Prova på Windows Phone 7 i Apple Ios och Google Android

Permalänk
Skrivet av zwete:

Tyckte det flöt på utan problem, och då är min telefon över ett år gammal.

Enda problemet är att hemskärmen inte känns anpassad för den bästa mobilskärmen på marknaden.

Vilken skär är det vi talar om?

Skrivet av grabben!:

Kan man köra appar?

Det är appar man laddar ner, funkar på samma sätt som android och iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

underbart flyt?:P Du sitter på en w7 mobil eller? För antar att du inte menade demon, då vet du inte va flyt är;)

Jag tycker de verkade trist! Blev inte sugen på de!

Ja.. Flyt för mig är som när man öppnar upp en iPhone 4/4S direkt ur förpackningen och klickar omkring.. Och det va precis så det kändes

Kanske ska du skaffa en ny lur och testa igen? ^^

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Verkar som det snart är dags att avinstallera iTunes.. Härligt!

eller så använder du icloud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Ja.. Flyt för mig är som när man öppnar upp en iPhone 4/4S direkt ur förpackningen och klickar omkring.. Och det va precis så det kändes

Jag tror inte tanken är att visa på vilken nivå OSet flyter utan snarare visa hur det fungerar och hur man navigerar, det är trotts allt nytänkande jämfört med konkurrenterna.

Jag tycker ju inte demot flyter på min ihäller men som sagt, prova en nyare windows telefon i butik så blir det nog något helt annat. Sen verkade inte rullning i listor fungera särskilt bra, de fortsatte liksom inte att rulla efter man puttat fart så som sagt det handlar högst troligt bara om att visa hur navigeringen fungerar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silldro:

Microsofts svar på iOS och Android. Enfärgade fyrkanter!

Precis min tanke, Lite mer kreativa kan dom ju vara.

Och till alla som tycker det flyter bra, Tro fan det. Det är Enfärgade fyrkanter....

Snake på min nokia 3310 flyter också fint.

/mrwhite

Permalänk
Medlem

Är helt ointresserad av mobila OS som inte ScummVM har portats till, Microsoft får göra Windows Phone 7 lite mer utvecklarvänligt för just nu så kan man inte kompilera C++ kod till det utan behöver använda sig av C#, VB eller annat trams.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McWeiner:

Om man vill ha en Windows telefon ska man vänta tills W8 eller är det långt bort?

Nyss släppt 7.5 ju, så är nog ett tag kvar till 8...
men 7.5 rekommenderas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Har iPhone 4!

Men oavsett vad, så är som andra redan har påpekat inte denna demo till för att visa hur bra de flyter, bara hur OSet ser ut typ!:)

Permalänk

Windows Phone 7 är definitivt det bättre av de tre OSen (vs iOS och Android) prestandamässigt efter personlig erfarenhet, men problemet med Microsoft (vad min bror anser som haft en Omnia sedan release, jag har en GS) är att dom är sjukt sega med uppdateringar. Utöver det så är OSet som sagt sjukt snabbt och smidigt jämfört med Android som jag har nu, vilket kräver en special-ROM för att flyta bra (mestadels samsungs fel ofc). Med Android 4.0 blir det dock skillnad när dom ÄNTLIGEN får hårdvaruacceleration.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Testade. Såg intressesant ut, men rätt rörigt. För mycket information hela tiden. Funkar säkert för de som är ute efter detta, men jag tror att marknadsandelarna kommer att tas från Android-lägret, och jag tror att detta mobil-OS kommer att ta en del marknadsandelar.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av exroz:

Funkade bra med min ZTE Blade.. har dock Android 2.3.7

Detta fick förövrigt mig att förstå att WP7 inte är något för mig.

Hur ser dina krav ut med tanke på att en budgettelefon från Kina är något för dig, men inte WP7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Är helt ointresserad av mobila OS som inte ScummVM har portats till, Microsoft får göra Windows Phone 7 lite mer utvecklarvänligt för just nu så kan man inte kompilera C++ kod till det utan behöver använda sig av C#, VB eller annat trams.

haha va? Hur svårt kan det vara? Kan man ett så är det väldigt lätt att lära sig något nytt så länge man inte växt fast i sitt språk för då är ju allt annat skit oavsett vad.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Synd att man inte kan testa på sin PC.

Permalänk

Intressant.

Jag tycker det verkar vara intressant och spännande. Dock så laggar det lite, tror att det beror på att det är webbläsaren i Iphonen som krånglar till det .

Men helt klart intressant!

Visa signatur

GPU: AORUS GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G | CPU: Intel Core i7-6700k 4.0 GHz| RAM: HyperX 16 GB 2133 MHz| PCB: MSI Z170A-S02| PSU: EVGA Supernova G2 750 W | Monitor: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS| Hörlurar: AKG K7XX | Mick: ModMic v5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoz:

testade lite snabbt, absolut ingenting för mig.

Skrivet av mtntwg:

Nä... alldeles för rörigt för min smak.

Håller med till 100%:) Och jag kunde inte ens klicka mig runt. Men det ska sägas att jag gjorde detta i en Windowsmiljö.

edit: För rörigt och mycket "Fram och tillbaka" tryckande för att komma åt enkla funktioner.:P Att snurra runt i 30 sek.-1 min. för att kolla något som t.e.x. ett missat samtal lite snabbt, tack men nej tack säger MacEnkronan artigt då!:)^^

sluta trolla
Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av mrwhite:

"... Och till alla som tycker det flyter bra, Tro fan det. Det är Enfärgade fyrkanter....

Snake på min nokia 3310 flyter också fint."
/mrwhite

lol..den var bra...tyckte dock att det flöt ganska bra med min galaxy s....trots att det var genom webläsaren..

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS ROG STRIX G164FR / GeForce RTX 5070 Ti / Ryzen 9 9955HX / 32GB / 3TB M.2 SSD / Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 34,5TB.

Permalänk
Medlem

Har inte testat ännu men det är ju ett intressant sätt att nå ut till potentiella kunder. Kudos till MS (iaf tills jag har testat )

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lösbonde:

kladdigt, påminner lite om layouten på aftonbladets hemsida.

Det känns lite som en LGmobil när man först får den, full med bloatware och widgets.

Är jag ensam om att inte vilja ha hela home screen fylld av färglada bilder/fyrkanter o annat skit?

Nej du är definitivt inte ensam.:) Jag förstår precis hur du känner dig!:)<3 Håller med om liknelsen med Aftonbladet.:):P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Håller med till 100%:) Och jag kunde inte ens klicka mig runt. Men det ska sägas att jag gjorde detta i en Windowsmiljö. Kanske därför det inte fungerade?:P

edit: För rörigt och mycket "Fram och tillbaka" tryckande för att komma åt enkla funktioner.:P Att snurra runt i 30 sek.-1 min. för att kolla något som t.e.x. ett missat samtal lite snabbt, tack men nej tack säger MacEnkronan artigt då!:)^^

Att man inte hittar en sådan enkel sak (Phone?) har inget med UI utformningen/designen att göra, utan mer på den mentala kapaciteten hos den som testar. Övrigt; de så kallade "fyrkanterna" är Live Tiles som visar t.ex. missade samtal. Metro..

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Nej du är definitivt inte ensam.:) Jag förstår precis hur du känner dig!:)<3 Håller med om liknelsen med Aftonbladet.:):P

Jag håller med om att det är förvirrande när man bara ser delar av hela sidan, visst man ser det som är viktigt men det blir också förvirrande när vissa texter försvinner ut ifrån skärmen, i all hast funderar man på vilken information man ska titta på och om någon information befinner sig utanför så man måste scrolla(vilket är fel). Jag tror dock att när man väl van sig vid detta så är det säkert inte så dumt tänkt.

Att det visas stora ikoner på första sidan med status är väll ändå inte dumt? Men får en bit mer information om ev uppdateringar i meddelande flöden. Det kan ju liknas med att man ser sina meddelande och antal missade samtal när telefonen är låst men i detta fallet får man lite mer information.

Sen är det ju så att detta GUI står verkligen ut, det ser inte ut som något annat och då kommer självklart många sparka bakut för att det känns för klöddigt. Men tittar man på de som kört Windows Phone 7 så verkar en hel del vara väldigt nöjda och då kan väll ändå inte systemet vara värdelöst?

Ibland får man ha lite tålamod med nya saker för att se att det faktiskt fungerar bättre än förväntat.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av rektor:

Synd att man inte kan testa på sin PC.

Kan du visst det, har du ens testat?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Jag håller med om att det är förvirrande när man bara ser delar av hela sidan, visst man ser det som är viktigt men det blir också förvirrande när vissa texter försvinner ut ifrån skärmen, i all hast funderar man på vilken information man ska titta på och om någon information befinner sig utanför så man måste scrolla(vilket är fel). Jag tror dock att när man väl van sig vid detta så är det säkert inte så dumt tänkt.

Att det visas stora ikoner på första sidan med status är väll ändå inte dumt? Men får en bit mer information om ev uppdateringar i meddelande flöden. Det kan ju liknas med att man ser sina meddelande och antal missade samtal när telefonen är låst men i detta fallet får man lite mer information.

Sen är det ju så att detta GUI står verkligen ut, det ser inte ut som något annat och då kommer självklart många sparka bakut för att det känns för klöddigt. Men tittar man på de som kört Windows Phone 7 så verkar en hel del vara väldigt nöjda och då kan väll ändå inte systemet vara värdelöst?

Ibland får man ha lite tålamod med nya saker för att se att det faktiskt fungerar bättre än förväntat.

Mjo precis:): det kan ju vara så att det blir bättre än vad man trodde. Detta är ju trots allt en demo.:) Men om man ska ha demon som utgångspunkt (i denna tråden och diskussionen) så känns de röda fyrkanterna för "splashiga" och stora.

Windows har ju tyvärr den förmågan att (tänk PC) lägga "samma sak på tre olika ställen" och visst tanken är god d.v.s MS vill förenkla, men jag har en polare som skulle få frispel på en sådan lösning (han hittar aldrig i sin PC:P). Hmm...nu blev det en del exempel på PC men poängen är den att:

a) om MS inte gör saker så spretiga så kan det nog bli succé
b) om man har de likvärdig(a) funktion(erna) samlade på ett ställe (ungefär som iMessage där allt som har med meddelanden att göra finns på ett ställe) och att färgerna inte är lika starka som läppstiftet på en h**a utan en design där färgerna är mer välavvägda så tror jag på succé absolut

"a)" förklaringen ovan kan sägas få representera iPhone och dess funktioner medan "b)" förklaringen är uppbyggd på ett lika stökigt sätt som MS har det i sina telefoner för nuvarande. Bara för att ge en bild av hur MS mobila operativsystem kan upplevas.:)

My humble EnKrona!:)^^

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Windows Phone 7 må vara bra men MS har totalt gjort bort sig när det gäller hur Live ID blir knutit till ett land när man registrerar sig. Jag blev helt chockerad när jag insåg att detta inte går att ändra... NÅGONSIN.

http://answers.microsoft.com/en-us/zune/forum/account-pc/bug-...

Permalänk
Medlem

Ah sådär.. då är det åter igen solklart jag inte vill ha något från microsoft. Det tackar vi MS för. Inga inköp behövs för att få den insikten nu som tur var.

Permalänk

Kan inte begripa hur man tycker det är kluddigt. Windows Phone är vansinnigt enkelt, tydligt och snabbt att använda. Snabbt som i så få klick/gestures som möjligt för att komma någonstans. Att hitta och ringa kontakter är helt överlägset något annat jag testat.

Visst kan man inte customiza lika mycket som Android men skiten funkar överallt och hela tiden. Minns inte ens när jag behövde boota om min windows telefon senast. Har ännu inte haft/eller har en Android telefon jag inte behövt boota om iaf minst varannan vecka. Finns ju svagheter dock, webbläsaren bland annat. Mycket bättre på Android imo. Sen inte fullt stöd för allt i Sverige ännu.

Jämfört med iOS tycker jag det ser fräschare ut men det kanske är mest för att man är så jäkla trött på iphonen. Ett helt klart roligare OS (apps != OS) imo.

Jag vet att man ska pissa på allt som inte är ens egen telefon men faktum är att Windows Phone faktiskt är ganska/väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwhite:

Precis min tanke, Lite mer kreativa kan dom ju vara.

Och till alla som tycker det flyter bra, Tro fan det. Det är Enfärgade fyrkanter....

Snake på min nokia 3310 flyter också fint.

/mrwhite

Haha, årets inlägg.

Hur kan man göra så mycket fel, och ändå få med sig så mycket folk som gillar det?

Personligen tycker jag Galaxy Note är det största som hänt smartphones sen de blev smarta...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Demot funkar inte.

Använder Launcher 7 på mobilen dock och älskar det. UI:n är helt fantastiskt (Launcher 7 är en kopia på WP7) så jag kör det bästa utav 2 världar. Android med WP7 interface.

Blir aldrig exakt lika bra som orginalet. Tro mig, jag har provat. Jag gick över och är glad över att slippa allt lägg bland annat.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Haha, årets inlägg.

Hur kan man göra så mycket fel, och ändå få med sig så mycket folk som gillar det?

Personligen tycker jag Galaxy Note är det största som hänt smartphones sen de blev smarta...

Ironisk?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Inte bara bästa prestandan/features, den är även fysiskt störst. Ja, det är lite ironiskt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av qstoffe:

Windows Phone 7 må vara bra men MS har totalt gjort bort sig när det gäller hur Live ID blir knutit till ett land när man registrerar sig. Jag blev helt chockerad när jag insåg att detta inte går att ändra... NÅGONSIN.

http://answers.microsoft.com/en-us/zune/forum/account-pc/bug-...

Jo om man återställer telefonen går det att ändra.

Edit: Nvm, läste fel

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650