Datorn hittar ej ljudkortet !

Permalänk

Datorn hittar ej ljudkortet !

Har nydligen köpt ett creative-sound-blaster-audigy-se men när jag har stoppat in det i pci uttaget och startar datorn så hittas inte ljudkortet. Har installerat de nya drivrutinerna osv. Men det funkar inte hjälp mig någon!

(vet att jag gjorde en liknande tråd nydligen men är i stort behov av hjälp, en moderator får gärna samman slå trådarna!)

Permalänk

hELP PLEASE

Permalänk
Medlem

Om du har testa sätta den i ett annat pci uttag eller i en annan dator. Lite kul att jag köpte ett liknande kort för typ 3 år sen och det var dött vid ankomst och vägrade fungera i någon dator, men när komplett testade det fungerade det (tydligen) när jag fick tillbaka den fungerade det fortfarande inte och jag orkade inte bry mig mer då det kostade ca 250kr och kompletts support är inte roliga direkt..

Om du har haft ett annat ljudkort installerat tidigare på datorn så kan det vara bra att ta bort de drivrutinerna.

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Skrivet av Holm01:

Om du har testa sätta den i ett annat pci uttag eller i en annan dator. Lite kul att jag köpte ett liknande kort för typ 3 år sen och det var dött vid ankomst och vägrade fungera i någon dator, men när komplett testade det fungerade det (tydligen) när jag fick tillbaka den fungerade det fortfarande inte och jag orkade inte bry mig mer då det kostade ca 250kr och kompletts support är inte roliga direkt..

Om du har haft ett annat ljudkort installerat tidigare på datorn så kan det vara bra att ta bort de drivrutinerna.

Tagit bort de gamla drivrutinerna, but stil..

Permalänk
Medlem
Skrivet av adammkarlsson123:

Tagit bort de gamla drivrutinerna, but stil..

Testa i en annan dator/pciport.

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Det är inte tillåtet med kospostning, alltså att man skapar flera trådar med samma ämne.
Utöver detta har bumpning förekommit, alltså att man skriver innehållslösa inlägg för att få uppmärksamhet vilket också bryter mot forumets regler.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck