Permalänk
Medlem

Logitech G19, mediaknappar ur funktion..?

Hejsan alla SweClockers medlemmar!

Jag köpte ett G19 tangentbord idag och det funka perfekt fram till jag skulla pausa, byta låt etc. i Spotify men så gick det inte..
Prövade olika metoder men inget fick det att funka, så jag stängde ner "Logitech Gaming Software", då funka det men då försvann möjligheten att utnyttja displayn och dom olika färgsättningar till ljuset.

Finns det någon mer än jag som har likadant problem?

Jag laddade ner programmet genom Logitech's hemsida, specificerat till G19 och det är: "Logitech Gaming Software 8.12.030".

Tacksam för snabbt svar!

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem och inte hittat en lösning tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plumpen:

Jag har exakt samma problem och inte hittat en lösning tyvärr

Det är riktigt drygt!

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem

jag gjorde så att jag installerade drivrutinerna från skivan (jag är nog den enda på det här forumet som skulle göra något sånt ) och sedan så startade jag igång tangentbordet och gick in i Logitech LCD Manager och tryckte Internet uppdateringar och vips, jag fick hem 2 uppdateringar och mina media knappar funkar (testade inte innan dock, eftersom att uppdatera var det första jag gjorde ) där emot så har jag ett annat "problem" jag kan inte titta på alla youtube klipp på den lilla LCD skärmen, inte för att det behövs men det skulle vara roligare att ha fungerande saker kan ni med det nyare mjukvaran?

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

jag gjorde så att jag installerade drivrutinerna från skivan (jag är nog den enda på det här forumet som skulle göra något sånt ) och sedan så startade jag igång tangentbordet och gick in i Logitech LCD Manager och tryckte Internet uppdateringar och vips, jag fick hem 2 uppdateringar och mina media knappar funkar (testade inte innan dock, eftersom att uppdatera var det första jag gjorde ) där emot så har jag ett annat "problem" jag kan inte titta på alla youtube klipp på den lilla LCD skärmen, inte för att det behövs men det skulle vara roligare att ha fungerande saker kan ni med det nyare mjukvaran?

Jag tankade ner den nyaste från logitech, kollar efter uppdateringar nu men finns inga

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem

Kan säga att det är mjukvarurelaterat iaf, för när jag använde skivan funka det, men då funkade inte något annat typ : )

Permalänk

Mitt G510 fick samma problem igår helt spontant. Gå in på tjänster/services, och kolla om "Human Interface Device Access" är startad.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mitt G510, dock löste det sig genom att avinstallera Logitcech Gaming Software och bara använda Game Panel-mjukvaran.

Permalänk
Medlem

Men funkar alla youtube filmer om man kör nyaste mjukvaran?

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

jag har ett g510och det har det aldrig varit några problem med men prova att installera om Logitech Gaming Software

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Funkar inte med den nya mjukvaran. Installera den äldre som du fick på skivan!

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i7 2600k, GTX980, SSD 500gb, 8GB DDR3 RAM, ASUS Sabertooth P67

Permalänk
Medlem

Laddade ner från logitech's hemsida, dom var fuck'd up men jag avinstallerade dom och installerade dom från skivan jag fick med, funkade perfekt!!

Alla med samma problem, testa!

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem

Fan, han inte kvar skivan :s ngn som kan fixxa den gammla programvaran?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Mobo: ASUS Sabertooth P67 rev b-3 Processor: Intel Core i7 2600K Internminne: Corsair Vengence 1600MHz 8GB GPU: XFX Radeon HD 6990 CF PSU: Corsair AX 1200W 80+ GOLD CPU-Kylare: Corsair hydro Series H80 Lagring: SSD Force Series 120GB, 500GB WD Black

Permalänk
Medlem

Kontaktade Logitech angående problemet med dom nyare drivrutinerna och fick svar:

Kära Tobias Nordmark,

Tack för att du har kontaktat Logitech kundsupport.

Det här är dessvärre ett problem som jag vet att vi har med nya mjukvaran till G19 och förhoppningsvis så löses det i nästa version.

Det du kan pröva är den tillfälliga lösningen i följande forumtråd:
http://forums.logitech.com/t5/G-Series-Gaming-Keyboards/G110-...

Om detta ej fungerar, så pröva att installera nedanstående version:
ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/gaming/lgs801_x64.exe

Vänligen notera; om vi inte hör något från dig inom 1 vecka så kommer vi anta att din serviceförfrågan är löst och ändra dess status till "löst" i enlighet med detta. Om så är fallet kommer en enkätundersökning skickas ut till dig som ber om din feedback.

Om du vill följa upp detta ärende vänligen klicka på denna länk för att svara: http://logitech-sv-emea.custhelp.com/app/account/questions/de...

Tack igen för ditt email.

Med vänliga hälsningar,
Anders
Logitech Europe S.A.
Customer Care - Europa, Mellanöstern och Afrika

Dold text
Permalänk
Medlem

Skrev ett inlägg för bra tag sedan när jag hittade hur man fick Logitechs G-knappar att fungera med spotify:

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1069073-l...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord