Asus g53sx vs Inet Taurus Experienced

Permalänk
Medlem

Asus g53sx vs Inet Taurus Experienced

Tjena det kanske blir lite fel forum men nämner både en bärbar och en stationär så fanns inte direkt något annat alternativ. En kompis ska uppgradera sin nuvarande dator men står inför ett litet dilemma. Han spelar för det mesta WoW och spel med liknande grafikkrav(BF3 kan också komma in i bilden men han har inga problem med lite lägre grafik konfigurationer). Dessa har han tittat på:

http://www.inet.se/produkt/1517097/taurus-extreme-gtx-560ti-i...

http://www.webhallen.com/hardvara/140447-asus_g53sx-s1139v-i7...

Jag har ingen erfarenhet av bärbara direkt så känner att jag inte riktigt kan hjälpa honom där. Men det är kanske någon här som kan säga hur den presterar jämfört med taurus datorn? Orsaken till att han är intresserad av asusen är att han skulle kunna ta den med sig om det behövs (skola osv) men också att den lätt går att flytta i hans lägenhet (soffan,köket osv). Han är medveten om att den väger rätt bra men han tar inte med sig den varje dag utan när det behövs endast i så fall.

Det han tvekar på då är såklart hur asusen presterar om man jämfört med det stationära. Får han mycket bättre prestanda med den stationära eller är det en acceptabel skillnad som skulle funka för hans behov?

Uppskattar lite hjälp här som jag kan visa honom imorgon

Permalänk
Skrivet av Tweakz:

Tjena det kanske blir lite fel forum men nämner både en bärbar och en stationär så fanns inte direkt något annat alternativ. En kompis ska uppgradera sin nuvarande dator men står inför ett litet dilemma. Han spelar för det mesta WoW och spel med liknande grafikkrav(BF3 kan också komma in i bilden men han har inga problem med lite lägre grafik konfigurationer). Dessa har han tittat på:

http://www.inet.se/produkt/1517097/taurus-extreme-gtx-560ti-i...

http://www.webhallen.com/hardvara/140447-asus_g53sx-s1139v-i7...

Jag har ingen erfarenhet av bärbara direkt så känner att jag inte riktigt kan hjälpa honom där. Men det är kanske någon här som kan säga hur den presterar jämfört med taurus datorn? Orsaken till att han är intresserad av asusen är att han skulle kunna ta den med sig om det behövs (skola osv) men också att den lätt går att flytta i hans lägenhet (soffan,köket osv). Han är medveten om att den väger rätt bra men han tar inte med sig den varje dag utan när det behövs endast i så fall.

Det han tvekar på då är såklart hur asusen presterar om man jämfört med det stationära. Får han mycket bättre prestanda med den stationära eller är det en acceptabel skillnad som skulle funka för hans behov?

Uppskattar lite hjälp här som jag kan visa honom imorgon

Funkar väll. Men kan inte jämföras med en stationär. Det är grymt mycket mer prestanda i en stationär. low funkar väll på BF 3. Kanske något på medium (beror ju på också hur låga FPS han står ut med).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Funkar väll. Men kan inte jämföras med en stationär. Det är grymt mycket mer prestanda i en stationär. low funkar väll på BF 3. Kanske något på medium (beror ju på också hur låga FPS han står ut med).

Om jag får säga min mening tror jag bara han kommer spela WoW haha iMac var också med i diskussionen av den anledningen och pga att han såg fördelar med en iMac för skolarbeten. Vad jag kunde se till honom där var väl att WoW funkar rätt hyfsat men temperaturer verkar vara ett problem enligt många. Någon som har erfarenhet av det kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tweakz:

Om jag får säga min mening tror jag bara han kommer spela WoW haha iMac var också med i diskussionen av den anledningen och pga att han såg fördelar med en iMac för skolarbeten. Vad jag kunde se till honom där var väl att WoW funkar rätt hyfsat men temperaturer verkar vara ett problem enligt många. Någon som har erfarenhet av det kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror inte han kommer få problem med temperaturen med den datorn. Den är ju utformad för att kyla bra, därav storleken. Den har stora kylelement och tystare fläktar än en vanlig laptop. Till WoW kommer den funka alldeles utmärkt, jag kör nästan fullt med min dator på 1600x900 med hyfsad fps (har iofs lagt WoW på hyllan).

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

Asus G53SX är väldigt tysta, men sök på google om Full load tester med G53SX.

Med V-sync avstängd och att sänka Anti-Alasing (AA) till lägsta, så kan man få en hyvsad FPS på höga inställningar.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Asus G53SX är väldigt tysta, men sök på google om Full load tester med G53SX.

Med V-sync avstängd och att sänka Anti-Alasing (AA) till lägsta, så kan man få en hyvsad FPS på höga inställningar.

/AP

Skrivet av netbuddy:

Jag tror inte han kommer få problem med temperaturen med den datorn. Den är ju utformad för att kyla bra, därav storleken. Den har stora kylelement och tystare fläktar än en vanlig laptop. Till WoW kommer den funka alldeles utmärkt, jag kör nästan fullt med min dator på 1600x900 med hyfsad fps (har iofs lagt WoW på hyllan).

Ja asusen verkar bra med tanke på temps och ljudnivå. Det var mer iMacen jag syftade på när det gäller temps Wow är nog inga problem som ni säger men vem vet grafiken kanske får en boost tillsammans med pandor och pokemon haha(knappt troligt)

Permalänk
Medlem

Det håller jag absolut med om men han känner inte att han kan eller har tid att montera den själv(lat om du frågar mig ). Tyvärr har inte jag tid att hjälpa honom pga tentor/studier. Sen blir priset lite mer om han ska köpa OS med(då det inte ingår)