warning your grapic card has stopped working but has recovered SNÄLLA hjälp

Permalänk
Medlem

warning your grapic card has stopped working but has recovered SNÄLLA hjälp

Som titeln tyder, Vad ska jag göra?
Kör med ett asus Pro moderkort
590 Grafikkort med
8gb Ram

Provat allt, fattar inte vad jag ska göra=/ är det ett hårdvaru fel?

Permalänk

har du överklockat? det finns det en risk att det inte är stabilt eller blir för varmt vid spelande.

Permalänk

Det kan vara ett driver fel eller även att ditt nätag inte kan driva ditt kort.

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem

gtx 590? med sånt dyrt kort skulle jag kontakta nvidia/företaget vart märke? asus? direkt o höra annars köra dir till RMA. men säkert för klent strömagg eller blir för varmt.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

har verkligen provat allt, och jag kör med ett 750 nätagg, vilket ska räcka:S Eller?
Nej det är inte klockat
Det händer bara mer o mer o mer, börjar bli ganska lamt:S

Permalänk
Medlem

Skicka bara tillbaka det, Typiskt för trasiga grafikkort.

Vi tar det som självklart att du testat installera om Drivruterna.

Och om det inte är klockat så borde det inte bli för varmt..

Permalänk
Medlem

Ja nu är det värre än någonsin, Nu hänger datorn sig hela tiden och startar om, Ska man reklamera kortet?

Permalänk
Skrivet av Linusn1:

Ja nu är det värre än någonsin, Nu hänger datorn sig hela tiden och startar om, Ska man reklamera kortet?

du kan testa de där http://www.youtube.com/watch?v=YrOKlh9fC9g

de har varit så dom senate drivrutinerna från nvidia.. va de bror på vet dom tydligen inte.. jag har samma problem..

de ligger en ny beta ut om du inte redan laddad ner den http://www.geforce.com/Drivers/Beta

kolla om de hjälper först med nya Betan..

Permalänk
Medlem

aa har provat, allt förutom den linken, men kommer reklamera kortet, inte meningen man ska spendera 2 timmar för att få något att funka som man köpt för 6400spänn, Serskillt inte när man inte är bra på datorer

Permalänk
Skrivet av Linusn1:

aa har provat, allt förutom den linken, men kommer reklamera kortet, inte meningen man ska spendera 2 timmar för att få något att funka som man köpt för 6400spänn, Serskillt inte när man inte är bra på datorer

okej... men jag tror inte de e kortet de e fel på utan nåt me de nivida.. men ATI har tyligen samma problem i vissa fall..

Permalänk
Medlem

Så du tror inte det kommer gå igenom?

Permalänk
Skrivet av Linusn1:

Så du tror inte det kommer gå igenom?

du kan ju prova.. men som sakt de e många med samma problem.. och jag bror inte att alla som får de här felet att alla deras kort e paj.. om du hajjar va jag menar..

jag intallerade driver 290.36 för ett par timmar sen å jag har inte haft nåre problem en.. men de kanske kommer..

Använd Driver Sweeper och ta bort dina gammal drivers innan du installerar dom nya..