Permalänk
Medlem

CosmosII

Uppgraderar spelburken med massa nytt, kommer försöka logga bygget.

Chassi:
Cosmos II

Grafik:
2 ST PowerColor Radeon HD 7970 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, 1xDL-DVI-I, native-HDMI, 2xmini-DisplayPort

Kylning:
2 ST EK-FC7970 Acetal GPU-block
SLI/CF 1/2/3 slot G1/4 svart
EK Water BLocks EK-Bay SPIN Acetal
Alphacool VPP655
Alphacool HF D5 TOP Acetal
Alphacool Heatmaster
EK WB Supreme LTX Acetal intel
1 ST EK-CoolStream RAD XT 120
2 ST EK-CoolStream RAD XT 240
1 ST EK-CoolStream RAD XT 360
Feser One UV Clear/Blue
3 M Masterkleer 10/16 UV Black
Phobya temperatur sensor inne/yttre G1/4
rak SM10/16 G1/4 - Black nickel
8 ST Scythe Gentle Typhoon 120mm 1150
vinklad SM10/16 G1/4 - Black nickel

Mobo:
Rampage III Extreme

PSU:
Corsair AX 1200

Minne:
Dominator 1600/8GB

CPU:
I7 960

HDD:
Corsair SSD Force Series F60, 60GB + 2TB

Skärm:
3 x 24" Acer, XFX Tripple monitor stand

--

*Update:
Har börjat lite smått med att försöka få in alla radiatorer.. riktigt tajt på sina ställen men det ser ut att bli helt ok!

CosmosII

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Inaktiv

Ser fram emot detta!

Permalänk
Avstängd

Shit, thats going to be insane Riktigt nice komponenter! glhf

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, vill bara se mer!

Permalänk
Medlem

Skriver för att hitta tebax

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ojj ojj ojj, detta blir grymt!!

Visa signatur

What comes around goes around.

Permalänk
Medlem

Precis vad jag ville se

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Haha spara inte på krutet!!!

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till fler bilder sen!

Kommer bli riktigt intressant!

Permalänk

dyrt!
fast du kommer nog ha fruktansvärt kul! hoppas du blir nöjd med köpet

Permalänk

Needs update!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

kan inte vänta :3

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

OMG! OMG! OMG!

Jag skiter i om du måste jobba eller gå i skolan.

Sånt är INTE VIKTIGT när man har ett sånt här bygge på G hemma.

Så lägg ALLT annat på hyllan tills bygget är klart så vi får se bilder.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Oh, man bara ryser när man ser alla komponenter Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Naicro:

Uppgraderar spelburken med massa nytt, kommer försöka logga bygget.

Chassi:
Cosmos II

Grafik:
2 ST PowerColor Radeon HD 7970 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, 1xDL-DVI-I, native-HDMI, 2xmini-DisplayPort

Kylning:
2 ST EK-FC7970 Acetal GPU-block
SLI/CF 1/2/3 slot G1/4 svart
Alphacool VPP655
Alphacool HF D5 TOP Acetal
Alphacool Heatmaster
EK WB Supreme LTX Acetal intel
1 ST EK-CoolStream RAD XT 120
2 ST EK-CoolStream RAD XT 240
1 ST EK-CoolStream RAD XT 360
Feser One UV Clear/Blue
3 M Masterkleer 10/16 UV Black
Phobya temperatur sensor inne/yttre G1/4
rak SM10/16 G1/4 - Black nickel
8 ST Scythe Gentle Typhoon 120mm 1150
vinklad SM10/16 G1/4 - Black nickel

Mobo:
Rampage III Extreme

PSU:
Corsair AX 1200

Minne:
Dominator 1600/8GB

CPU:
I7 960

HDD:
Corsair SSD Force Series F60, 60GB

Skärm:
3 x 24" Acer, XFX Tripple monitor stand

CosmosII

Hoppas din fläktkontroll på ditt chassi funkar som den ska då min inte gjorde det.. :/ Lycka till med bygget, annars ett riktigt sjukt fint chassi!

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

Haha spara inte på krutet!!!

Nejnej, full fräs

Skrivet av Cubebenq:

Lägg gärna till fler bilder sen!
Kommer bli riktigt intressant!

Will do!

Skrivet av Ant3:

OMG! OMG! OMG!
Jag skiter i om du måste jobba eller gå i skolan.
Sånt är INTE VIKTIGT när man har ett sånt här bygge på G hemma.
Så lägg ALLT annat på hyllan tills bygget är klart så vi får se bilder.

Hehe =D To late

Skrivet av jaghetermicke:

dyrt!
fast du kommer nog ha fruktansvärt kul! hoppas du blir nöjd med köpet

Ja vore kul om man blev nöjd så man kan använda monstret till annat än att googla hur man löser quad sli microstuttering

Skrivet av Philippk:

Oh, man bara ryser när man ser alla komponenter Lycka till!

Tacktack

Skrivet av DanneBern:

Hoppas din fläktkontroll på ditt chassi funkar som den ska då min inte gjorde det.. :/ Lycka till med bygget, annars ett riktigt sjukt fint chassi!

Hoppas på det, 8 fläktar på full speed känns inte aktuellt.. Var det en Heatmaster du hade?

Visa signatur

Permalänk

kom igen byggklart vill see

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

ser lovande ut

Permalänk
Skrivet av Naicro:

Nejnej, full fräs

Will do!

Hehe =D To late

Ja vore kul om man blev nöjd så man kan använda monstret till annat än att googla hur man löser quad sli microstuttering

Tacktack

Hoppas på det, 8 fläktar på full speed känns inte aktuellt.. Var det en Heatmaster du hade?

Heatmaster? Jag menar den fläktkontrollern som sitter inbyggd i Cosmos II chassit slutade fungera för mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneBern:

Heatmaster? Jag menar den fläktkontrollern som sitter inbyggd i Cosmos II chassit slutade fungera för mig

Tråkigt, jag kommer dock inte använda den alls då jag hookar alla fläktar till denna -> http://www.coolingstuff.se/p/468/alphacool-heatmaster

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneBern:

Har du anmält detta till butiken du köpte de från?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

In med grafikkorten!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk

ska duinte ha nåra fläktar som blåser ut?.

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Medlem
Skrivet av swerobin91:

ska duinte ha nåra fläktar som blåser ut?.

Alla radiatorfläktar ska köra pull ut ur chassit är det tänkt, en 120mm samt en 200mm i fronten står för tryck in.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneBern:

min funkar inte heller som den ska, HDD kablarna ger ingen signal till fläktarna ( ingen ström) men ska få en ny hoppas jag på

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Skrivet av Naicro:

Tråkigt, jag kommer dock inte använda den alls då jag hookar alla fläktar till denna -> http://www.coolingstuff.se/p/468/alphacool-heatmaster

Jaha, den såg ju lite frän ut. Lycka till med bygget, kommer följas!

Skrivet av Ant3:

Har du anmält detta till butiken du köpte de från?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, kontaktade dock Cooler Master direkt och de skulle vara så vänliga o skicka en helt ny panel för fläktkontroller och startknapp m.m.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av zikkor:

min funkar inte heller som den ska, HDD kablarna ger ingen signal till fläktarna ( ingen ström) men ska få en ny hoppas jag på

Top fläktarna för mig här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Shiiiit, och allt sitter internt också, sjukt phett! Ser fram emot uppstart! ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Alla radiatorfläktar ska köra pull ut ur chassit är det tänkt, en 120mm samt en 200mm i fronten står för tryck in.

Äntligen någon som förstår! Jag förstår inte varför folk envisas med att sätta radiatorerna vid inblåset och blåsa varmluften genom alla komponenterna innen den kommer ut. Det fina med vattenkylning är ju att kunna välja var radiatorn ska vara och jag väljer att få bort varmluften hellre än att blåsa den genom chassit

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2