Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av H0gberg:

Förbannade flashlights i dagsljus!

snarare painted target, bara reflex-västen som fattas... jag har nog bättre kill stats på folk med flashlight, än utan

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Att spelet crashar ca 5 ggr i timmen, gärna mer.

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: APPCRASH
Programnamn: bf3.exe
Programversion: 1.0.0.0
Programtidsstämpel: 4ec142d8
Namn på felmodul: DXHook.DLL
Modulens version: 3.2.0.0
Tidsstämpel för felmodul: 4e8cb127
Undantagskod: c0000005
Undantagsförskjutning: 00033799
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: 0a9e
Ytterligare information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Ytterligare information 3: 0a9e
Ytterligare information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

DXHook.DLL är tydligen från TS, kör du med det?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Det enda jag hatar är IRNV/flashlight, har själv provat men insett att spelet blir på tok för lätt och kör därför enbart med ironSight blir alltid lika glad av att kötta folk som bara använder IRNV, grip och flashlight, men är det ens kul att spela så??

//Lyttis

Visa signatur

:D

Permalänk

1. Explosive rounds på shotguns

2. Dålig nätkod, som ger sen indikation på skada, kill et.c.

3. Alla överdrivna bländande effekter

4. Sega rörelser och dålig respons på keyboard/mouse

5. Överdrivna kontraster som inte kan sänkas in-game

6. Blockad av alla små onödiga detaljer i spelet

7. Oförklarliga självmord

8. För mycket splashdamage i raketer

9. Dålig manövrering i helis

10. För mycket fire spread i assault rifles

11. Dåligt squadsystem

12. Klassernas val återställs från runda till runda (ofta i.a.f.)

13. Mortars

14. Disconnects

15. För segt att resa sig efter revive

Och mycket, mycket mer

Permalänk
Medlem

De jag stör mig på mest är att ibland när jag lirar så fastnar jag och kan inte röra mig, jag kan inte byta vapen eller nått. jag kan avfyra vapnet med oändligt med ammo, dock kan jag inte träffa nått men de skjuter. Ända sättet att lösa de på är att dra suicide och respawna. Fast de händer att de inte funkar heller.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-990FXA-UD3 || Sapphire Radeon R9 290 4GB || AMD FX8350 || CM 212 Plus || 16Gb Corsair XMS3 1600Mhz || Samsung 850 EVO 250GB || OCZ SSD Agility 3 120GB || 2TB Samsung Ecogreen || EVGA G2 750W || FD Define S||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Synd att dem inte har kö system, säg man vill spela med varandra för att slippa trycka F5 för att få ledig slot så kunde dem haft kö som i BC2

Vet inte när du provade joina en full server sist men kösystemet finns där iaf nu.

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Medlem

1. Ficklampor.
2. IRNV.
3. Folk som sniprar en från andra sidan kartan med en LMG.
4. Vapen som är helt överkryddade.
5. När man blir spawnkillad för att spelet slänger upp en två meter framför en fiende.
6. Att det tar så lång tid för en att se vad som händer på skärmen när man spawnar. Störande att det tar 2-3 sekunder innan ens synfält blir klart nog för att urskilja något.
7. Folk som dödar lagmedlemmar bara för att få revive-points.

Kommer säkert på mer, men detta dök upp lite snabbt i huvudet.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Stör mig på IRNV som känns _för_ bra, och på folk som whinar på dom som använder RPG mot andra personer. Kör själv nästan aldrig engineer men stör mig inte nämnbart när jag blir dödad av rpg på infantry banor. Det brukar aldrig löna sig i längden att använda den iaf.

Visa signatur

TJABA

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig hur man lyckas bli one shottad av helikoptern när man sitter själv i AA och han är utom räckvidd? Om det nu råkar vara TV-Guided så kan man väl inte bli dödad av ett skott?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Att kulorna försvinner istället för att fortsätta sin bana tills de slår i backen. Märks mest med pansarvagnens hagelskott.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Kan någon förklara för mig hur man lyckas bli one shottad av helikoptern när man sitter själv i AA och han är utom räckvidd? Om det nu råkar vara TV-Guided så kan man väl inte bli dödad av ett skott?

Såg ett klipp på youtube angående TV-Guided och den verkar döda direkt om man inte träffar på framsidan av fordonet. Träffar man i fronten blir det endast "vehicle disable".

Ot: IRNV, Flashlight och att bilden är svart en stund när man spawnar..

Visa signatur

l Maximus V Gene l Intel 2700k @ 4.0GHz l Asus Gtx 680 l
l Corsair Veng LP. 8gb l AX650W l Kingston HyperX 3K 240GB l
l Fractal Design Arc Mini l

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gwanto:

Helikoptern är för bra just nu, helt obegripligt att DICE nerfar stinger och gör helin bättre.

Om du tycker det blir mer rättvist av att 2 stingers tar ut en heli när det finns 64 spelare inkl AA och jets mot choppern tror jag du är lite ute på hal is. Du har förstås rätt till din åsikt ändå.
Om du tycker helin är bra i bf3 har du inte spelat bf2.... Där kunde man ta ut 5 pansar på 5 missiler ensam i choppern på 1-2 min. Nu tar det betydligt längre tid.

Permalänk
Avstängd

Ajuste, dessa ficklampor och lasersikten. På nära avstånd blir man teamflashad 24/7 eller flashad av fienden hela tiden.

På långt av stånd gör motståndaren det bara löjligt enkelt att identifiera sig

Permalänk
Medlem

Mortars generellt, men mest i Rush

Permalänk
Medlem

Körde en match förut där jag fick 39/5 var ap-glad och så vart man ju Disconnectad. Skärmen höll på att sätta livet till.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

När man snipar en springande fiende rakt i bröstet med ett grovkalibrigt snipergevär och han springer vidare i oförändrad hastighet.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Det absolut enda jag stör mig på är att man "glider" med fordonen om man står i en backe t.ex. (kan vara 1% lutning bara) Oavsett underlag - lera/asfalt/gräs - så glider ibland fordonen åt sidan i långsamt tempo.

Sen finns det absolut en del skavanker och skönhetsmissar men inget värt att gå berserk över!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av Mordarosten:

Körde en match förut där jag fick 39/5 var ap-glad och så vart man ju Disconnectad. Skärmen höll på att sätta livet till.

Varför bli arg? Du får ju behålla dina fina stats ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Om du tycker det blir mer rättvist av att 2 stingers tar ut en heli när det finns 64 spelare inkl AA och jets mot choppern tror jag du är lite ute på hal is. Du har förstås rätt till din åsikt ändå.
Om du tycker helin är bra i bf3 har du inte spelat bf2.... Där kunde man ta ut 5 pansar på 5 missiler ensam i choppern på 1-2 min. Nu tar det betydligt längre tid.

Jag spelar i princip aldrig 64-spelare eftersom det blir alldeles för många fiender på liten yta, spelar antingen 32 eller 40. I nuläget krävs det typ 4-5 (känns så iaf) skott för att få ner helin, 3 hade varit lagom enligt mig.

Om jag exempelvis sätter mig i en AA och försöker skjuta ner en heli så hinner jag knappt få iväg några skott innan jag träffas av en tv-missil samt några raketer, vilket gör att fordonet börjar brinna eller sprängs. Helikoptern kan även enkelt skjuta sönder en tank med kulsprutan.

Antaligen upplever jag helin som OP eftersom det är knappt någon som försöker skjuta ner den.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Håhåjaja. Tröttnade på att bli "dödad" av IRNV så jag körde några rundor enbart med det. Har nog aldrig fått så bra K/D-ratio, men inte fasen har jag roligt.
Vad som däremot är roligt är att lobba granater på snubbar som sitter i sin egen main och skyltar med sin stora ikon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Hela AA-delen i BF3 har en så urbota korkad design. Stingers borde raderas från spelet och istället TVINGA den jäkla AA-bilen att följa med i offensiven för att täcka pansarvagnarna vid olika check-points.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Varför bli arg? Du får ju behålla dina fina stats ändå.

Nej? Skärmen vart vit för 5 sek sen stod det i "match making" eller var det heter att jag vart disc. Mina stats reggades inte, det gjorde mig sur! Annars hade det vart chill.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Hela AA-delen i BF3 har en så urbota korkad design. Stingers borde raderas från spelet och istället TVINGA den jäkla AA-bilen att följa med i offensiven för att täcka pansarvagnarna vid olika check-points.

Den tanken är fin, men AA:n ner mot t ex checkpoint på caspian är oftast självmord. Även om jag åker i grupp med två pansar känner jag mig som en levande måltavla. Är piloterna bra med upplåsta leksaker hinner jag inte försvara. Sen tillkommer minor, och massa folk med smaw, C4 och hej och hå så är vi utrotade innan flaggan var på halv stång...

AA:n hinner ofta ta ut nån, men pansarvagnarna för ingen respekt alls med sig, om man inte hittar en ensam recon/assult ute i skogen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

har märkt att om man åker två bilar nära varandra så laggar det GALET?! man kör in i varandra och det hackar o har sig. ibland är bilen framför där ibland inte osv. likadant för både mig och polaren när vi lana i heglen. har ni samma skit eller är det bara vi?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Babianen:

Håller med till fullo. Saknar känslan i bf2 och att man visste var stingermissilen var någonstans grovt sett (och att man kunde se bakåt etc vilket dom tagit bort) så man kunde slå ut den med skicklighet. Nu kan den vara var som helst och låsa när som helst. Känns LOTTO vilket minskar ens valmöjligheter. Man måste spela mkt mer defensivt i choppern nu.

Jag ska dock erkänna att det var lite jobbigt att grinda banan själv med tv missilen hela tiden i bf2, vilket är borta i bf3 nu, eftersom det är så värdelöst att singlepilota i bf3. Man måste ha en gunner i bf3 för en boost på åtminstone 35% effektivitet. I Bf2 skiljde det kanske 5-10% mellan att singlepilota och ha 2 i choppern.

Lite som när dom tog bort dolphin diving, vilket jag anser vara mkt bra, för då slipper man hålla på och göra det 24/7 för att maximera sin potential. Saker som känns jobbiga att göra men man måste göra ändå för att det är mest effektivt är bra att få bort i högsta möjliga mån. Samtidigt saknar jag att grinda med tv missilen själv i choppern, kör bara guided missiles nu, och det kräver 2x14 missiler för att förstöra en tank vilket är drygt....
Det bästa, imo, skulle vara om dom ändrade tillbaka dynamiken på choppers mycket mer likt till bf2 men ändrade tv missilen lite.
I bf2 fick man klicka sig fram, en Tweak som hade löst mkt vore att göra tv missilen mkt svårare att styra bara. Att man hade Exempelvis enbart 2-4 klick enbart i styrning hade försvårat användningen avsevärt och hade krävt mkt mer skills. Detta hade löst problemet för alla.
Tanks och apc hade mer lätt kommit undan bortsett från dom mest skillade möjligtvis. Choppers skulle gå att skjuta ner med 1 missil men hade blivit otroligt mkt svårare pga det ständigt rörliga målet.
Nu kan man styra den i realtid hela tiden vilket är ganska lätt egentligen, även om bf2 var lättare.
Tycker DICE har tagit helt fel väg i bf3 angående detta, hoppas dom fixar choppern och boostar den ,fixar stigning och snurra upp som i bf2 (istället för att sjunka) om man seatswitchar till säte 2 (samt tar bort möjlighet för fiende att få lock om man är i copilot sätet ensam i choppern) och gör om denna tv missil fix, det hade gjort spelet MYCKET roligare.
DÅ skulle man till och med kunna göra så att alla infanteri enbart behövde 2 stingers för att förstöra helin för att man skulle kunna, som pilot, komma undan alla ständiga locks hela tiden lättare. Misstänker infanterister skulle tycka om detta för att visst kanske lite svårare att få in 1 träff med stingern, men om man får 1 träff så vet man med sig att nästa träff ger en vehicle disabled, destroyed + kills - allt på 1 stinger, vilket är mkt roligare än att träffa 3 gånger och se sitt byte snika undan gång på gång igen.

Denna tweak skulle också minska känslan av att behöva grinda, då det är så få klick på tv missilen som man har. Det är skillnad på att behöva klicka 20 ggr för max accuracy (då uppmärksamhet krävs under mkt längre tid för för max effektivitet) till att bara kunna/behöva klicka 2-4 ggr (som kräver mkt mindre attention span).

Skulle heller inte ha något emot om man kunde gå och ladda om/reparera i basen som i bf2 vilket skulle göra det mer balanserat och svårt för choppern på det området också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

samt tar bort möjlighet för fiende att få lock om man är i copilot sätet ensam i choppern

Du kan inte mena allvar med detta?

Du inser att det då hade räckt med ett blixtsnabbt F2/F1 då och då för att göra helikoptrar 100% odödlig när det kommer till målsökande missiler?!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sambuccashake:

Du kan inte mena allvar med detta?

Du inser att det då hade räckt med ett blixtsnabbt F2/F1 då och då för att göra helikoptrar 100% odödlig när det kommer till målsökande missiler?!

Nej, för att det var så i bf2 och det skyddar bara om timingen är perfekt. Ibland kan lock komma väldigt fort och om man inte switchar precis innan lock så träffar missilen trots man är i säte 2 efter switch. Det funkade perfekt i bf2 men då hade man inte 100 stinger efter en.
edit: Dessutom får du tänka på att i säte 2 kan man inte styra choppern, så kommer man i ett knivigt läge gör du så att helin måste antingen krasha eller switcha tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Nej, för att det var så i bf2 och det skyddar bara om timingen är perfekt. Ibland kan lock komma väldigt fort och om man inte switchar precis innan lock så träffar missilen trots man är i säte 2 efter switch. Det funkade perfekt i bf2 men då hade man inte 100 stinger efter en.
edit: Dessutom får du tänka på att i säte 2 kan man inte styra choppern, så kommer man i ett knivigt läge gör du så att helin måste antingen krasha eller switcha tillbaka.

Nej det tar en "evighet" att locka.

Om man hade infört detta hade du kunnat åka fram och tillbaka rakt över engyn och trycka F2/F1 var tredje sekund så hade lock-cykeln börjat om.
Totally retarded om du frågar mig. (vilket du förmodligen inte gör)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sambuccashake:

Nej det tar en "evighet" att locka.

Om man hade infört detta hade du kunnat åka fram och tillbaka rakt över engyn och trycka F2/F1 var tredje sekund så hade lock-cykeln börjat om.
Totally retarded om du frågar mig. (vilket du förmodligen inte gör)

Du vill väl att man ska få lock på 1 sek och dessutom skjuta ner choppern på 1 skott. Retarded? Jo men visst. Du ser inte the big picture här, du är inte en one man army som infanterist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Du vill väl att man ska få lock på 1 sek och dessutom skjuta ner choppern på 1 skott. Retarded? Jo men visst. Du ser inte the big picture här, du är inte en one man army som infanterist.

Jag anser att det är DU som inte ser the big picture.

Det spelar ju inte någon roll om samtliga 32 spelare har stingers och siktar på din heli, varenda gång du trycker F2/F1 så börjar lock-cykeln om = ingen kommer någonsin kunna avfyra en stinger.