"Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts"

Permalänk
Inaktiv

"Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts"

Hej.
Jag har precis fått en ny dator och en ny skärm och även Battlefield 3 Limited Editon.
Jag har installerat spelet som vanligt osv, när jag klickar på en server så laddas det till den men när jag väl kommer in i servern så händer det ingeting, det blir helt svart.
jag tror det har med grafikkorten att göra för jag såg precis att det kom upp en sån sak vid start längst ner till höger.
" Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts.
Grafikdrivrutinen Intel Graphics Accelerator drivers for windows 7(R) slutade svara och har återställts"
Någon som vet va jag kan göra?
Här är en video som jag tagit vad som händer så kan någon hjälpa mig är ni snälla?
http://www.youtube.com/watch?v=kvV0LjAQlEk&context=C3035922AD...

Vad ska jag göra? förklara gärna för jag är ingen data snille direkt:/

Permalänk

Vad har du för grafikkort? Intel graphics accelerator låter inte bra då detta inte alls klarar battlefield med det processorns inbyggda grafikdel.
Har du kopplat bildkabeln till grafikkortet och inte moderkortet?

Permalänk
Medlem

Lite kortfattat så försöker spelet nyttja den inbyggda grafikkretsen i processorn.
Vet du om det sitter ett grafikkort i datorn?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Det är bra om du kan upplysa oss om vad du har för dator. Speciellt grafikkort.

Eftersom det står "Intel Graphics Accelerator drivers" så låter det som om du använder ett internt grafikkort (ett inbyggt i processorn eller moderkortet).

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Om du kör med ett intregerat grafikkort (Intel Graphics Accelerator drivers), tror jag du inte ens kan starta spelet. Har du ett externt grafikkort eller har du kanske glömt någon sladd? Skriv gärna upp dina specifikationer på din dator (beställningsordern) eller något i den stilen. Det vore ju inte bra om dom har glömt att leverera grafikkortet

EDIT: Ja, som ovan

Visa signatur

Något får det väl stå :)

Permalänk
Inaktiv

Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bitars
Processormodell 2:a gen Intel® Core™ i7-2600 processor
Minnestyp DDR3 1333 MHz
Grafikkort SLI: 2x NVIDIA® GeForce® GTX 560 Ti

Det är en sådan hära :
http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus...

Permalänk

Har du kopplat bildkabel till grafikkort? Blir fel om du kopplar till moderkortsplåten.

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad, titel redigerad*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon181473:

Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bitars
Processormodell 2:a gen Intel® Core™ i7-2600 processor
Minnestyp DDR3 1333 MHz
Grafikkort SLI: 2x NVIDIA® GeForce® GTX 560 Ti

Det är en sådan hära :
http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus...

Kan du hitta grafikkorten i enhethanteraren? Om du gör det, så kanske det är drivrutinerna som spökar, testa att installera om dom: (http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us)

Visa signatur

Något får det väl stå :)

Permalänk
Inaktiv

Man kanske ska installera något problem på datorn eller kanske ändra om något program på datorn kanske inte vet jag :/
Men har någon av er skype som skulle tänkas vilja hjälpa mig med att fixa de kanske så att ni kan se min skärm och styra den osv ?
(Min mick funkar dock inte )

Permalänk
Inaktiv

någon som kan hjälpa mig via skype?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flurrijacob:

Har du kopplat bildkabel till grafikkort? Blir fel om du kopplar till moderkortsplåten.

+1

Prova även displayutgången på ditt andra 560ti-kort.

Om det inte funkar, avaktivera det inbyggda grafikkortet i bios.

Permalänk
Inaktiv

hur aktiverar man bios ?

Permalänk
Skrivet av anon181473:

hur aktiverar man bios ?

Jag tror att vi ska vänta lite med det och se efter om du har kopplat skärmen rätt.

1) Stäng av datorn.
2) Dra ur kabeln från skärmen och titta på datorns baksida, du borde se att det finns flera likadana portar som du kan koppla in skärmen i. Troligen är skärmen nu inkopplad i den porten som sitter längst upp.
3) Sätt i kabeln i en av portarna som sitter längre ned.
4) Nu borde datorn själv fatta att du vill använda det "riktiga" grafikkortet.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Inaktiv

Jo, jag glömde nämna en sak om skärmen.
Man kan inte andvända vanliga sladdar ni vet sladdarna till skärmen som är Blå eller Vit, man kan bara använda HDMI kabel till datorn. Kanske de som är problemet må tro?

Permalänk
Inaktiv

Enligt mig så borde det inte vara några problem om man har HDMI kabel istället för dom "vanliga" blå/vit kablarna eller ?

Permalänk
Skrivet av anon181473:

Enligt mig så borde det inte vara några problem om man har HDMI kabel istället för dom "vanliga" blå/vit kablarna eller ?

Nej, inga problem alls. Det borde finnas HDMI-portar även på grafikkortet så du borde kunna följa min guide ändå.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Inaktiv

Tusen tack, nu funkade det.
Lösning:
Jag provade använda min gammla skärm som har dom dära "Vita/blåa kablarna" och jag helt enkelt bara kopplade in den vita i datorn helt vanligt, sen starta datorn, sen whooooop så funkar bf3 helt perfekt.
Tusen tack !