Permalänk

Håller på att bryta ihop..

Vad kan felet vara på min dator?
Den startar i en halv sekund sen stängs den av.. Har provat koppla ur allt och sedan sätta tillbaka det i datorn utan någon större lycka.
Finns det någon här inne med som skulle kunna tänka sig vad det kan bero på?

Tacksam för svar!

Visa signatur

:- )

Permalänk
Medlem

Testa att köra ett minne itaget.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Det underlättar om du berätta mer historia bakom datorn.
Tex
Vad gjorde du innan du fick problem?
Nybyggd eller gammal dator?
Osv.

Permalänk
Medlem

skruv bakom moderkortet!

Permalänk
Avstängd

Ta ut batteriet på moderkortet

Permalänk

Datorn har ett ramminne för stunden 4gb Vengeance och jag har provat ett annat!
Den byggdes runt början av mars och har följande komponenter: i5 2500k, Gtx 570 (gainward), 4gb Corsair Vengeance, XFX 750w, MSI p67 - gd55, 640gb WD Black..

Jag provade för övrigt att köra sli idag och 8gb ram, samt en SSD och det fungerade hur bra som helst, sedan när jag satte tillbaka allting så började detta problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Rubriken ska tydligt beskriva vad tråden handlar om" tänk på det nästa gång

Permalänk
Medlem

När den stängs av, då slår den bara av och inte typ "startar om"?

Ingen ljudsignal från mobo?

Permalänk
Medlem

Minnena

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

När den stängs av, då slår den bara av och inte typ "startar om"?

Ingen ljudsignal från mobo?

Exakt den står typ och "startar om" alltså utan att komma in i BIOS osv och nej inget ljud!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nollställ cmos!

Permalänk
Medlem

Nolla bios, troligtvis har den fått lite hicka när du hade sli i och tog bort det elr så har du glömt nån strömkontakt..

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Jag hade en gång samma problem, startades en halv sekund/allt gick igång en halv sekund sen stängdes den av. Det var chassi kablarna, alltså POWER SW, POWER LED, H.D.D LED och RESET SW som var kopplade åt fel håll.

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Skrivet av we_man1:

Jag hade en gång samma problem, startades en halv sekund/allt gick igång en halv sekund sen stängdes den av. Det var chassi kablarna, alltså POWER SW, POWER LED, H.D.D LED och RESET SW som var kopplade åt fel håll.

Provade även de förut fast än jag inte hade rört dem...

Visa signatur

Permalänk

Vill även tillägga att det inte fungerade att köra SLI nu när jag provade igen..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Den gamla vanliga frågan: Vilket nätagg har du?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Den gamla vanliga frågan: Vilket nätagg har du?

Jag Har XFX 750W, står lite längre upp också

Visa signatur

Permalänk

Har du provat att nolla BIOS ännu? frågar igen då du inte gett oss någon respons på detta Brukar lösa en del sånna här problem.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Skrivet av snoogiloo:

Har du provat att nolla BIOS ännu? frågar igen då du inte gett oss någon respons på detta Brukar lösa en del sånna här problem.

Står det i manual hur jag borde gå till väga med detta moderkort då? Har faktiskt aldrig gjort det förut!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Användarnamnet:

Står det i manual hur jag borde gå till väga med detta moderkort då? Har faktiskt aldrig gjort det förut!

Antingen kollar du manualen eller så kopplar du ur strömmen (två hål i väggen) och tar ut batteriet en stund. Det kan finnas en knapp på moderkortet men som sagt titta i manualen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Antingen kollar du manualen eller så kopplar du ur strömmen (två hål i väggen) och tar ut batteriet en stund. Det kan finnas en knapp på moderkortet men som sagt titta i manualen.

Provade att ta ur batteriet utan någon lycka.. De enda knappar jag hittar är OC-knappen, ON/OFF-knappen och reset-knappen (som förövrigt inte hjälper för detta problem)!

Visa signatur