Prova på Windows Phone 7 i Apple Ios och Google Android

Permalänk
Medlem

Har sagt det förut o säger det igen. Hasse bara app stödet varit större hade jag tagit en wp7 alla dagar i veckan. Oset flyter som en dröm och har Office som standard vilket ja tycker är bra. Sedan kompitqbilliteten med outlook är ju en självklarhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Really

Skrivet av tobkar:

Tycker att själva UI:t känns allt för instängt jämfört mot Android, så nej tack till detta.

Precis som äckel windows till pc.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av klosvans:

Okej?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk

Blir en sådan nästa gång.. testade på HTC Incredible S med webkit, inga problem.. testa inte på Opera eller annat skit för det fungerar inte.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Underbart flyt och det jag gillar är att det är nytt och fräscht men ändå jäkligt funktionellt, smart idé med ett demo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Har sagt det förut o säger det igen. Hasse bara app stödet varit större hade jag tagit en wp7 alla dagar i veckan. Oset flyter som en dröm och har Office som standard vilket ja tycker är bra. Sedan kompitqbilliteten med outlook är ju en självklarhet.

Någon speciell app/appar du tänker på? Personligen tycker jag bara att Skype saknas, och det är på G.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Kan man köra appar?
Fodras det att man installerar en massa java..för att det skall fungera?

eller kör man .exe filer..?

Vad är fördelen?

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem

Har suttit och väntat på att Lumia ska poppa in i Sverige eller komma upp på Dustins hemsida i ett par veckor nu
Lutar nästan åt en Titan men Lumia 800 är överlägset snyggast just nu iaf i design.

Permalänk

För alla som har android finns flera windows phone 7 launchers att prova på market.

Ogillar UI't det är ju typ som en dumbphone fast ist för fysiska knappar gigantiska touch knappar.

Permalänk
Medlem

Demot funkar inte.

Använder Launcher 7 på mobilen dock och älskar det. UI:n är helt fantastiskt (Launcher 7 är en kopia på WP7) så jag kör det bästa utav 2 världar. Android med WP7 interface.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Bra där! Nu kanske folk kan prova WP7 innan de börjar med sina hatkommentarer!
Jag har inga problem med de som uttrycker sina åsikter på ett moget sätt _om_ de har provat prylen innan de uttrycker sig!
Det är hemskt när folk hatar på produkter de inte ens provat överhuvudtaget!
Jag använder själv WP7. Har haft både Ios och Android. Men nu är jag fast!

PS. Blanda inte ihop WM6.5 och WP7.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Demot funkar inte.

Använder Launcher 7 på mobilen dock och älskar det.

Använder du stock browser eller Opera, Dolphin osv.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Kommer riktigt bra överrens med wp7.5 måste jag säga. Lumia nästa!

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ni som kör android kan ladda ner windows 7 phone temat på android Market . Heter launcher 7 och fungerar utmärkt på min samsung galaxy s2 som jag fick idag.

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Hur representerande för operativets flyt är demot? Vilken hårdvara är det simulerat att drivas med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoPedersen:

Grym, tack så mkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Hur representerande för operativets flyt är demot? Vilken hårdvara är det simulerat att drivas med?

Om jag inte minns fel så har Microsoft ganska hårda krav på vilken hårdvara som gäller för de olika versionerna.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Underbart flyt och det jag gillar är att det är nytt och fräscht men ändå jäkligt funktionellt, smart idé med ett demo!

underbart flyt?:P Du sitter på en w7 mobil eller? För antar att du inte menade demon, då vet du inte va flyt är;)

Jag tycker de verkade trist! Blev inte sugen på de!

Permalänk

visserligen testade jag det bara någon min, men jag tyckte att man tappade bort sig ganska rejält...verkade inte vara intuitivt, eller kanske det var för mycket det...tryckte man på en grej, så fanns det ytterligare ett par flikar mer relaterad info..

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS ROG STRIX G164FR / GeForce RTX 5070 Ti / Ryzen 9 9955HX / 32GB / 3TB M.2 SSD / Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 34,5TB.

Permalänk
Medlem

Hur får man igång w7 launcher? har en galaxys2

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

testade lite snabbt, absolut ingenting för mig.

Känner likadant. Ogillade det skarpt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

Hur får man igång w7 launcher? har en galaxys2

gå till hemsidan som länkades?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

gå till hemsidan som länkades?

Tänker på den LeoPedersen länkade..har laddat ner det från Androidmarket men nu då?
(löste sig med lite hjälp av Youtube)

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

underbart flyt?:P Du sitter på en w7 mobil eller? För antar att du inte menade demon, då vet du inte va flyt är;)

Jag tycker de verkade trist! Blev inte sugen på de!

Det var faktiskt väldigt bra flyt. Man får ju räkna med att det laggade till lite då och då eftersom det var ett webb-demo... Känndes typ som en Galaxy S.

Provade med en iPhone 4 btw.

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar ganska nice, dock tror jag det är jobbigt innan man riktigt lärt sig att hitta dock tror jag att jag håller mig till droiden, älskar hela molnet och allt google erbjuder en

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Fick "Unsupported device" för att jag använder iOS 3.1.2

Permalänk

Verkar som det snart är dags att avinstallera iTunes.. Härligt!

Permalänk

kladdigt, påminner lite om layouten på aftonbladets hemsida.

Det känns lite som en LGmobil när man först får den, full med bloatware och widgets.

Är jag ensam om att inte vilja ha hela home screen fylld av färglada bilder/fyrkanter o annat skit?

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av klosvans:

Ser inte riktigt likheten, Windows 7 kan vara så cleant du vill.

Eller hur menar du att Windows gör användaren mer instängd i förhållande till linux och Ios?

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!