar med inbyggda sändare för Nvidias lösning så kunde man se 3D beroende på vilket format av 3D den fick, typ Frame-Sequential eller Side-by-side.