Permalänk
Medlem

Beställde en produkt ganska tidigt på måndagen och fick varan på torsdagen. Statusen visade i 2 dagar att den höll på att packas men när den väl hade skickats iväg på onsdagen så vaknade jag upp på torsdagen med ett sms om att den hade kommit. Synd att det bara ska bara vara posten som får beröm för sin snabba leverans denna gång. Kan många andra butiker leverera på 1-2dagar, så kan ni också göra det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av napdev:

Har nu försökt få mitt nätagg bytt i ungefär en månad, kundtjänst har inte återkommit på 3 veckor. Funkar visserligen men lider av coil whine, låter högre än mina 11 fläktar i datorn, låter värre än musklick, överröstar mitt tangentbord.

Någon som genomfört retur hos cdon och kan berätta uppskattad tid?

This, gör mig orolig. Jag försöker få mitt nättagg utbytt då fläkten går på högvarv konstant. De bad om serienumret och sa att de skulle skicka reklamationsansökan till leverantören. Hoppas det går fortare än 3 veckor...

Permalänk
Medlem

Beställde delar till ett nybygge i fredags morse.
Skickades på fredagen och är nu sorterat vid "min" terminal
så jag kan hämta det redan imorgon.
Förutom 22% billigare än de andra så får man väl hoppas att det är rätt prylar.

För när det gäller priserna så äger ni verkligen sönder konkurrenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Beställde delar till ett nybygge i fredags morse.
Skickades på fredagen och är nu sorterat vid "min" terminal
så jag kan hämta det redan imorgon.
Förutom 22% billigare än de andra så får man väl hoppas att det är rätt prylar.

För när det gäller priserna så äger ni verkligen sönder konkurrenterna.

Själv beställde jag 4 artiklar kl 14 i fredags vars status vid en snabbkoll så här på söndagskvällen fortfarande visar "Ej levererad".
Förvisso väntar jag mig inte att dom skall skicka varor under helgen , men det skall bli intressant att se hur pass många dagar efter dig jag kan vänta mina varor. Följande varor är beställda och fanns vid ordertillfälle i lager för 1-3 dagars leverans , vilket även är nuvarande status söndag kväll.

1 st Asus P8Z68-V PRO, Z68
1st Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE
1st i5 2500K, 3.3GHz, 6MB
1st Windows 7 Home sp1 OEM

Att det kan ta några dagar extra i jultid kan jag köpa , dock kommer toleransnivån vara tämligen låg för felaktigt levererade artiklar samt begagnade eller sargade varor. Återkommer med vidare information när jag får mina varor och hoppas som ovan citerad användare att det åtminstone blir rätt saker man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Själv beställde jag 4 artiklar kl 14 i fredags vars status vid en snabbkoll så här på söndagskvällen fortfarande visar "Ej levererad".
Förvisso väntar jag mig inte att dom skall skicka varor under helgen , men det skall bli intressant att se hur pass många dagar efter dig jag kan vänta mina varor. Följande varor är beställda och fanns vid ordertillfälle i lager för 1-3 dagars leverans , vilket även är nuvarande status söndag kväll.

1 st Asus P8Z68-V PRO, Z68
1st Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE
1st i5 2500K, 3.3GHz, 6MB
1st Windows 7 Home sp1 OEM

Att det kan ta några dagar extra i jultid kan jag köpa , dock kommer toleransnivån vara tämligen låg för felaktigt levererade artiklar samt begagnade eller sargade varor. Återkommer med vidare information när jag får mina varor och hoppas som ovan citerad användare att det åtminstone blir rätt saker man får.

Jisses, vilka krav. Vilka butiker hinner, under julhandeln, leverera samma dag ett flertalet artiklar om beställning vart lagd så sent som 14.00? Att du grämer dig över potentiellt fel varor, just bara för det hänt ett par skribenter ovan, visar bara hur oinsatt du är över storleken av CDON och dess logistik. Ni måste förstå att för varje inlägg av missnöje finns det ca. 1000(minst) oskrivna inlägg av nöjda kunder.

Du skriver att du "förvisso inte väntar dig att dem ska leverera under helgen", vilket gör mig nyfiken om vilka butiker som gör det överhuvudtaget?

Jag har varit nöjd med CDON oavsett vilket produktsortiment det gäller, även är jag glad som datorentusiast att en av nordens största detaljhandlare(CDON) går in i detta segment(datorkomponenter) och på så vis hjälper till att pressa priserna för oss konsumenter.

Permalänk

Måste veta när ni får in Silverstone Raven RV02 White... Hittar den bara hos er och jag vill ha en sååå mycket

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalleexx:

Jisses, vilka krav. Vilka butiker hinner, under julhandeln, leverera samma dag ett flertalet artiklar om beställning vart lagd så sent som 14.00? Att du grämer dig över potentiellt fel varor, just bara för det hänt ett par skribenter ovan, visar bara hur oinsatt du är över storleken av CDON och dess logistik. Ni måste förstå att för varje inlägg av missnöje finns det ca. 1000(minst) oskrivna inlägg av nöjda kunder.

Du skriver att du "förvisso inte väntar dig att dem ska leverera under helgen", vilket gör mig nyfiken om vilka butiker som gör det överhuvudtaget?

Jag har varit nöjd med CDON oavsett vilket produktsortiment det gäller, även är jag glad som datorentusiast att en av nordens största detaljhandlare(CDON) går in i detta segment(datorkomponenter) och på så vis hjälper till att pressa priserna för oss konsumenter.

Tror du gör en aningen skev tolkning av mitt tidigare inlägg. Ingenstans i texten förväntar jag mig att få några varor levererade över en helg. Det har jag klart och tydligt deklarerat i just det stycke du väljer att citera. Jag påtalar även att jag med tanke på jultider har förståelse och sympati för att det kan ta längre tid än normalt. Däremot gör jag en högst personlig reflektion över att det skall bli intressant att se om leveranstiden i slutändan skiljer sig markant emot den användare jag citerade som lade beställningen något tidigare under samma dag.

Att jag däremot är en smula orolig för att eventuellt felaktiga artiklar skall levereras sticker jag dock inte under stol med , vilket ju uppenbarligen inte är helt obefogat. Har tidigare i mitt yrkesliv jobbat för ett par företag modell större både i omsättning och logistik än CDON , så helt utan koll vill jag inte påstå att jag är.

Permalänk

Kan ni inte slänga in Corsair 650D i rean?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Man kan kombinera presentkort och rabattkod.

Jag pratar om rabattkoder.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Rabatten gäller inte längre, eller? När jag gör en kassa på fyra artiklar för 5000kr drar det av typ 300kr med rabatten.

Permalänk
Medlem

En sak som de måste åtgärda är de här sidorna med produkter som inte går beställa över huvudtaget. Kommer ofta in från utomstående länkar för att mötas av en "Vi mailar dig om den går att köpa någon gång kanske"-knapp.
Särskilt som det nu gäller något som jag hittade på deras egna julkalander med. Vet inte om det räknas som falsk marknadsföring eller inte.

Lucka #4 - http://cdon.se/film/star_wars_1-6_%289_disc%29%28blu-ray%29-9...

Vi har produkten registrerad till ett förmånligt pris, men du får tyvärr inte köpa den till det. Pga att vi inte har den alls i lager eller så.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

En sak som de måste åtgärda är de här sidorna med produkter som inte går beställa över huvudtaget. Kommer ofta in från utomstående länkar för att mötas av en "Vi mailar dig om den går att köpa någon gång kanske"-knapp.
Särskilt som det nu gäller något som jag hittade på deras egna julkalander med. Vet inte om det räknas som falsk marknadsföring eller inte.

Lucka #4 - http://cdon.se/film/star_wars_1-6_%289_disc%29%28blu-ray%29-9...

Vi har produkten registrerad till ett förmånligt pris, men du får tyvärr inte köpa den till det. Pga att vi inte har den alls i lager eller så.

Lucka 4 gäller ju bara till midnatt.
Jag beställde boxen på kvällen utan problem.

Permalänk
Medlem

Förvisso, men jag kollade strax innan midnatt på min telefon innan jag kom hem, vara samma då. Går ju inte ens köpa till det dyrare priset. Det är väl ingen limited edition direkt ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Är er SWECNOV rea slut? koden funkar inte för mig.. Den läggs in men drar inte av 15% (har inte använt den tidigare)

http://cdon.se/hemelektronik/asus_xonar_essence_stx_soundcard... den jag försökte beställa. Men såg nu att den inte låg med i produkterna för 15% billigare.. Den gjorde det förut dock :S

Permalänk
Medlem

Jag gjorde min första beställning från er förra veckan för att se om ni var lika duktiga som de andra jag brukar handla hos (Inet, Dustin).

Jag beställde en Dell U2412M och en Philips Wake Up light hos er i tisdags. Leveranstid för båda produkterna låg på 1-3 dagar.
Snart har en vecka gått och jag har fortfarande inte fått hem produkterna. Nu har Dustin samma pris på skärmen (2490 kr). Hade jag beställt där hade jag fått paketet dagen efter. Gör något åt era leveranstider. Prio ett för kunden är priset, prio 2 är leveranstiden. Ni har bra priser men kass leveranstid, det är sånt som gör att man slutar handla hos er.

/Fredrik

Visa signatur

FD Define C | ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING | 8700K@4.8GHz - FD Celcius S24 | G.Skill 16GB 3200MHz CL16 Trident Z RGB | GTX 760 2GB Windforce R2 | Corsair RM650 | Tobii Eye Tracker 4C | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av w4llen:

Jag gjorde min första beställning från er förra veckan för att se om ni var lika duktiga som de andra jag brukar handla hos (Inet, Dustin).

Jag beställde en Dell U2412M och en Philips Wake Up light hos er i tisdags. Leveranstid för båda produkterna låg på 1-3 dagar.
Snart har en vecka gått och jag har fortfarande inte fått hem produkterna. Nu har Dustin samma pris på skärmen (2490 kr). Hade jag beställt där hade jag fått paketet dagen efter. Gör något åt era leveranstider. Prio ett för kunden är priset, prio 2 är leveranstiden. Ni har bra priser men kass leveranstid, det är sånt som gör att man slutar handla hos er.

/Fredrik

Vore intressant att veta vilken status du har på din order , Ej levererad - packas - postad ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Vore intressant att veta vilken status du har på din order , Ej levererad - packas - postad ?

Jo, den är postad. När jag söker på mitt kolli-id på posten.se står det "Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen".

Fick ett mail i fredags klockan 18:45 från CDON att den är postad. Vad som stog på hemsidan (1-3 dagar leveranstid) så skulle jag alltså senast haft sakerna i fredags.

Visa signatur

FD Define C | ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING | 8700K@4.8GHz - FD Celcius S24 | G.Skill 16GB 3200MHz CL16 Trident Z RGB | GTX 760 2GB Windforce R2 | Corsair RM650 | Tobii Eye Tracker 4C | Dell U2412M

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av w4llen:

Jo, den är postad. När jag söker på mitt kolli-id på posten.se står det "Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen".

Fick ett mail i fredags klockan 18:45 från CDON att den är postad. Vad som stog på hemsidan (1-3 dagar leveranstid) så skulle jag alltså senast haft sakerna i fredags.

"Elektronisk förhandsinformation mottagen" innebär inte att försändelsen är postad. Det innebär enbart att företaget reserverat ett kollinummer och skrivit ut en adressetikett. När posten väl får paketet varierar på när det hämtas av posten eller lämnas av företaget självt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

"Elektronisk förhandsinformation mottagen" innebär inte att försändelsen är postad. Det innebär enbart att företaget reserverat ett kollinummer och skrivit ut en adressetikett. När posten väl får paketet varierar på när det hämtas av posten eller lämnas av företaget självt.

Man kan inte lita helt på postens sida, på mitt kollinummer så står det fortfarande "Elektronisk förhandsinformation mottagen" men klockan 11:52 idag så fick jag ett SMS att jag kan hämta ut mitt paket.

Edit: Kan även vara så att jag fick fel kollinummer skickat till mig på min mail.

Permalänk
Medlem

Dä kommer någon positiv erfarenhet.

Beställde komponenter till en ny dator i fredags morse.
I söndags eftermiddag var det sorterat på terminalen och jag hämtade ut paketet nu på måndagen.

Allt kom i en jättekartong, chassi och övriga komponenter låg mycket väl packade
i kartongen med luftkuddar i tomrummen.

Allt var rätt enligt beställningen och hittills är jag mycket nöjd.
Prismässigt sparade jag drygt 1100kr med 15% rabatten.
(3700kr istället för 4850kr hos konkurrenterna)

Antar att Cdon inte tjänar speciellt mycket med tanke på hur små marginaler
det är på komponenter, utan vill slå sig in på marknaden.

Två tummar upp!

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

Rabatten gäller inte längre, eller? När jag gör en kassa på fyra artiklar för 5000kr drar det av typ 300kr med rabatten.

swecnov funkar fortfarande sparade mig ungefär 1200 kr idag!

Permalänk

Asus P8Z68-V PRO/GEN3, Z68

Hej!

Jag plockade ihop en varukorg för c:a 14 tkr för någon dag sedan och så klart är det vissa varor som inte finns i lager ikväll när jag ska beställa. Vet ni när Asus P8Z68-V PRO/GEN3, Z68 kommer in igen? Det står bara att det är tillfälligt slut.

Tacksam för snabbt svar!

/R

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liquorice87:

swecnov funkar fortfarande sparade mig ungefär 1200 kr idag!

Men, huh. Vad tusan. Vad kan vara fel? Vad köpte du?

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

Men, huh. Vad tusan. Vad kan vara fel? Vad köpte du?

Jag köpte Processor, Moderkort, Grafikkort, Chassi och HDD

Permalänk

Har du förresten kollat så att varorna du valt är med i kampanjen?
Här har du dom annars

Permalänk
Medlem

Beställde moderkort + cpu i söndags. Postades i måndags och hämtade ut varorna nu vid tisdag lunch. Nu är det dags att bygga ihop min nya julklapp

Kan inte annat än ge CDON toppbetyg som levererade snabbt och ger oss kära Sweclockare denna eminenta rabatt. Jag menar 1487kr för en i5 2500k... Ni toppar numera min lista!

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

I skrivande stund har det tagit ~34h att packa, ni är tydligen inte färdiga med det än. Första och sista gången jag beställde från er.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Har en fråga om denna produkt från Windows är Retail utgåva och inte en OEM?
http://cdon.se/hemelektronik/windows_7_home_premium_-_svensk_...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

La en beställning på en bok 2011-11-08, dom började "packa" min order den 28e, och det tog sån tid så jag ville avboka min order och köpa den någon annanstans.
Men det gick icket då den packades. Igår sa dom att dom skulle kolla med lagret vad som sker, idag är min order annullerad och jag har inte fått någon information om varför eller något alls.

Vad tusan håller ni på med CDON?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

I skrivande stund har det tagit ~34h att packa, ni är tydligen inte färdiga med det än. Första och sista gången jag beställde från er.

Samma sak för mig. Verkar vara ett gäng "livsnjutare" till packare som tar god tid på sig...

Möjligt att dom väntar på att tomten och hans nissar skall hjälpa till