creative-sound-blaster-audigy-se PROBLEM

Permalänk

creative-sound-blaster-audigy-se PROBLEM

Hej alla ! Idag hämtade jag mitt http://www.inet.se/produkt/6303299/creative-sound-blaster-aud... !
Men datorn hittar inte ljudkortet, läste på flera forum om att man ska avinstallera det gamla (har inbyggt) Men när jag går in i enhetshanteraren så finns det 5 olika drivrutiner , 4 av dom heter Nividia high defination audio Och den sista heter realtek high defination audio!

Har även testat att leta efter drivrutiner till kortet, och satt i och ut kortet 3 gånger.

Är grymt tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

Antar att du laddat ner de senaste drivrutinerna för kortet?
Finns här http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catI...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Antar att du laddat ner de senaste drivrutinerna för kortet?
Finns här http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catI...

Ja det har jag men fortfarande hittar inte datorn kortet

Permalänk

Någon som vet?
Hittar inte hur jag ska fixa detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adammkarlsson123:

Någon som vet?
Hittar inte hur jag ska fixa detta!

Jag installerade nyss ett gammalt Audigy 2 ZE i min dator och det funkade så fort jag körde installationen SBAX_PCDRV_LB_2_18_0017.exe
Hade dock lite andra problem att få surround att funka korrekt men efter lite pul så fixades det med.

Permalänk
Skrivet av zablot:

Jag installerade nyss ett gammalt Audigy 2 ZE i min dator och det funkade så fort jag körde installationen SBAX_PCDRV_LB_2_18_0017.exe
Hade dock lite andra problem att få surround att funka korrekt men efter lite pul så fixades det med.

Okej

Permalänk
Avstängd

Gå till "avinstallera ett program" och ta bort "realtek high defination audio" sedan installerar du drivrutin till Creative kortet.

EDIT: ljudkortet kommer hittas när du installerar drivrutinen till ditt creative ljudkort.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

Gå till "avinstallera ett program" och ta bort "realtek high defination audio" sedan installerar du drivrutin till Creative kortet.

EDIT: ljudkortet kommer hittas när du installerar drivrutinen till ditt creative ljudkort.

FEl ljudkortet hittades inte trots att de gamla drivrutinerna var borta och nya installerades

Permalänk
Medlem

Har du inaktiverat ditt gamla ljudkort i bios?

Permalänk
Avstängd

FEl ljudkortet hittades inte trots att de gamla drivrutinerna var borta och nya installerades

Gick installationen av creatives drivrutin igenom utan problem?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av Forkboys:

Har du inaktiverat ditt gamla ljudkort i bios?

Tog bort något som hette realtek hd audio.

Permalänk
Skrivet av robalm:

Gick installationen av creatives drivrutin igenom utan problem?

Ja !

Permalänk
Medlem

du måste in i bios och stänga av de integrerade ljudkortet

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem

Funkar detta ljudkort på någon annan dator? det kan ju ha blivit nåt fel med det hela, finns det fler pci platser lediga? du kan ju testa och se om det funkar på en annan plats isåfall

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

Hej alla ! Idag hämtade jag mitt http://www.inet.se/produkt/6303299/creative-sound-blaster-aud... !
Men datorn hittar inte ljudkortet, läste på flera forum om att man ska avinstallera det gamla (har inbyggt) Men när jag går in i enhetshanteraren så finns det 5 olika drivrutiner , 4 av dom heter Nividia high defination audio Och den sista heter realtek high defination audio!

Har även testat att leta efter drivrutiner till kortet, och satt i och ut kortet 3 gånger.

Är grymt tacksam för alla svar!

Får du något ljud alls eller är det så att du inte kan komma in i ljudkortets panel där du ändrar EQ o.s.v.?

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Skrivet av sokar:

du måste in i bios och stänga av de integrerade ljudkortet

Hur gör jag det då?

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Funkar detta ljudkort på någon annan dator? det kan ju ha blivit nåt fel med det hela, finns det fler pci platser lediga? du kan ju testa och se om det funkar på en annan plats isåfall

HAr testat båda platserna i min dator!

Permalänk
Skrivet av Krimsarn:

Får du något ljud alls eller är det så att du inte kan komma in i ljudkortets panel där du ändrar EQ o.s.v.?

Får inget ljud alls, när man ska installera kortet med skivan som medföljer eller de senaste drivrutiner så står det att det inte går eftersom det inte hittas några creative produkter i din dator

Permalänk
Avstängd

Får inget ljud alls, när man ska installera kortet med skivan som medföljer eller de senaste drivrutiner så står det att det inte går eftersom det inte hittas några creative produkter i din dator

Du sa ju att installation gick igenom utan problem?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av robalm:

Du sa ju att installation gick igenom utan problem?

Ja på drivrutinerna går det utan problem, ,men använder man skivan man får med så står det så!

Permalänk

Inet är kända för bra kundservice ? Detta har de inte bevisat för mig, skrev på den nya frågefunktionen 2 gånger och det stod att frågan skulle synas inom 24 h men det har det inte gjort. Känns som de ignonerar mitt problem. Mailade nyss och begärda att de skulla lösa problemet.

Permalänk
Medlem

På Creatives hemsida så finns ett program man laddar ner som hjälper Windows att identifiera vissa ljudkort. Finns listat bland drivrutinerna.

Testa annars flera olika PCI-platser och att kortet är HÅRT intryckt. Jag hade problem med att få mitt att fungera och att det försvann från Windows men det löstes genom att verkligen trycka in ljudkortet helt ner i botten på PCI-platsen.