Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Själv så gillar jag Descent II - Redbook soundtrack skarpt :).

Track 08

Track 06

Permalänk
Medlem

Lite mer Musik man tänkt på under dagarna sen sist.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Den här låten ger mig gåshud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osian:

det gör den dock var den inte från något spel.

Permalänk

En av tavernavisorna ur Skyrim, Age of Agression. Mysig lägerelds musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

det gör den dock var den inte från något spel.

Den var från Trailern, close enough

Permalänk
Inaktiv

Här finns en massa bra: BF2, Mario, Mass Effect osv

http://grooveshark.com/album/The+Greatest+Video+Game+Music/72...

Permalänk

Ok, sjukt bra tråd detta. När jag har tid skall jag gå igenom allt och skapa en enda lång spellista med njutbara musikstycken

Här är mina bidrag, dom är av nostalgisk art.
Flashback var ju ett sjukt stämningsfullt spel.

Sen har vi Chaos Engine. Både ledmotivet och ingame-musiken är ju sjukt röjiga:

Permalänk

Jag vet inte om den har postats förut, men denna låt måste nog vara en av mina favoriter... spelen likaså. Uncharted's main theme.

http://www.youtube.com/watch?v=nkPF5UiDi4g

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Terran i Starcraft och Starcraft 2 har bra musik.

SC

SC2

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag bara älskar musiken i Darwinia och även anledningen till att jag då och då spelar om det igen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Såg detta live verkligen awesome upplevelse. Spel musik är mysigt förövrigt

Permalänk
Medlem

Aint no rest for the wicked

Borderlands

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Vet inte om denna nämnts än, men detta är nummer ett, ingen konkurrens, det episka Grim Fandango

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwazii:

Planescape: Torment

http://www.youtube.com/watch?v=OZOuy4YM0AI

(P.S. Ooopsie..Råkade ta flera..(Annars hade jag säkert valt varenda låt från Crash bandicoot 2 >.>)

Den är riktig go! Får tårar i ögonen när man lyssnar på Black isle studios mästerverk

har svår att bestämma mig vilken som är det bästa, har alltid älskat deras rpgs och de får mig att leva in mig i spelet så himla bra
http://www.youtube.com/watch?v=It4GRG7JdFI&list=PL1062F2484B0...
eller
http://www.youtube.com/watch?v=80MedpAJpNM&feature=BFa&list=P...
eller planescape torment.

Iaf Timothy Cain är ett geni enligt mig, kvalité rpg är något vi saknar idag

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=ebr-UTWLfyE

Halo musiken slår det mesta! Gåshud

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk
Hedersmedlem

skön låt! ~45sek.. lyssnat på detta inom dom närmaste månaderna,

för övrigt blir det någon sorts av techno. så som denna fast den är gammal

spelar mycket fps spel därav musiken

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk

Total Annihilation hade väldigt episk musik, inte minst för sin tid. Bästa var att musiken ändrades beroende på vad som hände, inte många RTS som gör det idag

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tycker att musiken i Halo-serien (som tidigare nämnt) spelar i en klass för sig alltså. Helvete vad bra det är!

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk

Det är så sjukt mycket bra spelmusik man glömmer bort!
Bjuder på lite BF2 och Ocarina of Time:

Ytterligare spel med underbar musik:
Heroes III
Pokemon-spelen
Diablo II
Zelda-serien
Chrono Trigger
Och många fler!

Permalänk

Här kommer några personliga favoriter:

Med mera...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nice tråd. Får ta och titta igenom hela någon gång och sen följa den då jag är helt såld på bra spel/film soundtracks. Mycket japan är det för min del.

Lite egna bidrag (eller snarare youtube länkar till soundtracks jag gillar)

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Håller med!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Steve Vai som shreddar sönder på gitarr där! grym gitarrist!

Permalänk
Medlem

Utan tvekan ocarina of time, har fortfarande inte hittat ett spel som slår de. Inte andra zelda spel heller:

Geruda valley är en av favoriterna :), Riktigt skön kännsla när man rider runt på Epona med den i bakgrunden.

Hittade en jäkla skön cover nu också:

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Benchmaskin 🍞

En grymt bra låt från Halo 2