Permalänk
Hedersmedlem

Har försökt leta men hittar tyvärr inget svar på detta förutom en "guide" på tuben.

Är hänvisad till en bärbar med X3100 grafik och T6400 cpu över julen och undrar bara om det är lönt att installera detta, går det att spela med så låg prestanda?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Profilen fanns då man loggade in på spportdelen av wot eu.

Permalänk
Medlem

Några svenskar med all T10'or eller ett par T8 arty som vill starta klan o lira seriöst?
Jag har sedan tidiigare vart med i KIA och vet därmed eras taktiker ganska bra, var även FC med dom, men de har börjat balla ur nu på sistonde, och med mängden aggression bland medlemmarna så tror jag inte dom kan fixa det denna gång.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Jag gillar dock changen med HE kanoner det gör att små tanks som väljer HE över annat inte har ett starkt vapen mot riktigt tunga saker.
Tex KV-2 med 152mm vs 107mm en kv med 107mm kan gå igenom KT front bara man siktar lite. (Kanonen har lite halv crap aim men med bra crew träffar den ofta mitt på.) Men med 152an kunde man innan 7.0 bara sikta rakt på front plåten och ta bort runt 20%+ utan problem.
Och Kanonen är 100% säkert inte gjord för att slåss på avstånd, Men 107an i det fallet är gjord för lite längre avstånd och kan penetrera en Ferdi i fronten fortfarande. Finns en punkt under fronten på den en liten vinklad plåt som bara är 25mm tjock.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Några svenskar med all T10'or eller ett par T8 arty som vill starta klan o lira seriöst?
Jag har sedan tidiigare vart med i KIA och vet därmed eras taktiker ganska bra, var även FC med dom, men de har börjat balla ur nu på sistonde, och med mängden aggression bland medlemmarna så tror jag inte dom kan fixa det denna gång.

Va heter du ingame? ja är med i KIA också, dock lite inaktiv nu på grund av semester och jobb i höst
Heter Hoolk ingame.

Vad är det som händer som gör att du vill sluta i Kia? Dom är väldigt brötiga och kan uppfattas lite aggresiva om man är ovan, tex eddz är rätt arg som fc
Men är väll delvis detta som gör dem effektiva i spelen Kia testar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Va heter du ingame? ja är med i KIA också, dock lite inaktiv nu på grund av semester och jobb i höst
Heter Hoolk ingame.

Vad är det som händer som gör att du vill sluta i Kia? Dom är väldigt brötiga och kan uppfattas lite aggresiva om man är ovan, tex eddz är rätt arg som fc
Men är väll delvis detta som gör dem effektiva i spelen Kia testar.

Åh ja, mig känner du
Poppington in-game

Jag har inte emot o stanna i klanen egt, men det är ju lite strul, närvaro är uppenbarligen ett problem just nu.
+ Att jag har ett otroligt upptaget RL nu, vilket är anledningen till att jag inte spelat alls nästan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Åh ja, mig känner du
Poppington in-game

Jag har inte emot o stanna i klanen egt, men det är ju lite strul, närvaro är uppenbarligen ett problem just nu.
+ Att jag har ett otroligt upptaget RL nu, vilket är anledningen till att jag inte spelat alls nästan.

Aha tjenare
Jo varit mycket senaste därför ja är inaktiv. Strulet har ja missat det mesta av.
En helsvensk grej vore inte fel, men hade du haft tid att leda det, i mina ögon perfekt för det hehe. Bra fc

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Om man tröttnat på att köra public vart vänder man sig då?
Kör just nu med KV-3

Har spelat sedan i somras...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Aha tjenare
Jo varit mycket senaste därför ja är inaktiv. Strulet har ja missat det mesta av.
En helsvensk grej vore inte fel, men hade du haft tid att leda det, i mina ögon perfekt för det hehe. Bra fc

Tack! Visst kan jag leda det, men jag får fundera på när det blir, är ju ganska upptagen som sagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Tack! Visst kan jag leda det, men jag får fundera på när det blir, är ju ganska upptagen som sagt.

Du får fundera och kliva ner från directors kanske? Softa och spela för skojs skull ett tag tills det finns mer tid kanske

Ska bli kul att testa nya patchen när ja kommer från semestern. Och skaffa en E-100 nu.
Och obj.261 hehe. 3-4 T10 och 2 t8 arty snart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Du får fundera och kliva ner från directors kanske? Softa och spela för skojs skull ett tag tills det finns mer tid kanske

Ska bli kul att testa nya patchen när ja kommer från semestern. Och skaffa en E-100 nu.
Och obj.261 hehe. 3-4 T10 och 2 t8 arty snart.

Du var alltid alldeles för ambitiös i detta spel imho
Iofs så borde jag haft samma, men jag slackade ju som fan med grinden så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Du var alltid alldeles för ambitiös i detta spel imho
Iofs så borde jag haft samma, men jag slackade ju som fan med grinden så.

Hehe, ja gillar grinden och så faktiskt. Men kör mycket själv än låser mig med platoons och sånt. Då kan ja köra 3-4 matcher och sen några till nån timme senare

Visa signatur

Permalänk

Ha, testade lite tank company igår och det var ju bara så mycket bättre än public!

Det passade min spelstil mycket bättre samt att man spelar mer som ett lag med strategi m.m.

Med KV-3:an så kommer man ju automatiskt efter alla andra som har snabbare tanks vilket verkar vara alla andra tanks =I
Då kan man smyga sig på enemy på lite håll och sikta in sig i lugn å ro.

I public kommer det då tanks helt omotiverat från alla j---a håll som inte har någon tanke bakom alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Ha, testade lite tank company igår och det var ju bara så mycket bättre än public!

Det passade min spelstil mycket bättre samt att man spelar mer som ett lag med strategi m.m.

Med KV-3:an så kommer man ju automatiskt efter alla andra som har snabbare tanks vilket verkar vara alla andra tanks =I
Då kan man smyga sig på enemy på lite håll och sikta in sig i lugn å ro.

I public kommer det då tanks helt omotiverat från alla j---a håll som inte har någon tanke bakom alls.

lol, vi är ett antal som kan inflika att taktik hör hemma i pluton, och inget annat .. När jag kör runt ensam i tanks t.ex så använder jag inte nån strategi i egentlig mening, den enda planen man har när man är ensam är att försöka få 10+ kills, o antingen lyckas man eller inte

Men man lär sig sin tank efter ett tag, vad som passar den bäst etc, kv-3 till exempel har jävligt bra armor för sin tier, så man kan smygröja med den ganska bra, den klarar de flesta hits framifrån från upp till tier 7.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av devhdc:

lol, vi är ett antal som kan inflika att taktik hör hemma i pluton, och inget annat .. När jag kör runt ensam i tanks t.ex så använder jag inte nån strategi i egentlig mening, den enda planen man har när man är ensam är att försöka få 10+ kills, o antingen lyckas man eller inte

Men man lär sig sin tank efter ett tag, vad som passar den bäst etc, kv-3 till exempel har jävligt bra armor för sin tier, så man kan smygröja med den ganska bra, den klarar de flesta hits framifrån från upp till tier 7.

Ja 10kills är jag sällan på, har som mest haft 6 kills med lillebrorsan KV. Men oftast om det går som jag vill så brukar det bli 2-3 kills.

Jo KV3:an tål en hel del från lägre tiers helt klart men den är ju då också slö och klumpig förstås.

Har inte heller satt mig så noga in var man ska sikta på respektive tank för maxinal skada utan jag brukar ta ett band och sedan så långt bak som möjligt å hoppas på ammorack eller bränsletanken.

Men kul är det även om det tar sjukt lång tid att avancera då man inte spelar 15timmar per dag som andra verkar göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Ja 10kills är jag sällan på, har som mest haft 6 kills med lillebrorsan KV. Men oftast om det går som jag vill så brukar det bli 2-3 kills.

Jo KV3:an tål en hel del från lägre tiers helt klart men den är ju då också slö och klumpig förstås.

Har inte heller satt mig så noga in var man ska sikta på respektive tank för maxinal skada utan jag brukar ta ett band och sedan så långt bak som möjligt å hoppas på ammorack eller bränsletanken.

Men kul är det även om det tar sjukt lång tid att avancera då man inte spelar 15timmar per dag som andra verkar göra.

Ammoracken sitter ofta i mitten under tornet eller i bakdelen av tornet. Bakdelen sitter motorn som man ofta träffar och sätter eld på tanken (finns visa tanks med motorn fram tex maus, Vk4502p ausf.B) Sen har vi alla andra tyska tanks som har växel lådan fram som räknas som en del av motorn och också fjuttar eld på tanken. Ex. Löwen är lätt att fjutta eld på framifrån med ett skott rätt på mitten ganska långt nere.

Ex på lätt tank att ammo racka är, Type 59, T-54 och T-44 fast sen förra patchen är dem 2 senare lite svårare att ta ammorack på.
På alla 3 sitter ammoracken mellan tornet och banden i mitten av tanken.

Sikta långt ner om du ser dem framifrån eller på bakdelen om du ser dem från sidan.
KV-3an har bäst armor och bäst kanon för sin tier också 122mm 390 skada med 175 pen är fint på t6.
Ett tips med kv-3 försök att gömma kroppen bakom en sten och visa bara tornet för tornet har riktigt fin armor och udda vinklar.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Skrivet av Aster:

Fan va trevligt det är när man lyckas på sin 5x

Om jag inte hade creditsproblem skulle jag köpa om min Stug III

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _michelin_:

Fan va trevligt det är när man lyckas på sin 5x

Om jag inte hade creditsproblem skulle jag köpa om min Stug III

Kan rekomendera T-25 eller Ram II, 30-50k / vända och kostar 750G resp. 825G nu under julen
(T5 fö dvs. samma fajter som StugIII)

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Skrivet av Aster:

Kan rekomendera T-25 eller Ram II, 30-50k / vända och kostar 750G resp. 825G nu under julen
(T5 fö dvs. samma fajter som StugIII)

Har både Löve och Type 59 så det är inte inkomsten utan att jag har så mycket som ska köpas

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Nya HE mekaniken är värdelös och har tagit all roligt från min Sherman och KV.
Någon som har ryska mediums från T-43 och uppåt? Och US TD från Slugger och uppåt? Har tänkt sätta min Sherman crew i TD istället, jag har blivit lite beroende av 155mm kanonen på T30.
Ska plocka crew ur min KV3 med för att sätta i ryska mediums, bara fri XP förbi KV1S.
Men jag gillar Swamp och Fjords.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Har funderat rätt skarpt på detta http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/48821-n0rdis-t... Funkade bra tills 7.0 kom.

Version 7 funkar inte omladningstiden (blir bara stora nollor typ, alltså att den inte kan läsa tecknen).

Sen kraschar spelet, om man lägger in den där som visar HP över fienden.

Måste man leta upp någon annan som har fix för det?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har funderat rätt skarpt på detta http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/48821-n0rdis-t... Funkade bra tills 7.0 kom.

Version 7 funkar inte omladningstiden (blir bara stora nollor typ, alltså att den inte kan läsa tecknen).

Använder visserligen version 5, men jag fick det att fungera med hjälp av det som står i och under detta inlägg:

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/47754-n0rdis-ti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Googla 'over target markers 7.0'

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Skrivet av Frispel:

Använder visserligen version 5, men jag fick det att fungera med hjälp av det som står i och under detta inlägg:

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/47754-n0rdis-ti...

mm, funkar ändå inte. Får i alla fall sekundräknaren att funka.

Får kolla på det någon gång.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Googla over target markers 7.0

Ok, får kolla på det.

Brukar inte hitta något på att googla.

Men tackar för hjälpen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ok, får kolla på det.

Brukar inte hitta något på att googla.

Men tackar för hjälpen.

Ta-frickin-da!

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/74727-070-over...

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk

Tackar för det:)

Får säga GOD jul i efterskott med;)

Visa signatur

Permalänk

*smisk*

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Bra jobbat:)

Kört lite nu och jag får av någon konstig anledning mer pengar per match (men erfarenhet ligger på samma runt 190-250).

Förr hade jag svårt att få 10k på var och varann match. men nu har jag till och med varit uppe i 33k (i för sig är det jul och en del låg tier ute).

Visa signatur