Permalänk
Medlem

Köpråd 40"+ under 5000kr

Såg att äldre trådar fanns men förslagen där fanns inte kvar.
Tänkte ta och skaffa en tv runt 40" till jul och behöver då lite tips. Den kommer användas för att se film och annat på från datorn och även spela på från ps3 men också från datorn. Man ska också kunna koppla in äldre konsoler såsom nes, snes och nintendo 64 i den. 1080p är en självklarhet. Behöver minst 2 hdmi ingångar så man kan ha ps3 och pc inkopplat samtidigt. Och också rca eller scart för de äldre konsolerna. Den får inte vara mindre än 40" men gärna större. Är ju såklart ett plus om man kan koppla den till förstärkare sen så att man kan fixa ett par bra högtalare till den när man flyttar hemifrån.

Den ska sitta på väggen så man måste kunna komma åt ingångarna även om den sitter på väggen. Åtminstone Scart eller rca då det är dom som man kommer byta sladd till.
Lcd,led eller plasma kom med förslag som passar bäst till min användning.
Vad har ni för några förslag?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Just det. Vi har comhem här hemma nu men vi ska byta till Telia senare så vet inte om man behöver någon typ av kortingång som man gör till comhem. Vore ju skönt att slippa ha en box.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kollade runt lite och hittade den här. http://www.webhallen.com/hemelektronik/143158-lg_42_led-tv_42... Någon som har den och kan rekommendera den? Sen en fråga om att sätta den på väggen. Vi har tunna gips-väggar som i sig själva inte kan hålla upp någon men vi har ju bärande balkar eller liknande bakom som vi använt för att sätta upp saker på väggen. Klarar de av vikten av en tv?

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag är i precis samma sits som du, på jakt efter ngt billigare paket som ska fungera till diverse. Dvs, bilden betyder allt och tekniken mindre.

Att montera på gipsvägg är väl ingen större fara, se bara till att läsa upp dig på ngn guide så du inte sabbar det hela.

Har en rekommendation kring billiga led. I alla de tester jag läst bör man fortfarande undvika dessa 2011. I vår prisklass är de lcd eller plasma som gäller.
Kan du vara försiktig med skärmen verkar plasma ge den bättre bilden, och nej permanenta inbränningar är inte vanligt i dagsläget om man inte missbrukar dem. Lär dig om ghosting, back bleeding etc om du är intresserad av bild. Inputlag om du även vill kunna spela.

Om du nu har hittat en modell bör du ju kolla recensioner kring denna (google, cnet etc) samt läsa upp dig på vad folk säger på ex avforum. Känner personligen inte till denna LG så jag ska inte dissa den, vet bara vad folk säger över lag om billiga led så jag söker inte ens längre efter det.

Håller själv på att söka för fullt och pga många uppgraderingar just nu försöker jag hålla kostnaderna nere på varje produkt. Har fått min gamla zepto laptop havererad, klump tv:n sjunger på sista versen samt familjen behöver ytterligare en dator... fan mkt blir det;)

Nåväl hoppas andra kunniga kan komma med åsikter och rekommendationer.

Peace

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaint666:

Jag är i precis samma sits som du, på jakt efter ngt billigare paket som ska fungera till diverse. Dvs, bilden betyder allt och tekniken mindre.

Att montera på gipsvägg är väl ingen större fara, se bara till att läsa upp dig på ngn guide så du inte sabbar det hela.

Har en rekommendation kring billiga led. I alla de tester jag läst bör man fortfarande undvika dessa 2011. I vår prisklass är de lcd eller plasma som gäller.
Kan du vara försiktig med skärmen verkar plasma ge den bättre bilden, och nej permanenta inbränningar är inte vanligt i dagsläget om man inte missbrukar dem. Lär dig om ghosting, back bleeding etc om du är intresserad av bild. Inputlag om du även vill kunna spela.

Om du nu har hittat en modell bör du ju kolla recensioner kring denna (google, cnet etc) samt läsa upp dig på vad folk säger på ex avforum. Känner personligen inte till denna LG så jag ska inte dissa den, vet bara vad folk säger över lag om billiga led så jag söker inte ens längre efter det.

Håller själv på att söka för fullt och pga många uppgraderingar just nu försöker jag hålla kostnaderna nere på varje produkt. Har fått min gamla zepto laptop havererad, klump tv:n sjunger på sista versen samt familjen behöver ytterligare en dator... fan mkt blir det;)

Nåväl hoppas andra kunniga kan komma med åsikter och rekommendationer.

Peace

Grejen med lcd är att de håller på att dö ut verkar det som. Om man kollar på prisjakt så verkar det som att alla nya modeller är led. Är led verkligen dåligt? Jag har led i min datorskärm (u2412m) och jag tycker att led verkar ge bra ljus där.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

har inte läst hela tråden, men tänkte tipsa om webhallen hade en 42 tums 3D tv för 2595 kr:)
http://www.webhallen.com/hemelektronik/143915-lg_42_3d_plasma...

Dock vet jag inget om den!

EDIT: såg nu att FULL-HD saknades...

EDIT2: är lite trött men missade att det saknades vissa anslutningar också

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna? http://www.webhallen.com/hemelektronik/129518-sony_40_lcd-tv_... S-pva skärm. Hur är det i spel och film? Sony bravia brukar vara rätt bra va? Verkar stå 50hz på många skärmar men det kan väl inte stämma? Det måste väl vara 60hz?

Edit: Här är modellnamnet KDL40CX520 Finns även en 46" för lite mer som jag också funderar på. Sen är ju frågan hur stor skärm man vill ha om man sitter 2-2,5 M ifrån.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Har läst att det finns en del input lag på denna är det något jag kommer märka mycket av om det jag spelar kommer vara batman arkham city och andra 3rd person spel. Inga fps eller annat snabbt. Kommer ju även vara så att jag kommer kolla på film och annat 90% av tiden och spela 10% och det känns som att man hellre har s-pva än tn då.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Grejen med lcd är att de håller på att dö ut verkar det som. Om man kollar på prisjakt så verkar det som att alla nya modeller är led. Är led verkligen dåligt? Jag har led i min datorskärm (u2412m) och jag tycker att led verkar ge bra ljus där.

LED är väl en Ledbelyst LCD skärm om jag inte minns fel... ?

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

LED är väl en Ledbelyst LCD skärm om jag inte minns fel... ?

Ja. LED är samma gamla LCD med ledlampor bakom istället för lysrör. Ooooootroooligt mer avancerat. Dessutom har kantbelysta LCDer sämre bild än gamla lysrörsLCD. Nästan alla LED-TV som säljs är kantbelysta.

Permalänk
Medlem

Ingen här som har en Sony kdl-40cx520? Verkar bra och så men har inte sätt någon som sagt hur den är i spel. Har även kollat på den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=862679

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell