Fick sjukt ont i magen helt plötsligt

Permalänk

Fick sjukt ont i magen helt plötsligt

Jag fick helt sjukt ont i nedre magen för en halvtimma sedan, jag måste sitta helt ihopsjunken som en hösäck annars blir smärtan outhärdlig. Någon som vet hur man blir av med det eller vad det kan vara?
Jag har inte ätit något idag förutom två clementiner i morse (försov mig så han aldrig äta frukost eller packa lunch) så det kan inte varit något jag ätit. Utöver det har jag druckit en del vatten och ca 4 muggar kaffe (svart) under dagen. Ända jag kan tänka mig att det skulle vara är kaffet. Jag har aldrig fått ont i magen av kaffe förut, jag har dock druckit så mycket kaffe på sistone (typ någon gång i veckan) då jag inte vill vara beroende av det som jag var för men fattar inte varför jag skulle få ont i magen av det när jag är van vid att ha druckit ca 7 muggar om dagen när jag jobbade på reklambyrå och nästan ännu mer innan det när jag jobbade som systemutvecklare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Åh jag hade samma för ett tag sen, vaknade mitt i natten.. Blev bättre när jag höll ena benet mot kroppen, kunde inte ens gå ur sängen. Gick över efter nån timma. Har aldrig haft så ont förut.

Permalänk
Medlem

Du har inte ätit något på hela dagen och bara druckit kaffe och du undrar varför du får ont i magen?

Permalänk

Gör det ont om du trycker längst ner på sidan av magen? Kan vara blindtarmen isf, var länge sen jag fick det dock så kommer inte ihåg om det stämmer in på din beskrivning.

Permalänk
Medlem

Har du feber eller andra symtom än just smärta?

Permalänk

Hmm det gick över nu för ca 10 min sedan ganska tvärt från extrem smärta i magen till helt normalt igen.

Skrivet av mrc:

Du har inte ätit något på hela dagen och bara druckit kaffe och du undrar varför du får ont i magen?

Har ju hänt ett par gånger förut och då har det aldrig varit några problem. Men nu när smärtan lagt sig måste jag äta något för jag känner mig ganska hungrig nu när smärtan lagt sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Fick också sån där skum smärta i magen i höstas, det löste sig dock efter en burk cola. Kanske hade funkat med vatten också men jag tog vad som stog närmast.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av Universalia:

Gör det ont om du trycker längst ner på sidan av magen? Kan vara blindtarmen isf, var länge sen jag fick det dock så kommer inte ihåg om det stämmer in på din beskrivning.

Aá var lite orolig för det, både min mor och min bror har opererat bort blindtarmen pg.a. inflammation och symptomen kändes ungefär desamma som de beskrivit, väldigt skönt att det gick över för jag har absolut inte tid med något sådant nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Har hänt mig några ggr i livet också (kanske 3 ggr).
Har alltid vaknat på natten helt svettig med världens smärtor i nedre magregionen. Tror att jag utlöste det en gång genom att äta för många chokladbollar doppade i mörkt kakaopulver (vet ej vad de heter) på kvällen.

Permalänk
Medlem

Ring rådgivning 08-320 100 och fråga dom, tror att du får bättre hjälp där än här på forumet

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Ring rådgivning 08-320 100 och fråga dom, tror att du får bättre hjälp där än här på forumet

Eller fråga CSM101!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Kan vara förträngning i någon del av tarmen. Kan bero på att du har någon inflammatorisk tarmsjukdom eller att du har ätit mycket av någon svårsmällt mat.

Du borde kanske gå och kolla upp det?

Edit. läste inte att du inte hade ätit så mycket. Får läsa ordentligare nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Eller fråga CSM101!

Lite svårt att säga något utgående från hans inlägg,

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Som jag skrev tidigare så har det gått över nu så jag tror inte det var någon fara, var väll bara något tillfälligt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]