Dator fryser vid användning av Flash (Youtube) och när spel stängs ner

Permalänk
Medlem

Dator fryser vid användning av Flash (Youtube) och när spel stängs ner

Hej!

Jag har råkat ut för ett mycket underligt problem. Den har en tendens att frysa sig totalt efter en stunds Youtubetittande. Det har även förekommit frysningar efter avslutade spelsessioner (spelade tre rundor BF3, bestämde mig för att stänga ner, datorn frös).

Jag har avinstallerat och installerat om grafikkortsdrivrutiner, uppdaterat moderkortets BIOS, rengjort datorn, tagit ur och monterat grafikkortet. Jag vet inte vad jag ska göra, någon som har varit med om något liknande?

Mina specs är följande :

P8P67 Deluxe
Corsair XMS3 8 GB (4*2)
i5 2500k @ 4.3 GHz
XFX HD 6950
Corsair AX 750W
2 st 250 GB Western Digital

Permalänk

Jag har ingen koll på AMD idag men hade du kört Nvidia hade jag sagt buggiga beta drivrutiner som jag själv anser Nvidia att slängt upp den senaste tiden. Har du testat att rulla tillbaka till någon äldre version?

Permalänk
Medlem

Liten update!
Jag har krånglat med drivers och DirectX, rättat till registerfel, resettat alla mina clocks till defaultvärden utan lyckat resultat. Detta slutade med att jag fick någon sorts knäpp i huvudet och bestämde mig för att formatera. Detta löste inga problem.

Jag skall prova med ett annat grafikkort i morgon, och om det visar sig fungera så är det RMA nästa för mitt 6950.

Edit : Det skall tilläggas att allt detta började efter min vistelse på Dreamhack då min dator stod på under nästan hela eventet. Kan detta ha haft någon inverkan?