Konflikter med Bios, går ej boota datorn!

Permalänk
Medlem

Konflikter med Bios, går ej boota datorn!

Hej!

Jag hade min iPhoneladdare i en av frontens usbportar, drog ur den precis innan eller, samtidigt som jag satte på datorn. Efter ett par sekunder då jag fått fram att jag kan gå in i Bios så får jag ett felmeddelande.

"Usb device over current status detected, system will shut down in 15 seconds" Jaha tänkte jag. Började söka på Google efter svar, såg att man kunde testa att koppla ur sladden som går till frontens usbportar. Testade detta, hjälpte inte. Testade även att cleara Cmos, efter det startade jag datorn igen. Då fick jag ännu ett felmeddelande.

"Enter setup to recover bios setting" Då testade jag att försöka gå in i Bios, men det gick inte.. då jag försökte göra det kom båda felmeddelanden upp istället. Sen testade jag att lossa på skruvarna som håller moderkortet på plats, om det blivit någon kortis eller liknande. Detta hjälpte inte heller. Efter ytterligare ett par omstarter så fick jag även upp: "Keyboard interface error" och "No keyboard found".

Allt detta hände så plötsligt, läste om att Asus moderkort har en tendens att detta lätt kan hända. Har alltså testat att lossa skruvarna, dragit ur usbkabeln och resetat Bios.

Vet inte vad eller hur jag ska göra, något som har tidigare erfarenhet?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Corsair HX1000 Semi Passive - Intel i7 7700K 4.2Ghz - Asus Maximus IX Hero - Corsair RBG 16GB - MSI X 1080 Ti 6GB - 2x Seagate 7200RPM 1TB - Samsung SSD 840-series 256GB - Win10 64-bit

Permalänk
Medlem

Problemet löst, tror helt enkelt att det var mitt USB-uttag på moderkortet som rök, bytte ut moderkortet till brorsans gamla, likadant som jag hade innan. Tråden kan låsas/ta bort om så önskas.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Corsair HX1000 Semi Passive - Intel i7 7700K 4.2Ghz - Asus Maximus IX Hero - Corsair RBG 16GB - MSI X 1080 Ti 6GB - 2x Seagate 7200RPM 1TB - Samsung SSD 840-series 256GB - Win10 64-bit